Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bestämde mig för att gå ner till hamnen och käka och ta en cider iom det fina vädret. Jag känner mig dock rätt ignorerad av personalen :meh: Jag var in och frågade om man beställde inne eller om det bara var att slå sig ner ute (aldrig vart här innan så tänkte det var bäst att fråga) och jo det var bara att sätta sig ute så skulle han komma. Efter 20-25minuter och flera i personalen som gått förbi flera gåmger så frågade jag om jag inte kunde få en meny :banghead: Och han (samma jag hade pratat med när jag kom) såg förvånad ut :meh: som att man inte kan gå ut och äta själv :confused: Nu har jag vart här i typ 40 minuter och har iaf fått min cider...

Bestämde mig för att gå ner till hamnen och käka och ta en cider iom det fina vädret. Jag känner mig dock rätt ignorerad av personalen :meh: Jag var in och frågade om man beställde inne eller om det bara var att slå sig ner ute (aldrig vart här innan så tänkte det var bäst att fråga) och jo det var bara att sätta sig ute så skulle han komma. Efter 20-25minuter och flera i personalen som gått förbi flera gåmger så frågade jag om jag inte kunde få en meny :banghead: Och han (samma jag hade pratat med när jag kom) såg förvånad ut :meh: som att man inte kan gå ut och äta själv :confused: Nu har jag vart här i typ 40 minuter och har iaf fått min cider...
Jag hade gått därifrån jag.

Jag hade gått därifrån jag.
Jo jag funderade på det :meh: Dock verkar servicen vara helt urusel här idag, andra har sagt att det är såå bra:cool: så vet inte om det är tillfälligt haveri. Ett par som beställde samtidigt som mig (dom sitter vid bordet bredvid) har inte fått maten än och jag har precis ätit upp min :eek:

Jag flyter bort i värmen, stora fönster i västerläge med inget korsdrag och omöjligt att öppna fönster pga galen katt. Jag avskyr verkligen sommaren :arghh:

Råkade se ett gammalt kort på mig själv där jag vägde 10 kilo mindre, detta EFTER att jag just käkat en chokladkaka :meh::cautious:

:banghead::banghead::banghead: Tvättmaskinselände Jag trodde att det bara var stopp i utloppet men det verkar som om det är något större problem, för nu är det rent i utloppet och det rann ut vatten i början av programmet men sen la maskineländet av. :down: Den måste vara ungefär fem år gammal så frågan är om det är idé att ta ut en tekniker... Och varför ska allt gå sönder på sommaren när alla eländen har semester? Jag bara undrar :rage:

Hemförsäkring? Prata med bolaget och se om det går!

Libre wow! :bump: slut med stickor och nålar och remsor och mätare och prickiga fingertoppar och blod överallt när man råkar sticka fel!!! Iofs stor manick nu på sommaren när man gärna vill gå runt med kortärmat eller ärmlöst men förhoppningsvis blir sensorn mindre nästa generation. Nu blir det nästan kul att mäta :up: även om kasten upp och ner är lite jobbiga när man får dem svart på vitt sas.
Fast du måste inte ha den på överarmen!
Det finns gott om exempel på andra ställen. På sidan av bröstet, strax ovanför skinkan m.fl.

Avkomman har haft den både på sidan av tutten upp mot armhålan och på baksida/insida av överarm. Och det är många som tycker det funkar bra på låret. Huvudsaken är att det finns underhudsfett.

Min sitter i gäddhänget på överarmen. Jag har kortärmat och ingen frågar eller tittar. (de kanske inte vågar....:rofl: )

Finns en matnyttig fb-grupp: FreeStyle Libre Sverige

Varför dramatik?
Fick igår (kl. 20.15) reda på att jag behövde mocka ut min bädd då hantverkarna skulle komma idag klockan 08. Eftersom jag inte kunde pga jobb, så sa jag det. Då ifrågasattes det om inte min man kunde göra det :grin: Sa nej till det också, både på plats och när ett "han får vara förberedd på att hjälpa till imorgon med boxen" dök upp senare på kvällen. I förmiddags ringde tom stallägaren till honom :grin: Så är liiiiiite less just nu och möjligtvis en tickade bomb.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 107
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 532
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 258
Senast: Twihard
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 970
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna