Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatering: Den motorn är körd, torrskuren pga. avsaknad av olja. Antingen en begagnad motor från skroten eller också skrota den, han skulle fundera. Ett hett tips från coachen är att kanske lyfta på oljestickan ibland. :cool:

Som exet då som tyckte att bilen funkade såååå bra, fast femman ville inte i och krånglade ibland. Jag tyckte ju att han kanske borde kolla upp det. Exet tyckte att det var bättre att vara lat med motivationen att man inte petar på något som funkar perfekt :confused:O_o:meh:

Växellådan skar någon vecka senare, hade han brytt sig on att kolla hade det räckt med att fylla på växel låda vätska (?). Nu blev det skroten i stället och min stackars far fick ordna fram en tredje bil, gratis, på lika många år för att exet är för lat att ens göra minimum på bilarna.

Alltså jag måste säga att jag är så glad i livet just nu, för första gången på över ett år ungefär )och egentligen var det väl inte så bra året innan det heller). Postningen om exet och bilen fick mig av någon anledning att bli superglad över att vara singel, hela känslan av att vada genom sirap med honom konstant kom tillbaka och det är så sjukt skönt att slippa den!

Sen känner jag mig faktist som att jag inte är så värdelös på mitt jobb heller. Jag har skickat in sex anslags ansökningar i år, tre har fått avslag, en har jag inte och kommer jag antagligen inte få svar från. Men för en vecka sedan fick jag en "partial" award av en av mina ansökningar från en större organisation, och idag fick jag hela beloppet jag ansökt om från en annan (ännu större organisation) :bump: Det är första året jag försökt ansöka om anslag och jag trodde att jag var värdelös efter alla nej, men jag kanske kan det där ändå :D Det känns rätt ok att känna att man nog kan en rätt så viktig del av sitt arbete (och alla negativa personer på jobbet kan ju ta sig i brasan lite, för det ansöker inte ens om grejer utan får (antagligen tvingar de av) pengar av sin handledare om de vill ha det. Gissa vem som har ett bättre CV och försprång när jag kommer ut i arbetslivet nu :D Inte för att det spelar någon roll då vi jobbar inom olika omriden. Men ändå :D). Det bästa är att jag skrivit dem helt själv också, det är alltså ingen som har kollat igenom och gett kommentarer på de två jag har fått.

Jag tänker gå och äta dyrlunch i restaurangen för att fira (med dyr menar jag att den kostar 80kr för buffe istället för mina vanliga 20kr för lunch :)).

Senast ändrad:
Framme på jobbet, har inget att göra idag men ville vara tidig ändå för att kunna gå tidigare med gott samvete. Vill hinna till Gränby och byta batteri i min klocka som kommer bli en snygg accessoar ikväll :) Visst så kan jag ha den ändå, men det känns ju fånigt om den inte går :D Sen ska jag hämta A tidigt och hinna mysa med henne en stund innan det är dags för julbord :) Det enda dumma är att jag inte hittat någon skjuts ikväll bara. Hoppas det slutar regna så att jag kan gå/cykla dit! Om inte någon av uppsalaborna i tråden känner för att köra en sväng där vid 18? ;)

Drog precis omkull på en gräsmatta :meh: hade tänkt brumma iväg till Granngården i Gävle och köpa färskfoder idag men vet tusan inte om jag vill ta ut bilen i det här vädret :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 914
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 493
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 303
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 758
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka