Bukefalos 28 år!

Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Spottar"
Känner mig en aningen sönderstressad. Frustrerad. Arg. Rädd.
Det är för mycket nu. Jag vet inte hur jag ska bena allt och orka. Fast orkar gör jag ju. För att jag måste. Men jag vill helst bara öppna en flaska vin, gråta lite och tycka livet är pissigt jobbigt en stund och dränka mina känslor.

Men så är jag fattig som en kyrkråtta och vinet lyser med sin frånvaro här hemma. Så jag tar mitt te och hoppas ångesten försvinner så jag får lite sömn. Om några timmar ringer klockan och ännu en dag på jobbet väntar.

Och så känner jag mig asjobbig som ventilerar här... :(
Stor kram till dig.
Jag satt i många år i början av mitt företagande och gnagde på gammal blodpudding och nudlar.
Men det kommer bättre tider, det gör det alltid så tappa inte hoppet! :heart
 
Jag är sjuuuuk. Det är helt mot mina principer. Jag är aldrig sjuk.

Lullade runt på jobbet, gick in i dörrar och klarade itne att ta mig fram i fikarummet när många stod vid diskbänken. Fick vänta tills de satt sig innan jag kunde går eftersom jag inte hade någon motorik alls.

Dricker kopiösa mängder vatten men går inte på toa utan snyter ut det istället. Har antagligen feber men hittar ingen termometer eftersom det väl var 15 år sedan sist. Hade glömt att man kunde bli såhär dålig. Ändå är jag influensavaccinerad så det bör vara en vanlig förkylning. Men vilken förkylning....

Sovit två timmar efter att jag gick hem tidigt från jobbet. Ska strax lägga mig igen.

Over and out.
Krya krya @tanten
 
I väntan på Seniorchallenge äter jag en mugcake (tänk att få börja dagen med en kaka liksom :D utan dåligt samvete dessutom :rofl: ) och dricker en åt helvete för stark latte p.g.a ovan nämnda osömn.
Toppar det hela med lite skönsång...:angel:
 
Tack för alla hälsningar :heart

Inser att jo det ÄR en mancold. Såhär risig mindes jag inte att det var möjligt att vara.

Messade och sjukanmälde mig tidigt i morse. Tror att det går att räkna på ena handens fingrar hur många sjukdagar pga t.ex. snuva jag har de senaste typ 20 åren
 
Tack för alla hälsningar :heart

Inser att jo det ÄR en mancold. Såhär risig mindes jag inte att det var möjligt att vara.

Messade och sjukanmälde mig tidigt i morse. Tror att det går att räkna på ena handens fingrar hur många sjukdagar pga t.ex. snuva jag har de senaste typ 20 åren
Mina sympatier! Hade en man cold tidigare i vår, kände mig gnällig och pipig de luxe.
 
På jobbet för jag en intressant diskussion med en nyanländ rar äldre man som visade sig vara imam i en av moskeerna. Vi diskuterade svensk slakt.

När han fick klart för sig att vi bedövar djuren innan de avblodas så säger han förvånad att då är ju allt svenskslaktat kött halal.
Han sa att de fått informationen att vi dödar djuren och först efter det avblodar. Och då är det haram, inte tillåtet.

Nu ska jag rodda ett tillfälle för honom att komma till ett mindre slakteri i trakten och följa hur djuren slaktas här.
Konkret integrationsarbete :)
 
På jobbet för jag en intressant diskussion med en nyanländ rar äldre man som visade sig vara imam i en av moskeerna. Vi diskuterade svensk slakt.

När han fick klart för sig att vi bedövar djuren innan de avblodas så säger han förvånad att då är ju allt svenskslaktat kött halal.
Han sa att de fått informationen att vi dödar djuren och först efter det avblodar. Och då är det haram, inte tillåtet.

Nu ska jag rodda ett tillfälle för honom att komma till ett mindre slakteri i trakten och följa hur djuren slaktas här.
Konkret integrationsarbete :)
:bow::bow::bow:
Tänk vad lite information och kommunikation kan göra...:up:
 
Dricker kaffe samt puttar in nappen på bebisen och peppar tvååringen när han kommer på sin springcykel. Han vill så gärna springa med den men saknar balansen än så länge så han ramlar mest men senaste varianten är att gå sakta med rumpan på sadeln :up:

När jag sitter vid datorn så är det alltid öppet till kontoret för som förälder har man alltid jour; det ska läsas böcker, titta på "sjörövar fabbe", bygga med lego, blåsa när han slagit sig osv. Så det är verkligen avkopplande att dricka kaffe vid datorn eftersom bebis samtidigt kräver napp och gärna vara i knät samtidigt :rofl:
 
Jag har stängt in mig på mitt kontor, de bakar här på skolan och de bakar bullar så det luktar SÅÅÅÅ gott. Jag är jättehungrig :(
 
God morgon! Jag måste verkligen ta mig in till stan idag. Men motivationen är noll och ingen. Jag trivs oförskämt bra i Gangsterns soffa på balkongen. Faaaast, cig i solen är ju trevligt med. Plus att jag slipper hugga huvudet av Gangstern när han kommer hem sen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 551
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
2
Svar
33
· Visningar
637
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
Svar
13
· Visningar
1 010
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 815
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp