Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Påminner mig när jag bodde i samhället, gick inte att sova förrän kl 2 pga allt smällande... på det sättet är det rätt skönt här på landet att det oftast bara är lite runt tolvslaget och sen inget alls. Tror inte att de här i byn smäller några, men man hör och ser lite från grannbyarna.
Det är betydligt bättre på landet men känns obehagligt ändå. Sista åren i stan tog jag bilen och åkte iväg vid tolvslaget för att slippa vara i stan och höra smällarna slå öronbedövande mellan betongen . Jag gillar verkligen inte sånt här.

Det är betydligt bättre på landet men känns obehagligt ändå. Sista åren i stan tog jag bilen och åkte iväg vid tolvslaget för att slippa vara i stan och höra smällarna slå öronbedövande mellan betongen . Jag gillar verkligen inte sånt här.
Nu blinkar det lite på himmelen här och lite lätt poffande. Känns rätt skönt att veta att hästen min har vart med om värre smällar än så (hon stod på High Chaparral när jag köpte henne). :)

Nu blinkar det lite på himmelen här och lite lätt poffande. Känns rätt skönt att veta att hästen min har vart med om värre smällar än så (hon stod på High Chaparral när jag köpte henne). :)
Gud så skönt för dig! Här lossnade det rejält nu och jag lider med min pålla just nu men hon blir ibland värre om jag är ute hos henne eftersom jag själv är rädd.
Hv ville bjuda på ett glas ( 20 meter mellan husen) men jag avböjde eftersom jag inte vill lämna hundarna själva eller gå utomhus just nu. Snart över....

Vovven o jag har varit ute o tittat på spektaklet,jätte kul sa lillan.Men tur att jag inte erbjöd mig var frizon till smällrädd vovve för jösses vad dom skjuter här ute på landet,det är som natt o dag från mitt förra boende 2km bort.

Gud så skönt för dig! Här lossnade det rejält nu och jag lider med min pålla just nu men hon blir ibland värre om jag är ute hos henne eftersom jag själv är rädd.
Hv ville bjuda på ett glas ( 20 meter mellan husen) men jag avböjde eftersom jag inte vill lämna hundarna själva eller gå utomhus just nu. Snart över....
Ja, det var en av fördelarna som gjorde att jag köpte henne, förutom det andra.
Jag hade visst fel, de nya grannarna brassade visst av ett litet fyrverkeri, saknar nästan den gamla grannen som inte var hemma på vinterhalvåret.

Oh, bästa... den va svår... få se...
Mulan
Skönheten och Odjuret
Björnbröder
Bra filmer alla tre, älskar älgarna i Björnbröder :D

Säger nog, hmm nu ska vi se
Lejonkungen
Frozen
Tangled

Smäller som sjutton här nu, men katten verkar faktiskt inte bry sig. Hon kröp iväg till kudden hon ligger på nu, men nu sover hon. Men då ligger hon precis vid mig också och tv:n är på.
Mina händer värker, drygt som fasen.

Jag måste varit trött, råkade posta i fel tråd igår, redan vid halv nio också, undra om de va pga groggen. :o

Det skulle ju självklart varit i den här tråden... :banghead:

Se nedan
I
v

Hm, jag finner det lite märkligt. Jag har själv postat "gott nytt år" på facebook, men ingen som kommenterat eller gillar trots att det legat uppe i 3 timmar, ser andra av dom jag är vän med där som lägger upp likadana poster och får massa kommentarer och gilla.

Men okej, jag har i alla fall fått hälsningar från ena kollegan på jobbet (som jag brukar prata med, och har vart med i branchen länge) vi kommer väldigt bra överens, så han har önskat mig gott nytt år.
Ja, även den andra kollegan ringde mig och önskade god fortsättning.

Men ja, antar att de flesta är upptagna med att fira nyår och inte sitter och kollar sociala medier.
Nåväl...

GOTT NYTT ÅR BUKE!!

Bra filmer alla tre, älskar älgarna i Björnbröder :D

Säger nog, hmm nu ska vi se
Lejonkungen
Frozen
Tangled

Smäller som sjutton här nu, men katten verkar faktiskt inte bry sig. Hon kröp iväg till kudden hon ligger på nu, men nu sover hon. Men då ligger hon precis vid mig också och tv:n är på.
Mina händer värker, drygt som fasen.
Numer finns det även vanliga filmer som är Disneyfilmer också, den jag kommer på nu så här på rak arm utan att tjuvkika är Pirates of Caribbean oh just ja Star Wars är Disney numera också.

Fast ja kommer nog alltid tänka Disneyfilmer som de gamla klassikerna Snövit, Askungen, Aladdin, Den lilla Sjöjungfrun, Phocahontas, Ringaren i Notre Dame osv. :)

På tal om Disney filmer så kollade jag på Skönheten och odjuret härom veckan på engelska för första gången och där fanns scener som inte fanns med på den svenska :eek:

Gott nytt år på er :) här hade vi fullt upp att hålla oss vakna till 12 slaget. Nu är vi redo att sova. Det var inte så farligt att vara här i kristiansand, bergigt och öppet så det kändes inte så instängt med alla fyrverkerier. Jag tycker det är obehagligt att vara i stan under nyår, jag tycker knallarna och smällarna är obehagliga...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 816
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 309
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
51
· Visningar
1 523
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 075
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår