Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förutom alla vilda djur som inte har nån aning och människor som mig som far illa av fyrverkerierna.
Jag kan aldrig tycka att det är okej med fyrverkerier, jag själv avskyr dom och tanken på att behöva lämna sitt hem för att slippa må dåligt bara för att nån inte har mer vett än att förstöra miljön och skrämma vilda djur och andra. Ne någonstans idiotförklarar jag människor som på något sätt stödjer fyrverkerier. Vi vet så mycket bättre i dag än man gjorde förr och att stoppa huvudet i sanden bara för att det är nyår är och förblir i mina ögon ren ren idioti och jag drar mig inte för att idiotförklara dessa människor.
Fast som jag ser det är det bättre med att proffs sköter det, än som det är nu när vilken Svensson som helst kan skjuta och man vet aldrig var, när eller hur det kommer ske. Däremot kan de slopa fyrverkerierna på påsk helt.
Det lär säkert ta många år innan det blir totalförbud, så att proffs endast får sköta det vore ett steg i rätt riktning i alla fall.

Jag är inget fan av fyrverkerier, mer än de vackra färgerna men ljuden kan jag vara utan. Lite som åska är fascinerande och jag gillar blixtrarna men inte mullret.

Fast som jag ser det är det bättre med att proffs sköter det, än som det är nu när vilken Svensson som helst kan skjuta och man vet aldrig var, när eller hur det kommer ske. Däremot kan de slopa fyrverkerierna på påsk helt.
Det lär säkert ta många år innan det blir totalförbud, så att proffs endast får sköta det vore ett steg i rätt riktning i alla fall.

Jag är inget fan av fyrverkerier, mer än de vackra färgerna men ljuden kan jag vara utan. Lite som åska är fascinerande och jag gillar blixtrarna men inte mullret.
För min del så tänker jag aldrig acceptera det till viss del bara för att. Då stödjer man det ju fortfarande. Jag bor på landet. Jag mår dåligt varje år trots att det inte smälls mycket ute på landet. Att jag då ska gilla läget för att några idioter inte har mer vett och gå med på att må dåligt varje nyår för deras skull är ju rent absurt. Med den inställningen tar det betydligt längre tid att få igenom ett totalförbud när man smyg-godkänner bara det görs av nån "utvald". Det orsakar fortfarande massor av skada och det tillför ärligt talat inget positivt alls att fyra av raketer.

För min del så tänker jag aldrig acceptera det till viss del bara för att. Då stödjer man det ju fortfarande. Jag bor på landet. Jag mår dåligt varje år trots att det inte smälls mycket ute på landet. Att jag då ska gilla läget för att några idioter inte har mer vett och gå med på att må dåligt varje nyår för deras skull är ju rent absurt. Med den inställningen tar det betydligt längre tid att få igenom ett totalförbud när man smyg-godkänner bara det görs av nån "utvald". Det orsakar fortfarande massor av skada och det tillför ärligt talat inget positivt alls att fyra av raketer.
Fast jag tror inte att ett totalförbud bara pang tjoff så skulle bli bra, det skulle nog bli ramaskri och då är det bättre att sakta ta sig i rätt riktning. Det måste vara bättre än att inte göra något alls?

Fast jag tror inte att ett totalförbud bara pang tjoff så skulle bli bra, det skulle nog bli ramaskri och då är det bättre att sakta ta sig i rätt riktning. Det måste vara bättre än att inte göra något alls?
Nej jag tror inte på att halvt om halvt godkänna det bara det sker under strikta former. Det är många många som tar avstånd, min kommun, butiker, många många djurägare osv. Jag tror utan tvekan att vi är fler än man tror.
Jag tycker inte heller att det är ska vara okej att tvångshångla upp någon bara för att det är förbjudet att våldta. Det finns alltid dom som vill våldta trots förbud. Det kommer alltid finnas dom som vill smälla smällare oavsett förbud eller inte.
Jag menar vad är det värsta som kan hända? Människor och djur slipper lida och skadas. Naturen slipper förstöras och djur bli förgiftade av resterna som blir oavsett om det är arrangerat eller inte.

Och några idioter som gör sura miner för att dom inte kan tänka längre än näsan räcker och ägna en tanke på sin medmänniska, naturen och djuren?

Jag tror inte det blir ett totalförbud alls,varför skulle det bli det? Folk tjänar pengar på att sälja dom,en del blir glada av att se dom,dom används i resten av världen,
Men någon form av reglerat skjutande hade varit bra så dom som har rädda djur kan förbereda sig,,så man slipper höra smällande i tid o otid, och så minimeras skade o brandrisken.

Nej jag tror inte på att halvt om halvt godkänna det bara det sker under strikta former. Det är många många som tar avstånd, min kommun, butiker, många många djurägare osv. Jag tror utan tvekan att vi är fler än man tror.
Jag tycker inte heller att det är ska vara okej att tvångshångla upp någon bara för att det är förbjudet att våldta. Det finns alltid dom som vill våldta trots förbud. Det kommer alltid finnas dom som vill smälla smällare oavsett förbud eller inte.
Jag menar vad är det värsta som kan hända? Människor och djur slipper lida och skadas. Naturen slipper förstöras och djur bli förgiftade av resterna som blir oavsett om det är arrangerat eller inte.

Och några idioter som gör sura miner för att dom inte kan tänka längre än näsan räcker och ägna en tanke på sin medmänniska, naturen och djuren?
Förvisso tror jag att bilar förstör naturen mer än några fjuttiga fyrverkerier, men vi kan väl vara överens att vi har olika syn på saken. Det är trots allt nyår. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 595
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 309
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
51
· Visningar
1 521
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 072
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Förslag på passande matskål?
  • Annonsera mera hundar 2