Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker få min mobil att överleva i 24hr till. En ny iPhone (som visserligen fungerar bra och överlever fältarbete med bravur.) går på en 4-5000Rm. En samsung runt 3-400Rm. Student ekonomin får överge iPhone tyvärr (fairphone har jag inte heller råd med).

Möte, vaken sen 05 så groggy som attans.
Halva samhället var nersläckt i morse på min sida bron.
Tur man har ficklampa på mobilen då det är både älg och annat i trädgården

Blev glatt överraskad när jag kollade sambons konto, lön var insatt redan idag och betydligt mer än vad sambon trodde :up: För övrigt äter jag äntligen frukost, och tänker njuta av min julmust då mitt p-glucos låg på 4,5 mmol/l i fastevärde :p

En fråga från en person som inte har någon koll på sociala medier;

Hur tjänar folk pengar på bloggar? Såg en lista med folk som tjänade pengar på bloggar.

Är det genom reklamintäkter? Eller får de pengar för att rekommendera produkter?
Eller blir folk kända genom bloggar och sen gör andra jobb där de tjänar pengar?

Nu menar jag alltså inte folk som redan är kända genom något annat och sen börjar blogga...

Hästarna är utsläppta och allt är fixat i stallet. Dessutom är hunden borstad och vi har ätit frukost. Nu ska vi göra oss klara för att åka till någon stad.

Tur att man kan skratta åt sig själv, den 25:e ska jag dyka (dvs vara halv naken framför folk :D), jag har förmånen att ha massvis av igel bett som lämnar efter sig fräscha blåmärken förutom själva såret. Sexigt som faaan! :D

*hoppas på avsaknad av fräscha killar för igelbett är nog inget att stoltsera med*

Hur tjänar folk pengar på bloggar? Såg en lista med folk som tjänade pengar på bloggar.

Är det genom reklamintäkter? Eller får de pengar för att rekommendera produkter?
Eller blir folk kända genom bloggar och sen gör andra jobb där de tjänar pengar?

Genom reklam och genom att helt enkelt skriva/visa upp märken på bloggen.

Jag sover och sover, men febern har iallafall gått ner. Nu ska jag dricka lite julmust och sen försöka hitta en ställning som inte gör allt för ont i höfterna och sova lite till.

O_o Finns sången på youtube eller så man faktist kan höra hur den ska sjungas?
Jag tror det! :laugh: Möjligen även Spotify, om jag minns rätt. Har bara haft det tvivelaktiga nöjet att höra den live och har inte vågat söka upp den.
Då hade någon
skitit i bastun

fortsätter den:confused: så många frågetecken kring det här...

Jag tror det! :laugh: Möjligen även Spotify, om jag minns rätt. Har bara haft det tvivelaktiga nöjet att höra den live och har inte vågat söka upp den.
Då hade någon
skitit i bastun

fortsätter den:confused: så många frågetecken kring det här...

Nästa party låt hör jag :laugh: jag och en vän hade ett tag "Did I shave my legs for this?!" som party låt. Den skulle framföras falskt med hög stämma. Det var aldrig någon annan som var imponerad eller förstod sångens höga värde :confused:

Ska strax iväg på helkroppsmassage. Upptäckte för några dagar sedan att jag hade kvar lite friskvårdspengar på jobbet.
Så ...om det sedan blir skönt eller ajskönt...förmodligen både ock.

Hemma efter en vända på stan. Hittade lite julgranspynt till halva priset på Åhlens :)
Nu tittar jag på säsong 3 av Hemlock Grove.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 861
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 460
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 301
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 727
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka