Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i soffan och känner mig nöjd med tillvaron.
Haft en givande dag i skolan där det blir allt mer intressant för varje föreläsning, och det börjar mer och mer kännas som mitt framtida yrke kommer passa mig bra! Dessutom är det snart dags att åka till hemstaden och träffa min familj efter 4 månader, och fira jul tillsammans!:love:

Fy fan va jag är bra!
yelling.gif

För er som inte hängt med så har jag kört lastbil och släp i Göteborg idag. Jag fick frågan igår om jag kunde tänka mig att köra där idag, eftersom ordinarie chaufför skulle vara ledig. Jag hade då undrat om det var mycket och att jag kunde tänka mig att köra, om jag fick ha min egen bil.
Då jag inte ville köra en "okänd" bil, där jag inte vet vart jag har den i en såpass stor stad som Göteborg. Bättre med en bil jag är van vid att köra med och i princip kan köra med bindel för ögonen, typ.

Nåväl, sagt och gjort, vi lastade om bilarna, jag blev lite förvirrad och kollegorna ville ha hjälp med dittan och dattan, samt kollegan som hånade mig. Det blev för mycket så hjärnan stängde av, var knappt kontaktbar, chefen märkte det när han skulle ge mig julklapp.
Började fråga hur det var med mig och om det gått bra idag, svarade ja att det hade gått bra men det blev lite mycket nu innan jag rett ut vilka fraktsedlar som gick till vilket gods och fått godset på bilen. Chefen hade då sagt att jag var duktig och skulle klara att köra Göteborg gallant.

Vilket jag också gjort, jag har farit som en jojjo över hela stan, det som ställde till det hela var en maskin som skulle levereas till ett gymnasie, som skulle aviseras 1 timme innan jag skulle komma dit. Blev många samtal fram och tillbaka innan det blev sagt att trucken skulle komma till skolan 10:30, klockan var då ca 9:15, så då drog jag raka spåret ner till Kungsbacka, slängde av pallen där (en pall till ett bygge som också skulle aviseras) och sen tillbaka och hade egentligen tänkt lossa en pall i Västra Frölunda på vägen tillbaka, men det sket sig eftersom tiden började närma sig 10:30, ut till gymnasiet och vänta på trucken.

Min körtid började ta slut, hade kört i ca 4timmar och vi får köra i 4,5timmar innan vi måste ha 45min rast. Så jag tryckte över till rast och tur var det då trucken inte var där, så innan den kom, fick jag ihop min rast.

Sen har jag farit som en jojjo fram och tillbaka igen, blev lunch på Mr. Johanssons vid Stigs Center (mycket god mat, älskar den :love::d:love:).
12373417_1159273204103524_1563579129159979384_n.jpg

Har i princip lyckats undvika alla olyckorna och köerna idag också, bara lite köer när jag skulle genom tingstadstunneln en gång, men det gick fort ändå ca 5min bara.

På hemvägen fick jag även svänga in i Borås och hämta en pall, kom dit ca 16:15 och hade ringt åkeriet och frågat om de verkligen skulle vara kvar, då det inte är så kul att gå dit med lastbil och inte minst med lastbil och släp (det är trångt så in i...) men det gick.

Sen åkte jag hem till åkeriet och lossade den pallen jag hämtade i Borås, resten skulle jag behålla. Så ca 26ton gods hade jag med mig hem, vilket ger mig i runda slängar ca 50tons totalvikt på ekipaget. Bilen har fått arbeta och jisses va det gick segt upp för de branta backarna. :devil:

Hemma igen på åkeriet träffade jag chefen igen och han frågade hur det gått och jag sa att det gått bra och då sa han återigen att jag är duktig och det sa dom andra inne på kontoret också.
Så det känns bra, efter att ha jobbat 5:00-18:30. Nu är det helg. :banana:

*försöker peppa mig själv lite*

Ungefär så, du skulle storkna om du fick veta alla historier. Ett axplock är ju den gången han sket i att laga avgasröret (vi pratar om månader, den nya delen hade kostat 300kr), det trillade av under körning och slog hål på bensintanken och jag undvek att sätta eld på bilen med mig i med näppe :S
.

Visst är karlar en riktig hit ibland!??
Min var nästan lika duktig, min fords ena framhjul skakade,då bilen modellen är känd för ovala bromsskivor bad jag honom titta på bilen,åkte till jobbet i hans bil,kom hem o frågade vad det var för fel på min bil,svar; bromskivan är oval.
Ok,så jag körde som vanligt med bilen och bla på Essingeleden i full fart.
Dagen efter lånade han min bil ner till centrum (ca 1km) och ringer hem o vill bli hämtad,varför ?? Jo bilen hade tappat ett framdäck :eek:
Så självklart fick han skäll för att han inte skruvat åt bultarna efter kollen någon dag tidigare,och då säger idioten,men jag skrüvade inte av något däck! Hur kan man då se att bromskivorna är ovala,jo man gissar :banghead::banghead:
Hade han åtminstone tittat så hade han sett att det saknades bultar o att däcket var löst.
Sa jag att han är polis :angel:O_o

Slöar i soffan med Pang i bygget på tvn och datorn (och buke) i knät.

Fått reda på idag att min Crohns börjat ge sig till känna igen genom ganska förhöjda calprotectin-värden (inflammationsvärden i tarmen) och börjar inse att tröttheten jag har inte bara beror på depressionen med andra ord :meh:.

Just ja, glömde ju tillägga att vissa av de äldre "mer erfarna" kollegorna på jobbet, hade visst några varit avundsjuka på att just JAG hade fått åka till Göteborg och att det hade varit "idiotiskt" att lasta om bilarna och då kunde deras bilar ha gått istället och ja ja ja.... men nu var det JAG som fick åka och JAG som klarade av det så screw them.
nana.gif

Sitter nu och chillar lite innan jag ska gå och lägga mig, är rätt trött nu.

Du o ja :heart
Jag är inne på mitt andra glas.

Köpte en låda innan jag åkte från stan.

Tyckte jag behövde den efter en skitdag där jag tvivlat på mig själv och dessutom varit på urdåligt humör. Kollegan i samma rum bjöd mig på en kanelbulle för att jag skulle bli snäll men det hjälpte inte. Längtar till julens ensamhet så jag får komma ikapp mig själv och inte umgås med en enda själ.

Helgen blir däremot social. Åker med en mycket god vän till stora stan imorgon för ett arrangemang med glögg och grafik. Vi ska träffa folk på öppet hus i ett galleri och bjuda på glögg i tre timmar. På söndag är det öppet hus på seminstationen i byn med gröt och julgodis.

Skönt att umgås med vänner. Jag är mitt bland mängder av folk hela dagarna men saknar att vara med folk jag är trygg och efterlängtad hos. Och slipper prestera.
jag är sliten nu. Helgerna är efterlängtade.

Visst är karlar en riktig hit ibland!??

Ett ex till mig spräckte hela motorblocket på sin bil genom att använda rent vatten som kylarvätska.

Själv har jag rent fysiskt fått dra startkablar ur händerna på min farbror när jag skulle hjälpa honom att starta en urladdad bil. Han vägrade nämligen att lyssna på hur de skulle kopplas - själv var jag lite osäker eftersom det var första gången och läste anvisningarna, vilket verkar vara svårt för vissa medelålders män.

Borde slå in alla julklappar klart medan jag är ensam hemma, men har istället roat mig med att njuta av att ingen märker att chipspåsen är öppnad redan när jag kommer hem från affären, att äta mat direkt från skärbrädan och att välja film själv utan hänsyn till sambon :angel:

Har än så länge hunnit med att slå in klapparna till mig själv (från djuren :angel:)... för det kändes så prioriterat :up:

Borde slå in alla julklappar klart medan jag är ensam hemma, men har istället roat mig med att njuta av att ingen märker att chipspåsen är öppnad redan när jag kommer hem från affären, att äta mat direkt från skärbrädan och att välja film själv utan hänsyn till sambon :angel:

Har än så länge hunnit med att slå in klapparna till mig själv (från djuren :angel:)... för det kändes så prioriterat :up:
Bra att du skrev det, hade glömt bort att jag skulle kolla sonens julklapp som jag hämtade ut idag. Förpackningen var trasig, så nu hoppas jag att innehållet är helt

Försöker sova. Inte det lättaste när man ligger vägg i vägg med både kök och vardagsrum, och lillebror och plastfarsan pratar, kollar på film och poppar popcorn :meh:

Pratat lite (smsat) med ragget under gårdagen å idag, längtar faktiskt tills jag kommer hem och kan träffa han igen! Han ska hämta mig från tåget den 25e är det tänkt :love: har faktiskt redan berättat för mamma om honom, trots vi bara har setts två gånger :o

Du o ja :heart
Jag är inne på mitt andra glas.

Köpte en låda innan jag åkte från stan.

Tyckte jag behövde den efter en skitdag där jag tvivlat på mig själv och dessutom varit på urdåligt humör. Kollegan i samma rum bjöd mig på en kanelbulle för att jag skulle bli snäll men det hjälpte inte. Längtar till julens ensamhet så jag får komma ikapp mig själv och inte umgås med en enda själ.

Helgen blir däremot social. Åker med en mycket god vän till stora stan imorgon för ett arrangemang med glögg och grafik. Vi ska träffa folk på öppet hus i ett galleri och bjuda på glögg i tre timmar. På söndag är det öppet hus på seminstationen i byn med gröt och julgodis.

Skönt att umgås med vänner. Jag är mitt bland mängder av folk hela dagarna men saknar att vara med folk jag är trygg och efterlängtad hos. Och slipper prestera.
jag är sliten nu. Helgerna är efterlängtade.
@tanten njut nu av helgen och hämta kraft !!!Också haft en skitvecka på jobbet , ska bli skönt att vara lite ledig nu

Åh får du julklappar av dina djur. :)

Ungefär så, du skulle storkna om du fick veta alla historier. Ett axplock är ju den gången han sket i att laga avgasröret (vi pratar om månader, den nya delen hade kostat 300kr), det trillade av under körning och slog hål på bensintanken och jag undvek att sätta eld på bilen med mig i med näppe :S

Eller den gången farsan betalade för att två snickare skulle spendera två dagar med att sätta upp vårt nya kök (specialare på flera ställen). De fick spendera en dag på att ta ur alla grejer ur skåpen, få undan några veckors disk och montera ner de gamla skåpen och bänkarna. Så det var fortfarande bara ett halvt kök uppe när jag kom till Sverige för han var ju för trött efter jobbet för att orka med något.
:o :D :rofl:

Ursäkta men jag garvade faktiskt, hur lat och trög får man vara egentligen?? Jag ser Homer Simpson framför mig för då spelade han i samma division ang. lat och trög. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 899
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 492
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 303
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 757
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka