Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Magiska under. Blixtar och dunder.

Imorse låg två stora traktorkärror med ved stjälpta utanför uthuset.

Sedan dök grannen upp med maken och deras tre afghanska pojkar. Nu har jag minst 25 kubik ved inne i skjulet! Ordentligt staplat! Behöver bara kratta rent HELT fantastiskt. Det hade tagit mig flera månader att få in allt. Antagligen hade jag fått täcka delar av veden med presenning till hösten.

Funderar på hur jag ska kunna tacka. Men så kom jag på att jag kunde fråga pojkarna om de skulle vilja ha en afghansk middag som tack och det det lät OK. Jag känner några väldigt duktiga kvinnor som kan laga riktig "mamma-mat" från Afghanistan. Jag kan fråga nån av dem om de - mot betalning förstås! - kan laga mat.
Visserligen kan jag följa recept men eftersom jag inte vet hus det SKA smaka så blir det sannolikt inte lika bra.

Sitter och väntar på att kycklingen ska bli klar i ugnen. Är så sjukt hungrig men måste vänta iaf en halvtimme till...

Skulle köpa en t-shirt. En jävla t-shirt. Kostade 7 000 kr. Lol. Alltså EN T-SHIRT i bomull :rofl:
Köpte du den så krävs nästan bild på undret.
Galet pris.
Jag använder t-shirt ofta men inte i den prisklassen eller ens i närheten av.
Älskade outletbutiken som fanns på gatan bredvid mig förut där kunde man handla nya för att slippa tvätta eller bara för man ville ha något nytt för inga pengar.
Saknar den butiken :arghh:

Däckade i soffan när jag kom hem. Var smart och satte alarmet på 45 minuter. Sov som en gris :o , vaknade men lyckades inte ta mig upp på ytterligare en halvtimme. Känner mig helt död :wtf:
Det har varit lite mycket sista tiden.... tur jag snart har semester :up:

Ätit middag - Karins lasagne
Måste till banken i morgon. Min dosa till internetbanken är helt kaputt. Men så har jag haft den i några år. Typ 6...

Köpte du den så krävs nästan bild på undret.
Galet pris.
Jag använder t-shirt ofta men inte i den prisklassen eller ens i närheten av.
Älskade outletbutiken som fanns på gatan bredvid mig förut där kunde man handla nya för att slippa tvätta eller bara för man ville ha något nytt för inga pengar.
Saknar den butiken :arghh:

Haha nej köpte inte! ;)

Måste till Ica i morgon. Ska hämta ut lite paket från Matsmart. Råkade beställa lite därifrån i förra veckan. ;) Sen blir det ingen beställning förrän i jul...;)

Ibland blir man mer irriterad än andra gånger... Jag har gjort en adressändring, gjorde ju fel datum först så jag ringde och fick det ändrat .Så första pappret jag skulle skicka in till SKV (det med fel datum) kom till gamla adressen. Nu när rätt papper kommer, då har det hamnat hos mamma, som bor knappa milen bort (helt annan gata och postnummer, det enda lika vi har är efternamnet), och dessutom har ett av mina efternamn trillat bort :banghead::banghead: Istället för Svensson Andresson står det bara Svensson (bara tagit random namn, men ni fattar). Och vilken jävla klåpare till postutdelare har lagt det där för den delen :banghead: Hur som haver, ringer till Adressändring och kvinnan jag pratade med verkade inte förstå att det finns dom som har två efternamn :meh: "vilket är det du använder?" BÅDA!! "Fast är det Andresson eller Svensson?" :arghh::arghh::arghh: "vilket står det när du får post?" :banghead::banghead::banghead: "Kanske inte båda namnen får plats?" O_o Tillslut blev jag så matt så jag höjde rösten och bara "JAG HAR HETAT BÅDA EFTERNAMNEN I MER ÄN 20 ÅR! JAG SKRIVER BÅDA NAMNEN!" :meh:
Nu tog hon bort mitt mellannamn (som också fanns med tydligen) för att kunna skriva in det andra efternamnet..

Jag kan ha haft kortare stubin än jag borde då var både trött och irriterad från början, jag har nämligen inte fått kontakt med han jag städade huset åt :arghh: Jag behöver liksom uppgifter om vem jag ska skriva den jävla fakturan på. Hans arbetsgivare har jag liksom aldrig träffat, och jag vet inte om denna karl har köpt huset privat eller via sitt företag som heter nått med förvaltning. Troligast är väl att det är via företaget, men jag kan ju inte bara skicka en faktura dit känner jag. Men får jag inte fatt i den här karln har jag väl inget annat väl än att skicka den dit. Till den jävla kärringen som strulade med min lön när jag hade nattjobbet :meh: #förbannad

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 107
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 529
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 251
Senast: Twihard
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 970
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur