Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan tillägga att förutom att vara auktionisten Kekens dotter är jag barnbarn till Tångfeldts skrädderi och uthyrning... det där med att sy gick INTE i arv! :rofl: Både mormor och morfar sydde, det är många brudpar i Falun med omnejd som vigts i kläder därifrån :love: Mormor sydde alltså alla brudklänningarna själv.

Innerkudden är i bomull (tror jag) och ytterkudden i linne. Fyllningen är hela vetekorn och innerkudden är lite kanalsydd så kornen kan flytta på sig (den är ju inte fullknökad med vete):

Ignorera brännmärkena :D
Eh, har du försökt döda den? :rofl:
Googlade lite snabbt på vetevärmare 60 cm, fick upp en länk till tradera där det fanns en som var 60 cm och med knytband :) Uppfattade dock inte om det var överdrag eller inte. Andra länkar jag såg verkade bara vara 55 cm långa och utan band... Skulle jag sytt en på beställning hade jag nog tagit 250 kr + frakt :)

Eh, har du försökt döda den? :rofl:
Googlade lite snabbt på vetevärmare 60 cm, fick upp en länk till tradera där det fanns en som var 60 cm och med knytband :) Uppfattade dock inte om det var överdrag eller inte. Andra länkar jag såg verkade bara vara 55 cm långa och utan band... Skulle jag sytt en på beställning hade jag nog tagit 250 kr + frakt :)
Syr du typ allt??

Syr du typ allt??
Haha! Jag har ju en skinnsömmerska-utbildning i bagaget, har ett tag sytt korsetter, sytt lite lack-kläder, men nu syr jag väl främst trikåkläder (mössor, klänningar osv), väskor och grytlappar :) Syr ju väldigt mycket till företaget (väskor, grytlappar, mössor osv) och att sy en vetevärmare lär ju vara rätt enkelt även om jag aldrig sytt just en sån förut :)
Så ja, jag syr väl typ allt :p Bilklädsel och markiser håller jag mig dock borta ifrån, plus att jag inte gärna gör lagningar som typ byta blixtlås i jeans/jacka osv :)

Haha! Jag har ju en skinnsömmerska-utbildning i bagaget, har ett tag sytt korsetter, sytt lite lack-kläder, men nu syr jag väl främst trikåkläder (mössor, klänningar osv), väskor och grytlappar :) Syr ju väldigt mycket till företaget (väskor, grytlappar, mössor osv) och att sy en vetevärmare lär ju vara rätt enkelt även om jag aldrig sytt just en sån förut :)
Så ja, jag syr väl typ allt :p Bilklädsel och markiser håller jag mig dock borta ifrån, plus att jag inte gärna gör lagningar som typ byta blixtlås i jeans/jacka osv :)
Balklänning??

Sadelöverdrag på beställning tycker jag :D

Tittar på nyheterna om det misstänkta terrordådet i London :( Pratas om förra årets dåd i Bryssel också

Fruktansvärt :( . Får lite flash-back vibbar av IRA på den tiden jag bodde i London.
Men det var tydligen en ensam dåre Gerningsmanden er Abu Izzadeen- en velkendt hadeprædikant

Som grädden på moset. Min moster ringer och berättar om hur alla lurar och bedrar henne (BR, Telia, Nordea, MedMera banken). Jag försöker hjälpa och lyssna men hon är onåbar. Hon har satt in pengar (inga stora summor) på något sparkonto och anser tydligen att det gör att hon har rätt att ringa och fråga ut mig. Och föreläser om allt möjligt som hon sedan förhör mig på.

Hotar med eventuella ARVET, vill veta allt om min ekonomi, hälsa mm. Drar upp en massa saker från när hon och mamma var barn. Hon börjar bli lika galen (aggressiv) som G. Just nu med mamma orkar jag inte. Dessutom blev hon vansinnigt sur över att jag sa att jag inte bryr mig om något arv utan vill att hon ska använda sina pengar till att ta hand om sig själv. Vet inte vad jag ska göra ikväll.

Edit; Hon började med att säga att hon inte vill prata så mycket. 'Samtalet' tog en och en halv timme, lite drygt...

Senast ändrad:
Imorgon är det begravning.
På lördag är det dock firande, likaså på måndag. Men lördagens firande innebär alkohol och spel. Ser mer fram emot det :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 150
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 090
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 178
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka