Bukefalos 28 år!

Vad i hela friden gör vi? Del XXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså granntanten.. hade ringt från dolt nummer tidigt imorse och lämnat ett meddelande på mitt telsvar:
"Öhmm hej det är XXX. Jo det är så här att jag... (här följer ett långt utlägg om hennes krämpor) .. Jag är på geriatriken nu, alltså min sån här mobila telefon-enhet (djup uppgiven suck).. har inget batteri och jag har ingen sån där.... sladd. Jag undrar om du kan vattna mina blommor och hämta lite saker, men du måste ju komma och hämta nyckeln. Jag vet inte riktigt vad avdelningen heter här men ring mig!
(Jo men solklart, jag ringer väl då.. ??? Hahaha :rofl: )
 
Alltså granntanten.. hade ringt från dolt nummer tidigt imorse och lämnat ett meddelande på mitt telsvar:
"Öhmm hej det är XXX. Jo det är så här att jag... (här följer ett långt utlägg om hennes krämpor) .. Jag är på geriatriken nu, alltså min sån här mobila telefon-enhet (djup uppgiven suck).. har inget batteri och jag har ingen sån där.... sladd. Jag undrar om du kan vattna mina blommor och hämta lite saker, men du måste ju komma och hämta nyckeln. Jag vet inte riktigt vad avdelningen heter här men ring mig!
(Jo men solklart, jag ringer väl då.. ??? Hahaha :rofl: )
Naw, vad gulligt!
Det borde väl gå att ringa sjukhuset och meddela att du fått ett samtal från henne, och skulle behöva avdelningens namn/nummer så du kan komma förbi?
 
Naw, vad gulligt!
Det borde väl gå att ringa sjukhuset och meddela att du fått ett samtal från henne, och skulle behöva avdelningens namn/nummer så du kan komma förbi?

Jag tror att de kan vara lite hårda med sekretessen med tanke på att jag inte heller är anhörig. Men ska försöka ringa geriatriken nu, jag gissar att det är ju sjuhuset närmast hon hamnat..
 
Alltså på tal om inte granntanten så ÄLSKAR JAG MIN VÅRDCENTRAL!!!
Släpade mig in dit kl 09 och bara "finns det möjlighet till en läkartid". De bara "tyvärr är den tidigaste tiden vi kan erbjuda kl 10. Hon bad om ursäkt för detta.
Jag bara, öhmmm menar du kl 10 IDAG? (med mitt nattliga akut-besök i minnet så hade jag förväntat mig kl 10 den 8 Augusti 2037 som tidigast).
:rofl:
Klockan 9.30 kom läkaren ut och kallade mitt namn. De hade uppmärksammat att jag var lite sliten så fick komma in lite tidigare. Undersökningen gick bra, läkaren var astrevlig, jag fick en remiss till MR, recept på mediciner och blev sjukskriven i några veckor.
 
Jag funderar på om jag ikväll ska äta köttfärssås eller hamburgare :confused:
Jag ska iallafall äta köttfärssås,,,,,,,hos grannen. Ja vaf. lagar dom köttfärssås, lasagne eller tacos, för att inte tala om grillat så får dom skylla sig själva att jag dyker upp. :devil:

Det märks att firmorna har semesterstängt, jag har just tillverkat ett precisionsverktyg till en firma som lagar grävmaskiner mm. för mekaniska verkstäderna hade antingen fullbokat tills efter semestern eller stängt.
 
Jag tror att de kan vara lite hårda med sekretessen med tanke på att jag inte heller är anhörig. Men ska försöka ringa geriatriken nu, jag gissar att det är ju sjuhuset närmast hon hamnat..
Det var därför jag tänkte att du kunde uppge namn och samtalet först, istället för att bara fråga om hon finns där. Ett alternativ är att ringa och säga att om dom har en *namn* på geriatriken så vore det bra om dom ber henne ringa upp *ditt namn* igen, eftersom hon lämnat telesvar men inte uppgett vilket sjukhus hon befinner sig på eller ett nummer hon kan nås på :)
 
Nu ska jag knata ner till markplan, leda ut cykeln ur förrådet och försöka trampa en sväng. Av okänd anledning är jag nervös O_o
 
Jag borde duscha (men har liksom fastnat här :meh:) för att sen bege mig iväg till frisören. Hoppas att regnet håller sig borta (hade sånt flyt nyss; det började ösregna precis när jag parkerade cykeln vid gymmet och hade precis slutat regna när jag kom ut igen).
 
Det var därför jag tänkte att du kunde uppge namn och samtalet först, istället för att bara fråga om hon finns där. Ett alternativ är att ringa och säga att om dom har en *namn* på geriatriken så vore det bra om dom ber henne ringa upp *ditt namn* igen, eftersom hon lämnat telesvar men inte uppgett vilket sjukhus hon befinner sig på eller ett nummer hon kan nås på :)

Ringde geriatriken nu och de ville inte säga om hon fanns hos dom pga sekretessskäl men jag bad dom att hälsa att jag ringt OM hon skulle vara där ;)
 
Äntligen börjar vi rulla igen. tåget har stått still i Sala i nästan 2 timmar pga att en lastbil hade åkt in i en bro längre fram :meh: vi skulle vart framme nu :banghead:
 
Nästan klar med det jag hade tänkt städa idag. Är mer än redo att hålla hem nu. :meh: Frågan är vad jag ska göra fram till klockan 2...
 
Okok är alltså nu helt plötsligt på väg till Riche :angel:
Överväger att låta mitt sjukhus-id-armband sitta kvar som legitimation om ngn mot förmodan skulle betvivla min höga ålder :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 551
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
185
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 643
Senast: lizzie
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
21
· Visningar
949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp