Just kommit hem från att betala faktura från körskolan

jag orkar liksom inte misslyckas med uppkörningen en fjärde gång så nu har jag fått tag på en person som kan köra med mig, backning, backning, backning, parkering, parkering, parkering. Och sedan får jag be till gudarna att jag inte får samma inspektör tredje gången i rad. Tar en paus från körskolan, gör om teorin och en dubbellektion för att se om jag är klar. Måste bara ta tag i att fixa bilen, försöka få igång batteriet och byta ett däck det är punktering på. Jag har inte bytt däck på 25 år så möjligtvis använder jag samma bilverkstad som förra gången. Äsch.
Har också veckohandlat, det tog mig nästan en timme att gå lite över en km hem med alla kassar - tungt! Men skönt att det är gjort. Nu ska jag göra ett stort lass köttfärssås och frysa in. Så skönt att inte behöva laga mat + köpte en orkidé. 6 eller 7 orkidéer på lite mindre än ett år som har dött. Jag undrar om fönsterbrädan är för varm, ganska varmt element under? Eller så har jag inte låtit den rinna av tillräckligt mycket. Hmmm. Visst ska man doppa bladen när man blöter den i två minuter?
Ubergosig katt som sitter framför datorn, stryker sig, viftar på svansen - hon gör det när hon är på gott humör, slickas, lägger sig över mina armar och hand. Blir sedan sur när den inte har vett nog ligga stilla.

Sitter och kollar på skärmen när jag skriver så jag får skriva runt henne.

Sedan vänder hon sig om och blänger på mig argt för att hon inte får Dreamies eller torrisar utan bara äcklig blötmat.

Nu blir det lite vila innan mat.