Fy fan va jag är bra!
För er som inte hängt med så har jag kört lastbil och släp i Göteborg idag. Jag fick frågan igår om jag kunde tänka mig att köra där idag, eftersom ordinarie chaufför skulle vara ledig. Jag hade då undrat om det var mycket och att jag kunde tänka mig att köra, om jag fick ha min egen bil.
Då jag inte ville köra en "okänd" bil, där jag inte vet vart jag har den i en såpass stor stad som Göteborg. Bättre med en bil jag är van vid att köra med och i princip kan köra med bindel för ögonen, typ.
Nåväl, sagt och gjort, vi lastade om bilarna, jag blev lite förvirrad och kollegorna ville ha hjälp med dittan och dattan, samt kollegan som hånade mig. Det blev för mycket så hjärnan stängde av, var knappt kontaktbar, chefen märkte det när han skulle ge mig julklapp.
Började fråga hur det var med mig och om det gått bra idag, svarade ja att det hade gått bra men det blev lite mycket nu innan jag rett ut vilka fraktsedlar som gick till vilket gods och fått godset på bilen. Chefen hade då sagt att jag var duktig och skulle klara att köra Göteborg gallant.
Vilket jag också gjort, jag har farit som en jojjo över hela stan, det som ställde till det hela var en maskin som skulle levereas till ett gymnasie, som skulle aviseras 1 timme innan jag skulle komma dit. Blev många samtal fram och tillbaka innan det blev sagt att trucken skulle komma till skolan 10:30, klockan var då ca 9:15, så då drog jag raka spåret ner till Kungsbacka, slängde av pallen där (en pall till ett bygge som också skulle aviseras) och sen tillbaka och hade egentligen tänkt lossa en pall i Västra Frölunda på vägen tillbaka, men det sket sig eftersom tiden började närma sig 10:30, ut till gymnasiet och vänta på trucken.
Min körtid började ta slut, hade kört i ca 4timmar och vi får köra i 4,5timmar innan vi måste ha 45min rast. Så jag tryckte över till rast och tur var det då trucken inte var där, så innan den kom, fick jag ihop min rast.
Sen har jag farit som en jojjo fram och tillbaka igen, blev lunch på Mr. Johanssons vid Stigs Center (mycket god mat, älskar den

).
Har i princip lyckats undvika alla olyckorna och köerna idag också, bara lite köer när jag skulle genom tingstadstunneln en gång, men det gick fort ändå ca 5min bara.
På hemvägen fick jag även svänga in i Borås och hämta en pall, kom dit ca 16:15 och hade ringt åkeriet och frågat om de verkligen skulle vara kvar, då det inte är så kul att gå dit med lastbil och inte minst med lastbil och släp (det är trångt så in i...) men det gick.
Sen åkte jag hem till åkeriet och lossade den pallen jag hämtade i Borås, resten skulle jag behålla. Så ca 26ton gods hade jag med mig hem, vilket ger mig i runda slängar ca 50tons totalvikt på ekipaget. Bilen har fått arbeta och jisses va det gick segt upp för de branta backarna.
Hemma igen på åkeriet träffade jag chefen igen och han frågade hur det gått och jag sa att det gått bra och då sa han återigen att jag är duktig och det sa dom andra inne på kontoret också.
Så det känns bra, efter att ha jobbat 5:00-18:30. Nu är det helg.
*försöker peppa mig själv lite*