Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som exet då som tyckte att bilen funkade såååå bra, fast femman ville inte i och krånglade ibland. Jag tyckte ju att han kanske borde kolla upp det. Exet tyckte att det var bättre att vara lat med motivationen att man inte petar på något som funkar perfekt :confused:O_o:meh:

Växellådan skar någon vecka senare, hade han brytt sig on att kolla hade det räckt med att fylla på växel låda vätska (?). Nu blev det skroten i stället och min stackars far fick ordna fram en tredje bil, gratis, på lika många år för att exet är för lat att ens göra minimum på bilarna.
Vissa ska inte ha nåt som går med motor eller ens snurrar runt. Hur j*vla lat får man bli egentligen? :meh:
Tur du är fri från exet iallafall för en sån människa tillför absolut ingenting.

Jag har en lat dag idag, läst, druckit latte och ser på alpint. Jag tror jag skall fortsätta med det.:love:
Jag har också en lazy day, pimplar kaffe, tittar på lyxfällan framför brasan och ska fortsätta städa bombnedslaget och försöka få undan mera grejer härinne så inte hemmet liknar en lagerlokal / återvinningsstation / loppmarknad. Tavlor som inte hängt på väggen på 20+-år, böcker som inte är lästa på lika länge och cd-skivor som kommit hit tillsammans med annat och jag aldrig kommer att lyssna på samt asgamla ärvda fotoalbum där jag inte känner igen en kotte får gå bort.

Ridit och fixat stall på fm. Lilla bruna och jag skuttade runt i ridhuset över lite bommar och småkryss. Jag är skitkass men roligt är det :D Nu ska jag göra mig iordning för att åka till jobbet. Ha det roligt alla ni som ska på julbord eller annat skojsigt ikväll!

Vissa ska inte ha nåt som går med motor eller ens snurrar runt. Hur j*vla lat får man bli egentligen? :meh:
Tur du är fri från exet iallafall för en sån människa tillför absolut ingenting.

Ungefär så, du skulle storkna om du fick veta alla historier. Ett axplock är ju den gången han sket i att laga avgasröret (vi pratar om månader, den nya delen hade kostat 300kr), det trillade av under körning och slog hål på bensintanken och jag undvek att sätta eld på bilen med mig i med näppe :S

Eller den gången farsan betalade för att två snickare skulle spendera två dagar med att sätta upp vårt nya kök (specialare på flera ställen). De fick spendera en dag på att ta ur alla grejer ur skåpen, få undan några veckors disk och montera ner de gamla skåpen och bänkarna. Så det var fortfarande bara ett halvt kök uppe när jag kom till Sverige för han var ju för trött efter jobbet för att orka med något.

Hemma några timmar. Jag ska landa i soffan en liten stund och sen ska stallet fixas o hästarna in. Efter det bär det av till jobbet för att sova i soffan där, hellre det än att gå upp halv fyra inatt (börjar jobba 05.15).

Har skrivit ett mail till Cellbes och klagat lite. I deras måttabeller står det för kvinnor "Normal längd: 164-172", "Kort längd 156- 164" För män står bara klädstorlekarna. Ännu en gång får man veta att som kvinna är man bara "normal" (hatar det ordet) om man faller inom vissa mått. Ifrågasatte om vi som är över 172 inte klassas som "normallånga", påpekade också att de bidrar till att öka på den galna utseendehets som redan finns. :rage:

Var en sväng till ica idag också, stod en i personalen och sålde räkor. Fick frågan om jag inte skulle ha lite räkor idag. Svarade nej tack, inte idag. "Men det är ju just idag de är billiga" :meh:

Senast ändrad:
Försöker skriva ihop en jobbansökan. Det är svårt. Jag vet varför jag skulle passa för jobbet och vad som borde lyftas fram i en ansökan, men inte sjutton får jag till det på något bra sätt. Gah :crazy:

Har skrivit ett mail till Cellbes och klagat lite. I deras måttabeller står det för kvinnor "Normal längd: 164-172", "Kort längd 156- 164" För män står bara klädstorlekarna. Ännu en gång får man veta att som kvinna är man bara "normal" (hatar det ordet) om man faller inom vissa mått. Ifrågasatte om vi som är över 172 inte klassas som "normallånga", påpekade också att de bidrar till att öka på den galna utseendehets som redan finns. :rage:

Var en sväng till ica idag också, stod en i personalen och sålde räkor. Fick frågan om jag inte skulle ha lite räkor idag. Svarade nej tack, inte idag. "Men det är ju just idag de är billiga" :meh:

Jag är 178 cm lång och har alltid varit stolt och glad över min längd. Det kanske inte är normalt?

Det var jag :D

Och inbjudan att träffas gäller när du har tid ÖVER och känner dig sällskapssjuk. Inte ett tvång :)
Just ja, det var DU! Jag tänkte idag på "den-där-bukefalisten-som-bor-i-Kungsbacka" när jag var på Hällingsjövägen 51 vid Skanskas bygge och levererade. :up:
Jag vet att det inte var tvång, men jag kan ändå tänka på den som bor där och tänka att det hade varit trevligt om jag inte hade haft så fullt upp. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 899
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 490
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 303
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 756
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka