Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
God morgon, hästarna matade och ute i hagen. Jag hemma för lite frukost och kaffe. Sen stallsysslor, och så att vattnet började ta slut.... Eländiga minusgrader som gör att slangen är fryst, så jag får släpa vatten....

Frukost intagen för både mig och hästar. Täcken framrotade och påtagna på dem. Snöar och minus. Tråkigt, har inte ridit på flera dagar då grusvägarna är stenhårda och knögliga.:(

Äter frukost och laddar för att rida ut på skogsvägarna med svägerskan plus barn för att tolka :)
Hunden sitter i soffan och glor ut genom fönstret och kommenterar som vanligt omvärlden.. Bästa är att han har span ut genom två fönster från soffan, både norr och väster! Den där jämrans grannhunden ska fan inte tro att han får smita förbi obemärkt ;)

Finns det parkering utefter flygfältet för en 17 metare, så kommer jag gärna och hälsar på. Fast får nog varna om att det gärna blir framåt 3 tiden på natten då lastningen och pappren sällan är klar före 1.

Den tiden kan ju bli ett problem. Det är väldigt sällan jag är uppe då tyvärr.,

Just ja, det var du som bodde där. Hade för mig det var någonstans här i närheten. Hade jag bott kvar i Herrljunga hade det varit närmare än där jag bor nu. :p

Om du gick i ridskolan i Vreta då Anna drev den, vet du säkert vem jag är. "Gubben" som hjälpte till i stallet och pysslade på anäggningen med allt möjligt. Gamla goda tider med Brunte, Freilis, Lina, Branetta och alla de andra :)

Har blivit väckt av den underbart söta, gulliga, skygga, värnlösa lilla katten tre mornar i rad nu..... Funderar på hämnaktion men inser att hon är för korkad för att fatta piken om jag börjar hoppa runt i blomkrukorna, springa fram och tillbaka, kloa på köksmattan med arslet i vädret eller klättra upp bakom soffan....

VARFÖR i hela helvete ska hon leka kl 8.00!?!

Vår är lika tokig den just nu. Tänker absolut inte gå ut i det hör eländiga vita. Men får liiiiite överskottsenergi av att mest vara inne... Mattorna flyger, granens kulor flyger, varvat med att han sitter i fönstret och blänger på snön.

Om du gick i ridskolan i Vreta då Anna drev den, vet du säkert vem jag är. "Gubben" som hjälpte till i stallet och pysslade på anäggningen med allt möjligt. Gamla goda tider med Brunte, Freilis, Lina, Branetta och alla de andra :)
Jag red aldrig där, red i Vårgårda. Förvisso provade jag på att rida där någon gång innan jag ens hade börjat rida, har för mig jag red på någon fjording, men inte helt säker.
Sen var vi där när i högstadiet när vi hade ett hopplag och tränade, har även varit funktionär på en tävling som gick där, men det är så längesen nu att jag knappt kommer ihåg.

Min ena kisse var väldigt demonstrativ igår att det var minsann HENNES köksbord och det var skitsamma om det var mat på det och folk som ville äta, hon kunde ligga där ändå :p

Sedan var matte så less på henne på morgonen så hon var elak och hade ut kisse ett tag :meh:

Lagar mat. pysslar och ändrar hit och dit med cv och pb. Det kanske kan bli nåt bra av det till slut. Saknar han jag vill krama på. Fryser lite (troligtvis beroende på att jag inte ätit nåt än) .

Snöar lite och solen kämpar sig fram....

Bråkar med min iPhone. Vill börja ladda ner e-böcker från biblioteket men klart att det skall krånglas :rage:.

Ja, ja får fördriva tiden med att surfa på Buke tills min man fått ordning på eländet. Han sover middag nu. Påstår att han behöver sova lite efter att ha jobbat natt två nätter i rad.

Men mina e-böcker då? Vill ju läsa :arghh: :arghh:

Ibland är livet så märkligt. Jag funderade på mäns våld mot kvinnor, hur unga tjejer drabbas och hur vi runt omkring hanterar det.

Sedan går strömmen, akut elfel. Jag ringer jourelektriker som kommer och åtgärdar felet. Allt blir som vanligt.

Eller? Det är så absurt. Livet liksom pågår som vanligt medan de vidrigaste saker händer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
69 510
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 319
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
55
· Visningar
1 700
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 170
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka