Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sååå bra :heart
Har denna inramad på väggen bakom mig:
GqOuVcF.jpg

But it ain't all buttons and charts, little albatross. You know what the first rule of flyin' is? Love. You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her a home.

...och denna tröja på mig idag:
0fFlZ3p.jpg

Kan vara så att jag råkar vara ett rätt rejält fan kanske. :D

Senast ändrad:
Tittar på vinterstudion och funderar på varför jag vaknade kl 06 när jag gick och la mej 00.30. Är inte trött heller, det var dagens i-landsproblem

Gode gud vad mycket textilier jag har samlat på mig O_o:arghh: Det går ju inte att göra sig av med saker som ens mormors mor har vävt och ser helt orört ut, däremot försöker jag använda det istället. Men nu hittade jag en bunt gardiner som jag hade förträngt att svärmor hade lämnat kvar... :cautious: De har jag inga problem med att göra mig av med, men jag tror att det får gå till projekthögen, det kan nog bli roliga andra saker även om det inte passar mig som gardiner. :D
Helt klart en nackdel att syrran har dåligt med förvaringsutrymme och släkten har krympt med åren, jag har nu grejer från min mormors sida vilket även inkluderar gammelmormors halvsyster och dennes dotter, grejer från min farfar/farmors sida och så har maken från hela sin släkt inkluderat moster och morbror som inte hade några barn utan testamenterade allt till syskonbarnen. Alla var handarbetande och vävande människor. :crazy:

Vi ska vara kattvakter åt grannens katt som är typ... ett sekel gammal. Han är blind på ett öga och hör knappt nånting. Jag fruktar att han kommer dö vilken minut som helst. Denna känsla kommer jag behöva leva med i en hel vecka!

Han är supertrevlig, aktiv (går koppelpromenader ute med husse) och pigg med god aptit så ingen skruttig kisse alls, men känslan är ändå att med min otur så dör han knall fall precis nu när vi ska passa honom. :nailbiting:

Vi ska vara kattvakter åt grannens katt som är typ... ett sekel gammal. Han är blind på ett öga och hör knappt nånting. Jag fruktar att han kommer dö vilken minut som helst. Denna känsla kommer jag behöva leva med i en hel vecka!

Han är supertrevlig, aktiv (går koppelpromenader ute med husse) och pigg med god aptit så ingen skruttig kisse alls, men känslan är ändå att med min otur så dör han knall fall precis nu när vi ska passa honom. :nailbiting:
Åh en sån har jag också varit kattvakt åt, dessutom världens mest överbeskyddande ägare, de bad att jag skulle titta till katten när de var borta över dagen, de åkte alltså kl 10 och kom hem kl 16 och katten kunde gå fritt in och ut... Den katten var 18 år när de tillslut tog bort den, jag hade en känsla av oro varenda gång jag tittade till den att den skulle ligga död. De var tack och lov aldrig borta mer än ett dygn åt gången.

Det var en bra idé att gå ut i solen en stund :up: Städade bort en skottkärra med fröskal på marken under fågelmatarna (då har jag ändå frekvent städat under hela vintern... ) :crazy:
Sen blev det ett par kärror till med hästskit bortstädade ur paddocken - nu är det VÅR!!!

Försöker bestämma mig för om jag ska bli irriterad eller bara förundras över en diskussion som jag just nu lyssnar på. Ena sekunden klagas det på invandringen och det är ena osanningen efter den andra, i nästa mening diskuteras det om de ska flytta utomlands för att Sverige har blivit så dåligt. O_o Dubbelmoralen är egentligen ganska fascinerande, på ett skrämmande sätt

Tagit allergi tablett då jag nyst konstant och allmänt rödmosig. Vet inte om det är en reaktion på thacapzolet. Trött på mediciner nu.
Allmänt lite seg då jag var i stan hos syrran igår och vi satt och spelade nya Zelda till kl 4 hehe.

Har varit ute o lekt med valparna en timme och gått 8km med pinnen,
Nu är ryggen lite tjurig men det går nog över,är jätte sugen på att grilla något gott idag :d

Hur många valpar och vilken ras? Det är så svårt att hålla koll på det när det gäller dig :p

Grilla vore trevligt men även om jag hade en grill hade jag inte vågat, det blåser fortfarande för j-ligt här :down:

Hur många valpar och vilken ras? Det är så svårt att hålla koll på det när det gäller dig :p

Grilla vore trevligt men även om jag hade en grill hade jag inte vågat, det blåser fortfarande för j-ligt här :down:
2st frallor och Gissa.
Här har det äntligen sluta blåsa storm och om jag ställer grillen i lä av uthuset så blir det nog bra,nu ska jag bara klura ut vad jag ska grilla.

Om man skriver att någon är på en eller flera användares ignore tycker jag att det börjar lukta mobbning och det är aldrig någonsin okej! Om jag ignorerade någon skulle inte jag hålla på med att tala om det! Precis, jag gillar signaturer och jag tyclker faktiskt att itället för att störa sig på någons signatur kan väl den som stör sig på min signatur skapa en egen. Det är inte förbjudet såvida man inte skriver någonting som verkar stötande eller upprörande.
Jag har ingen som helst avsikt att mobba dig. Uppfattar du det så så skall du anmäla mina inlägg. Fö har jag inga planer på att skaffa mig en signatur.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 084
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 067
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka