Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Katt på magen.
Väntar på att tiden ska gå så att jag kan ta in hästarna.

Imorgon ska det bli fint väder, funderar på om jag ska göra något med kusarna då. Antingen så får jag börja ta tag i dem annars får jag sälja. Får inte hatta runt längre.

Försöker bättra på mitt CV och funderar på om man ska ha en kort "profiltext" där eller om man ska totalt skita i det, försöker se mallar för att jämföra och verkar vara så sjukt olika

killen sa jag skulle ha, kompis säger inte.

Skräpdag med ångest. Sovit bort hela dagen i soffan. Tur det är hyfsat ljust ute nu i alla fall, ska nog tvinga mig själv ut på en kortis med labben.

Öppnade en tung ståldörr idag men glömde bort att flytta på vänstra foten.

Numera är den foten lite större än normalt och har antagit en annorlunda färg?

Och självklart gör dem rejält ont och jag haltar fram.

Just kommit hem från att betala faktura från körskolan :arghh: jag orkar liksom inte misslyckas med uppkörningen en fjärde gång så nu har jag fått tag på en person som kan köra med mig, backning, backning, backning, parkering, parkering, parkering. Och sedan får jag be till gudarna att jag inte får samma inspektör tredje gången i rad. Tar en paus från körskolan, gör om teorin och en dubbellektion för att se om jag är klar. Måste bara ta tag i att fixa bilen, försöka få igång batteriet och byta ett däck det är punktering på. Jag har inte bytt däck på 25 år så möjligtvis använder jag samma bilverkstad som förra gången. Äsch.

Har också veckohandlat, det tog mig nästan en timme att gå lite över en km hem med alla kassar - tungt! Men skönt att det är gjort. Nu ska jag göra ett stort lass köttfärssås och frysa in. Så skönt att inte behöva laga mat + köpte en orkidé. 6 eller 7 orkidéer på lite mindre än ett år som har dött. Jag undrar om fönsterbrädan är för varm, ganska varmt element under? Eller så har jag inte låtit den rinna av tillräckligt mycket. Hmmm. Visst ska man doppa bladen när man blöter den i två minuter?

Ubergosig katt som sitter framför datorn, stryker sig, viftar på svansen - hon gör det när hon är på gott humör, slickas, lägger sig över mina armar och hand. Blir sedan sur när den inte har vett nog ligga stilla. :mad: Sitter och kollar på skärmen när jag skriver så jag får skriva runt henne. :D Sedan vänder hon sig om och blänger på mig argt för att hon inte får Dreamies eller torrisar utan bara äcklig blötmat. :heart Nu blir det lite vila innan mat.

Öppnade en tung ståldörr idag men glömde bort att flytta på vänstra foten.

Numera är den foten lite större än normalt och har antagit en annorlunda färg?

Och självklart gör dem rejält ont och jag haltar fram.

Aoooh! :( Hoppas det inte är något allvarligare än en stor och färgskiftande fot.

BS var här i 15 minuter. :banghead:Ibland undrar jag varför jag har BS:rage: när hen inte gör sitt jobb alls.
Har ätit middag - Pyttipanna och stekt ägg:d . Väntar nu på att äppelpajen:d ska bli klar. Sen ska morsan och jag gå våran kvällspromenad.
Sedan är det Veterinärerna, Body Fixers, Plastikkirurgen på dumburken

Jobbat, och nu tvättar jag för fullt igen. Fått en "onödig" promenad också, tänkte gå till en av loppisarna och kika lite snabbt under tiden maskinen skulle bli klar, men tji fick jag, dom stängde 17. Jag var där 17.10 :meh:

I går var det en bilist som backade på min jobbil. Han steg ur och ville få det till att det var mitt fel att han backat in i min bil, trots att jag stod still och hade orangea varningsljus tända. Lika fort stack han iväg igen och min bil fick inga skador då han prickade kanten på lastrampen, lika bra det för jag glömde ta reg. nr på hans bil. :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 132
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 090
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 153
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka