Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är glad åt att jag vägrar fira jul med tanke på hur stressigt sådant verkar vara :p MEN min mor älskar att fira jul, så vi ska spela Bingolotto och hon kommer då att få två små presenter av mig. Nämnde nyss att hon ska få julklapp och hon blev jätteöverraskad. Ännu mer överraskad kommer hon bli imorgon, för hon väntar sig nog ett litet halsband eller liknande och jag ska ge henne ett stort paket med en blomma/prydnadsgrej och ett mindre paket med hennes favoritgodis som jag fick syn på i affären idag :p

Har haft julklappsöppning med katterna. Tror jag lyckades i år.
12317369_505852576242446_206513518_n.jpg

Jag ar verkligen seg i dag pa morgonen ... klockan ar nastan 9 och jag "vaknar" fortfarande. Jag har agnat mig at det sedan 7:angel:
Jag ska snart ut pa promenad med hundarna och ett kort tranings pass, sedan ska julmat borja fixas. Laxen maste laggas in i dag ... och kottbullarna borde ocksa tillverkas tillsammans med lite godis. Kanske en Radio kaka och ischoklad eller pretzel med knack. Hmmm ...

har kommit in i en period där mat inte är så intressant utan de är godis mm som gäller...
va nere o handlade o de kom bara godis o ett paket kex, energidricka o mer

Får höra från flera nu att småungarna som kastade fyrverkerier/smällare igår är igång idag igen. Bara det att de nu härjar i parken, utanför ett äldreboende, försöker stoppa smällare i brevlådor och fan allt vad det är. De försöker också få äldre att köpa ut smällare åt dem.
Alltså, kan inte föräldrarna hålla reda på sina skitungar?! Jag blir knäpp. Jag sitter hemma ikväll istället för att gå till min mor (som jag egentligen vill göra) enbart för att jag inte vill riskera att få de där smällarna kastade på mig. Jag hatar att andra, helt okända, ska få styra över hur mycket jag kan röra mig utomhus på min fritid.

Får höra från flera nu att småungarna som kastade fyrverkerier/smällare igår är igång idag igen. Bara det att de nu härjar i parken, utanför ett äldreboende, försöker stoppa smällare i brevlådor och fan allt vad det är. De försöker också få äldre att köpa ut smällare åt dem.
Alltså, kan inte föräldrarna hålla reda på sina skitungar?! Jag blir knäpp. Jag sitter hemma ikväll istället för att gå till min mor (som jag egentligen vill göra) enbart för att jag inte vill riskera att få de där smällarna kastade på mig. Jag hatar att andra, helt okända, ska få styra över hur mycket jag kan röra mig utomhus på min fritid.

Alltså skitungar. Jag blir vansinnigt arg. Härom veckan så stod det några snorungar och slog mot hundarna med bandyklubbor - Jag satt i köket och hundarna var ute i trädgården. Flög ut ur huset och Jävlar vad jag skrek på dom, sedan gick jag till deras föräldrar och sedan ringde jag polisen. :rage: :sneaky:

Han är en första klassens idiot! Var glad att du upptäckte hans riktiga jag så pass tidigt ändå.

Helt rätt att hålla honom kort! Ignorera honom och skärper han inte till sig så tala med din chef om att hans beteende (din kolegas beteende alltså) inte är ok.
Helt ärligt vet jag inte vad chefen skulle kunna göra åt det? Vi har sagt till chefen förut om andra saker, t ex när det var vissa som rökte i bilarna, men inget hände, så tror dessvärre inte de skulle kunna hjälpa mig med det här heller.

Men har jag tur så får den här killen det där jobbet han sökt och då försvinner han från åkeriet. :D

Alltså skitungar. Jag blir vansinnigt arg. Härom veckan så stod det några snorungar och slog mot hundarna med bandyklubbor. Jävlar vad jag skrek på dom, sedan gick jag till deras föräldrar och sedan ringde jag polisen. :rage: :sneaky:

Jag lovar, hade jag haft minsta aning om vilka föräldrarna var här så hade jag ringt dem... Morsans sambo blev arg på ungarna igår. Då försökte en av dem att hota honom (och alltså, hade jag varit liten unge i den åldern hade jag blivit tokigt rädd för morsans sambo, han är inte rolig när han är arg... Förstår inte vad det är för ungar som härjar här). Jag hatar att det är tillåtet att bete sig sådär jäkla respektlöst.

Helt ärligt vet jag inte vad chefen skulle kunna göra åt det? Vi har sagt till chefen förut om andra saker, t ex när det var vissa som rökte i bilarna, men inget hände, så tror dessvärre inte de skulle kunna hjälpa mig med det här heller.

Men har jag tur så får den här killen det där jobbet han sökt och då försvinner han från åkeriet. :D
Försvinner han så är ju ditt problem löst.

Annars finns det alltid en liten (eller stor) risk att den jäkeln gör att du kommer må dåligt på jobbet.

Din chef har en skyldighet att se till att arbetsmiljön är bra. Lyssnar inte han så gå till hans chef eller facket.

Tyvärr är det så många gånger att grupptrycket från de andra barnen väger mer än vad föräldrarna säger.

Sen är det inte säkert att föräldrarna vet vad dom gör.

Polisanmäl och försök ta reda på vem som är deras föräldrar.

Tyvärr är det så många gånger att grupptrycket från de andra barnen väger mer än vad föräldrarna säger.

Sen är det inte säkert att föräldrarna vet vad dom gör.

Polisanmäl och försök ta reda på vem som är deras föräldrar.

Jo, det är ju tyvärr så...
Jag har polisanmält butiken som mest troligt är den som förser ungarna med smällare. Polisen som jag pratade med när jag gjorde anmälan sa själv att det inte skulle löna sig att lägga in anmälan mot ungarna och det förstår jag ju, ungarna hinner garanterat därifrån innan polis är framme och med tanke på deras låga ålder lär väl inget hända ändå mer än en tillsägelse.

Försvinner han så är ju ditt problem löst.

Annars finns det alltid en liten (eller stor) risk att den jäkeln gör att du kommer må dåligt på jobbet.

Din chef har en skyldighet att se till att arbetsmiljön är bra. Lyssnar inte han så gå till hans chef eller facket.
Ja, jag hoppas ju det.

Jag har många andra kollegor som är toppen och vad jag förstått så backar inte många av dom på att hjälpa mig om den här killen skulle börja va taskig mot mig. Så känns ändå tryggt att veta att jag har några som backar upp mig så att säga.

Min chef har ingen chef, det är nog facket i så fall..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 858
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 454
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 297
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 719
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Årets skattebesked
  • Masked singer 2025

Hund, Katt, Andra Djur