Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft en sån "vän" i mitt liv (som din förstnämnde) som också tyckte det var kul att hånas över saker som man inte ville bli påmind om... behöver jag tala om att vi inte är vänner längre :angel:
:mad:
Jag hade en sådan farsa som retades och gärna hånade mig. :(

Min gamla V70 var asbra för på den blinkade oljelampan till i tvära högerkurvor ibland, då var det lagomt att fylla på oftast :D
Jag har träffat en gammal envis gubbe en gång som med en dåres envishet påstod att oljetryckslampan var indikation på att "extrasmörjningen" fungerade. Hans gamla volvohäck lät som om nån tippade ett lass gatsten när han kom åkande. :rofl:

Nuvarande V70 vill jag inte ha längre... Jag fick ju ta över den för att den bara la av för mamma när hon inte körde dagligen. Förra veckan ramlade ju fönstret i förardörren ner. Säkerhetsbältet är knas och låser sig titt som tätt, rullas inte upp förrän du stannar, stänger av bilen, går ut och låser :banghead: hoppas jag får jobb och kan köpa en egen, mindre bil snart!

Ganska najs att slippa det ;) imorrn tror jag dessutom att det kommer vara ganska dött på kontoret, vi har inga körningar planerade och chefen + fru är på julbord med några andra åkare ikväll så de dyker nog inte upp alls skulle jag tro :D

Skönt för er! Vi har nog lika mycket som vanligt.

Har varit borta från buke HELA dagen! Hade veterinärtid halv 10-10 för att dra valptänder, eller veterinären plockade tänderna, jag såg på.

sen har jag hunnit åka med något lass till pappa, känns som det aldrig kommer ta slut grejer!

Sen ett ridpass barbacka på ponny som tydligen bara blivit riden barbacka en gång men var bara en liten incident där han började studsa lite och nu så slökollar jag på american pie the wedding och försöker få upp värmen!

Husse har matat Missia med räkor så hon förmodligen kommer att spy men kisse är EXTREMT nöjd :D

Tassa tyckte färska räkor var lite lätt äckligt så hon fick Dreamies från lådan husse köpt till dem i julklapp :cautious:

Husse hade också fått en whisky av sin kollega (single malt, rätt så rökig :up:) så matte är lite yr i bollen faktiskt.

Jag jobbar ju fysiskt eller sitter i eget rum så det är ingen som bryr sig om jag kommer oduschad. Skulle nog kunna komma i skitigaste kläderna jag hittar och ingen skulle lyfta på ögonbrynen :D
Skönt och befriande med såna jobb, jag har ju oftast kunnat komma och se ut hur som helst iom. att jag jobbat det mesta på landet och varken kossorna eller grisarna har brytt sig. :D

Sen ett ridpass barbacka på ponny som tydligen bara blivit riden barbacka en gång men var bara en liten incident där han började studsa lite och nu så slökollar jag på american pie the wedding och försöker få upp värmen!
Barbacka och studs är kul när man är på samma våglängd och busiga. Madam och jag busade ju jämt och när vi mötte dressyrryttarna så busade vi lite extra, det var kul att se deras miner och hur dom försökte få stopp på sina hästar när vi studsade omkring i terrängen barbacka och med bara halsrem,,,,,,eller utan nånting. :laugh:

Dags att hoppa i säng. Imorgon har vi JTF (Järnvägens TrafikFöreskrifter) halva dagen och arbetsplatsträff resten av halvan. Innan det ska dock hästarna släppa ut!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 914
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 493
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 303
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 758
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka