Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen är jag friskförklarad från hypotyreos av en läkare som aldrig träffat mig.
Han tyckte jag kunde ta nya prover om några veckor men nåt levaxin ville han inte skriva ut.
Har bara haft det sen 17 års ålder så

Hojta till om du vill ha några akut. Jag glömmer jämt att ta med mig på semestern eller häller ut dem över hela golvet eftersom jag glömmer att sätta på locket igen (hänt ett antal gånger och inte bara levaxinet utan alla mediciner på burk) och min mottagning skriver ut nya varje gång jag ringer. :)

Mycket trött på att plocka upp sextio tabletter spridda över hela sovrumsgolvet. :meh: Då är det lättare att ringa och be om en ny burk.

@Trott jag hade inte heller varit nöjd, du har all rätt att vara förbannad och less.
Ibland blir det bara för mycket och onödiga saker på en och samma gång.
Tack för ditt stöd :p Min kompis ringde för att höra hur det var och har gått på nya jobbet, hon fick höra hela rubbet om adressändringen hon med :rofl: Plus att jag har kräkt ur mig till I i text också, så jag har fått skriva hur förbannad jag är/var på engelska också :rofl:

Efter att inte ha fått i mig mer än två nektariner på hela dagen (tappar alltid aptiten när jag mår dåligt) bestämde jag mig för att äta en stadig middag för att inte få minus på energikontot. Det var en timme sen, och jag har fortfarande så ont i magen att jag bara ligger i soffan och känner mig ynklig. Jättedålig idé, med andra ord.

Hojta till om du vill ha några akut. Jag glömmer jämt att ta med mig på semestern eller häller ut dem över hela golvet eftersom jag glömmer att sätta på locket igen (hänt ett antal gånger och inte bara levaxinet utan alla mediciner på burk) och min mottagning skriver ut nya varje gång jag ringer. :)

Mycket trött på att plocka upp sextio tabletter spridda över hela sovrumsgolvet. :meh: Då är det lättare att ringa och be om en ny burk.
Tack får se om jag får svar imorgon
Har lånat av sambon men han han 125 och 150 i styrka så blir inte riktigt bra men får duga

Varit hos mamma och spikat golvlist samt skruvat tillbaka eluttag, lysknapp och sådant. Och hängt upp taklampan. Nu är hennes matrum klart. Ska tillbaka om en stubd och gå upp hållarna till gardinstången också. Så får vi åka och hämta hennes köksmöbler någon dag. :up:

Efter att inte ha fått i mig mer än två nektariner på hela dagen (tappar alltid aptiten när jag mår dåligt) bestämde jag mig för att äta en stadig middag för att inte få minus på energikontot. Det var en timme sen, och jag har fortfarande så ont i magen att jag bara ligger i soffan och känner mig ynklig. Jättedålig idé, med andra ord.
Bra jobbat av dig att du fick i dig lite näring även om man mår :yuck: efteråt.
:heart

Utkämpar ett kortisonkrig med mitt blodsocker.

Jag har höjt insulinet till det dubbla. Men rätt som det är så sticker värdet okontrollerat rakt upp. Jag tar insulin hur många gånger som helst för att parera. Suck.

MEN - jag har inte varit yr mer än en liten stund mitt på dagen. Har haft besök av grannarna hela dagen och pratat och pratat. Och jag fixade det utan att behöva lägga mig och vila mitt i!!

Kanske är detta skott i mörkret med kortisonet ändå boten på mitt elände? Jag mår ju bättre. Vågar knappt tro det är sant.

Utkämpar ett kortisonkrig med mitt blodsocker.

Jag har höjt insulinet till det dubbla. Men rätt som det är så sticker värdet okontrollerat rakt upp. Jag tar insulin hur många gånger som helst för att parera. Suck.

MEN - jag har inte varit yr mer än en liten stund mitt på dagen. Har haft besök av grannarna hela dagen och pratat och pratat. Och jag fixade det utan att behöva lägga mig och vila mitt i!!

Kanske är detta skott i mörkret med kortisonet ändå boten på mitt elände? Jag mår ju bättre. Vågar knappt tro det är sant.

Kortisonet gör att din kropp producerar adrenalin dvs man blir piggare av det.

Var försiktig så du inte tar ut dig helt bara just pga att du har mer ork just nu.

Ja man ska vara lite försiktig när magen inte är van :nailbiting:

Min pålle var en stjärna idag. Min kompis/elev hade dock milt sagt trubbel. Vi bytte efter ett tag och jag är nu dyngsvettig och illröd i nyllet.
Jag hade alldeles för mkt kläder på mig!
Nu dusch innan mat.

Sådär, promenixat en mil idag med familjen och ridit igenom hästen. Men jag känner mig ändå förvånansvärt pigg i kroppen fortfarande. Lycka när han går kvar i galopp på volten i samma takt och balans när jag släpper på tyglarna så de hänger :love: Det hade ingen trott för 12 år sen!

Och inatt är det dotterns första natt utan napp... Det blir spännande. Eller inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 084
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 522
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 218
Senast: Twihard
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 964
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Stärka 3 åring