Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns faktiskt en bok skriven om det. Heter Kvinnokusten. Skriven av Pamela någonting.

Måååååånga år sedan jag läste den.

Var den bra? Jag har alltid varit en bokmal men dom sista åren har jag slutat läsa, blivit lat och kollar på film istället.

Har en drös med olästa böcker i källaren som jag vägrar kasta.... Jag SKA läsa dom, nångång....

Jag skrev att han var en vän tills jag gav honom en kram, sen gick det utför.. just nu är han en kollega.
jag vet vad som egentligen är det rätta, men det är svårt.
Bra att du har en kompassriktning. Sen att leva efter den kan ibland vara svårt. Min poäng är att han har inte ändrat på sig. Han är det han var när du kallade honom vän. Du såg bara inte de sidor som du nu ser. Frågan är väl varför?

Var den bra? Jag har alltid varit en bokmal men dom sista åren har jag slutat läsa, blivit lat och kollar på film istället.

Har en drös med olästa böcker i källaren som jag vägrar kasta.... Jag SKA läsa dom, nångång....
Ja jag tyckte den var bra vad jag kommer ihåg. Men jag var kanske 14-15 år då och läste säkert minst 7 böcker i veckan på den tiden.

Däremot var det spännande och intressanta sexskildringar i den för en 15-åring :D

Skulle nog gärna läsa om den faktiskt :)

Bra att du har en kompassriktning. Sen att leva efter den kan ibland vara svårt. Min poäng är att han har inte ändrat på sig. Han är det han var när du kallade honom vän. Du såg bara inte de sidor som du nu ser. Frågan är väl varför?
För han visade bara upp sina goda sidor från början..

För han visade bara upp sina goda sidor från början..
Kanske det men det är förmodligen bättre om du funderar på varför du inte såg något annat. Det fanns troligtvis tecken redan tidigare. Rent allmänt så brukar det vara bättre att fundera på hur man själv ska förändras/utvecklas för att få det man vill i livet och göra en analys av sig själv. Att han bara visade goda sidor och du gick på det leder inte till att du beter dig annorlunda nästa gång du stöter på den typen av karl. Om du däremot kommer på varför du inte såg hans dåliga sidor kommer du troligtvis inte gå på det igen. Men det är ju upp till dig. Jag ska inte fortsätta att diskutera med dig, du vet säkert allt detta själv :)

Kanske det men det är förmodligen bättre om du funderar på varför du inte såg något annat. Det fanns troligtvis tecken redan tidigare. Rent allmänt så brukar det vara bättre att fundera på hur man själv ska förändras/utvecklas för att få det man vill i livet och göra en analys av sig själv. Att han bara visade goda sidor och du gick på det leder inte till att du beter dig annorlunda nästa gång du stöter på den typen av karl. Om du däremot kommer på varför du inte såg hans dåliga sidor kommer du troligtvis inte gå på det igen. Men det är ju upp till dig. Jag ska inte fortsätta att diskutera med dig, du vet säkert allt detta själv :)
Nej det fanns inte tidigare, alla döljer sina dåliga sidor även jag själv. Sen kommer de fram när man lär känna varandra bättre.
Ja, jag såg inte hans dåliga sidor i början för jag kände honom inte då. Mer avancerat än så var det inte.

Ok tänkte på semestern lyssna på ljudböcker. Är en teknisk idiot men tänkte vad är att föredra. Lyssna på mobilen eller införskaffa en iPod? Vill helst inte ha mobilen med på stranden, tänker att en iPod är smartare. Är det krångligt att föra över musik/ljudböcker på en iPod? Som sagt... Teknisk idiot.

Nej det fanns inte tidigare, alla döljer sina dåliga sidor även jag själv. Sen kommer de fram när man lär känna varandra bättre.
Ja, jag såg inte hans dåliga sidor i början för jag kände honom inte då. Mer avancerat än så var det inte.
Du är inte ensam om att ha gått på den niten. Men man reser sig igen och man lär sig förhoppningsvis nåt på vägen ;)

Borde lägga mig men det känns som om hela jag är på väg åt tusen håll samtidigt. Första arbetsdagen efter lilla julledigheten imorgon. Opepp. Samtidigt har jag fått nys om två olika jobb som borde passa mig perfekt och det är inte helt uteslutet att jag kan få något av dem, så jag blir otålig och vill veta hur det blir nu nu nu! Har haft vilodag idag också, så jag är inte riktigt trött nog att sova än. :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
69 515
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 321
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
57
· Visningar
1 720
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 170
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur