Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, det är ju tyvärr så...
Jag har polisanmält butiken som mest troligt är den som förser ungarna med smällare. Polisen som jag pratade med när jag gjorde anmälan sa själv att det inte skulle löna sig att lägga in anmälan mot ungarna och det förstår jag ju, ungarna hinner garanterat därifrån innan polis är framme och med tanke på deras låga ålder lär väl inget hända ändå mer än en tillsägelse.
Jag som förälder hade varit glad om någon tala om om mina barn hittat på något sattyg. Nu är ju mina barn väluppfostrade och skulle aldrig hitta på något men andras ungar däremot.......... :angel:

Jag som förälder hade varit glad om någon tala om om mina barn hittat på något sattyg. Nu är ju mina barn väluppfostrade och skulle aldrig hitta på något men andras ungar däremot.......... :angel:

Jag kollade lite på polisens hemsida för en stund sedan och hittade det här, så tydligen finns det fler föräldrar som verkligen försöker påverka sina barn i rätt riktning https://polisen.se/Stockholms_lan/A...olms-lan/2015-12-22-1153-Olaga-hot-Stockholm/ :)

Eller ja, jag förstår ju att de flesta föräldrar försöker, och de flesta lyckas nog också, det är ju bara så surt att de ungar vars föräldrar inte försöker/lyckas ska kunna ta så otroligt mycket plats och förstöra så mycket!

Imorrn har jag fått en riktig "krämkörning", har hela lastbilen full (18 pallplatser*) med gods till ett stopp i Mölndal, sen ska jag ner till Falkenberg och lasta lastbil och släp (48 pallplatser*) för att sedan åka hem och ställa bilen. :up:

*en pallplats är en EU-pall 80cmx120cm

Jag kollade lite på polisens hemsida för en stund sedan och hittade det här, så tydligen finns det fler föräldrar som verkligen försöker påverka sina barn i rätt riktning https://polisen.se/Stockholms_lan/A...olms-lan/2015-12-22-1153-Olaga-hot-Stockholm/ :)

Eller ja, jag förstår ju att de flesta föräldrar försöker, och de flesta lyckas nog också, det är ju bara så surt att de ungar vars föräldrar inte försöker/lyckas ska kunna ta så otroligt mycket plats och förstöra så mycket!
De flesta som är någotsånär vettiga i huvudet gör sitt bästa att hålla sina barn på rätt kurs.

Många att det bara är en fråga om att uppfostra barnen rätt så blir dom små skötsamma samhällsmedborgare.

Jag märker redan på min 7-åring att mamma och pappas regler fort upphör att gälla så fort mamma/pappa inte ser och omvärlden med bla kompisar skapar en helt annan värld.

Nu behöver det inte alltid vara dåligt inflytande problemet är att de dåliga oftast är mycket lättare att ta till sig. Det är helt enkelt roligare och självbelönande

Får höra från flera nu att småungarna som kastade fyrverkerier/smällare igår är igång idag igen. Bara det att de nu härjar i parken, utanför ett äldreboende, försöker stoppa smällare i brevlådor och fan allt vad det är. De försöker också få äldre att köpa ut smällare åt dem.
Alltså, kan inte föräldrarna hålla reda på sina skitungar?! Jag blir knäpp. Jag sitter hemma ikväll istället för att gå till min mor (som jag egentligen vill göra) enbart för att jag inte vill riskera att få de där smällarna kastade på mig. Jag hatar att andra, helt okända, ska få styra över hur mycket jag kan röra mig utomhus på min fritid.
Jag har fått smällare kastad på mig EN gång, den ungen och hans kompisar gör aldrig om misstaget igen och den ungj*veln hade nog svårt att sitta nån vecka eller mera. :devil:

Sitter och petar i mig lite vaniljkvarg. Jag som normalt äter den utan socker tycker nu att en "vanlig" inte smakar mycket alls :down: men men, det är väl bara att äta och se glad ut, annars blir det aldrig bättre!

Sitter och funderar vart jag kan hitta Frozen sängkläder åt lillasyster. Har idag kollat på Jysk, Ica Maxi och Br leksaker (alla i Borlänge). Nån som har tips? Jag måste hinna köpa dom innan tisdag nästa vecka, helst under lördag eller måndag. Vågar inte riktigt beställa från ex lekmer ifall det inte hinner komma :crazy:

Sitter och funderar vart jag kan hitta Frozen sängkläder åt lillasyster. Har idag kollat på Jysk, Ica Maxi och Br leksaker (alla i Borlänge). Nån som har tips? Jag måste hinna köpa dom innan tisdag nästa vecka, helst under lördag eller måndag. Vågar inte riktigt beställa från ex lekmer ifall det inte hinner komma :crazy:
Lekmer ska du aldrig beställa från! Har du kollat toysrus?

Sitter och petar i mig lite vaniljkvarg. Jag som normalt äter den utan socker tycker nu att en "vanlig" inte smakar mycket alls :down: men men, det är väl bara att äta och se glad ut, annars blir det aldrig bättre!
Är kvarg gott? Jag har aldrig ätit det men jag kanske borde testa för just kvarg finns alltid 10-20 förpackningar av i containern.

Svär åt W8.1 :meh: håller på att fixa med svärmors nya dator och är SÅ glad att jag kommer att hoppa över 8.1 när det gäller mina egna datorer (kör 7 nu och kommer att ha 10 till nästa).

Jag lyckades undvika Vilse också, gick direkt från XP till 7 :D
Äh skit i pyttemjuks elände, tryck in Ubuntu eller Linux Mint istället. Jag kommer aldrig mera att ens titta åt Windows igen.

Lekmer ska du aldrig beställa från! Har du kollat toysrus?
Har ingen sån i närheten :/ Och när jag kommer hem i helgen till Skåne så behöver jag helst hitta nått i stan, ingen tid direkt att åka iväg :/ Vet jag sett på Maxi hemma (därav provade vi det här i Borlänge) men vet inte om det bara är med Olaf som det var på maxi i Borlänge. Det är ju Elsa och Anna som gäller helst :p

Grannen hörde av sig och undrade om jag ville ha revben (slag) och hals från ett par rådjur han skjutit.

Klart jag ville!! Kokkött är finemang. Så ikväll har jag packat några stora paket rådjurskött och ben till framtida soppor eller grytor. Jag fick det dessutom - han ville inte ha betalt, det skulle kastats annars.
Bortskämda jägare :D

Men jag är lycklig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 858
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 454
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 297
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 719
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Årets skattebesked
  • Masked singer 2025

Hund, Katt, Andra Djur