Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick och la mig i tid men kunde inte somna så jag gjorde om hela nattritualen en gång till. Skulle sovit till åtta men icke då, här sitter jag nu och funderar på hur lite sömn jag behöver egentligen. Börjar jag bli gammal? :nailbiting:

Kunde verkligen inte somna ordentligt i natt så nu sitter jag här och ser ut som skräp och försöker vakna till ordentligt efter alldeles för få timmar med John Blund..

Kollar främst efter en som är åtminstone ett år äldre. Tror att det blir för lätt att hamna i ett jämförande annars. "Han kunde det här, det kan inte den nya", "han skulle också ha börjat med det här nu om han fortfarande levt".
Har kollat på en som känns åtminstone 70% bra, så det är ju ingen dålig känsla över den hästen, men jag jämför ju med 100% och en häst jag kände väldigt väl.
Plus att du jämför med en häst du vuxit ihop med och hunnit skaffa starka band till. Alla de du tittar på är ju "nya". Självklart kan du inte få samma känsla direkt.

Inga nya djur är perfekta direkt. Men man uppskattar dem för det som de är. Alla kvaliteter märks inte heller direkt.

En häst lever inte - mänskligt sett - mer än runt 15-20 år i ens vård. Man hinner beta av ett antal under sitt liv. Några glimmar till och är speciella men de flesta har man ljuvliga stunder med.

Till och med BM som jag åkte av när hon tröttnade på mig och som var alldeles för stark kan jag minnas fantastiska ridögonblick med.

Godkänd cykelrunda. Känner dock av ryggen litegrann efter hökörat häromdagen. Dock inte lika illa som i fjol när jag var tvungen att uppsöka kiropraktorn.

byggarbete i rummet intill på jobbet. Maskiner som vrålat hela morgonen. Men nu är det tyst för huset pallade inte med alla maskiner så säkringarna har gått - och det förklarar varför min skärm bara dog mitt i jobbet :meh::cautious:
Lyckades även med att gå runt ett hörn och mitt i korridoren står en hantverkare i bara kallingar...Alltså låt mig bara få semester snart....

Jag behöver semester. Värsta är att jag tror tröttheten beror på stress, känns som jag är på väg in i den berömda väggen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 107
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 529
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 250
Senast: Twihard
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 970
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka