Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har rast, ser på tv-shop. Har sovit alldeles för lite(onajs att kombinera nyårsfirande med morgontur på jobbet) och längtar hem till katterna. Dom tyckte det var lite jobbigt med raketerna inatt, har inte varit problem tidigare men i år smällde det värre än nånsin. :crazy:
Vill verkligen, verkligen ha en nicer dicer fusion nu. Inte bara för att jag fortfarande har chili på fingrarna efter gårdagens matlagning och grät en kvart efter jag satt i linserna i ögonen i morse.

Gott nytt år!

Har firat med familjen uppe i norr. Härligt men påfrestande. Ska bli grymt skönt att åka hem imorgon.
Inser att jag inte orkar med min mamma. Hon har en egenskap som jag inte orkar med: hon är släktens martyr. Hon har väl alltid haft de tendenserna men min pappa var ju jordens positivaste och skönaste person som liksom kompenserade upp allt. Nu känns allt bara irriterande gnälligt.
Det är synd om henne, hon får göra allt, ingen förstår henne osv osv. Inte ens min bror som är jordens mest sympatiska och empatiska person klarar att hålla henne nöjd.
Förstår inte hur hon pallar med sig själv helt ärligt.

Jag känner igen det där, det låter precis som min mormor och morfar. Morfar var kreativ och hittade på en massa upptåg och mormor gnällde. Det var väl ok så länge han levde men efter att han gått bort blev det mycket värre. Jag pluggade en bit hemifrån så jag märkte inte så mycket men min yngsta moster höll på att bli vansinnig ibland. Mamma hade tendenser till offerkofta också precis som min äldsta moster men ingen var som mormor.

Hoppas du haft en så bra helg som möjligt iaf *kram*

Har rast, ser på tv-shop. Har sovit alldeles för lite(onajs att kombinera nyårsfirande med morgontur på jobbet) och längtar hem till katterna. Dom tyckte det var lite jobbigt med raketerna inatt, har inte varit problem tidigare men i år smällde det värre än nånsin. :crazy:

Jag tyckte också det smällde högre än vanligt i år, jag undrar om de börjat använda mer krut för att få till högre smällar? :cautious:

Här smällde deet rätt rejält vid 20 och sedan brakade det lös vid midnatt. Jag vaknade....

I morse stod innekatten och jamade i farstun. Inget ljud utifrån. Men jag öppnade dörren och in kommer Galenpannan som tillbringat natten utomhus. Han är så lat att han inte ens bryr sig om att jama själv utan överlåter det till kompisen :rofl:

Godmorgon :)
Första dagen på nya året, ska strax kliva upp och fixa i ordning lite här innan barnen kommer hem

Nyss gått upp. Längesen jag sov till nästan halv tolv :eek: ont i kroppen med efter lite för många timmar i en lite för hård säng. :down:

Vill verkligen, verkligen ha en nicer dicer fusion nu. Inte bara för att jag fortfarande har chili på fingrarna efter gårdagens matlagning och grät en kvart efter jag satt i linserna i ögonen i morse.

Jag tänkte kolla hur Classe O har konstruerat sin kopia av den, har bara slängt en snabb blick på den och hann inte ens se hur mycket den kostade. Jag vill verkligen, verkligen också ha en nicer dicer fusion men vill inte handla från Tv shop, jag vill kunna klämma och känna på plastgrejer innan jag betalar för dom.

Ligger i sängen, men har matat hästar och rastat hund. Trevligt igårkväll, lugnt hemma med maken, men magen rasade i natt, så inte mkt sömn. Kunnat slumra lite på fm så jag slapp trött-ångesten som kom som ett brev på posten.
Ska se om jag kan äta lite frukost nu.

Inledde 2016 med en lång lat morgon. Jag var visserligen uppe vid 8-tiden men lullade omkring i morgonrock med en latte i handen till vid 10. Nu sitter jag i soffan och småäter rester från igår och lyssnar på Wiener Philharmoniker som just nu spelar Sphärenklänge.

Huset känns så tyst, min brittiske vän drog hem till London i morse, vi har haft en riktigt mysig tid och kanske det blir något mer. Time will tell:love:

Eftermiddagen blir backhoppning från Garmisch Partenkirchen och Tour de Ski från någon annan stans. Lat var ordet!:)

Invigt det nya året med ridning - vad annars? Fast jag har gett upp pga fallande kramsnö och vikande motivation.
Tänkte kasta mig över en bok (inte så spännande men rätt bra: Fridegårds "Soldathustrun") och en kanna te innan jag letar mig fram till garaget för att åka in till stan 3½ mil bort och jobba kvällen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
69 127
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 311
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
54
· Visningar
1 631
Senast: doppler
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 104
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Få skimmel vit
  • Stuterinamn