Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan inte sova. Somnade, men vaknade efter några minuter och funderade på varför katten inte kommit in (jag menar, hon har inte varit ute sedan snön kom för en vecka sedan, varför måste hon då prompt gå ut ikväll när det är typ -15 ute?). Gick upp och lockade och kollade alla hennes hemliga ställen i huset för den händelse att hon kommit in utan att jag hört det. Ingen katt.

Sambon går också upp för att kolla. Hon låg visst och sov på fönsterbrädan i vardagsrummet. :o Jag kollade bara bakom gardinen i samma fönster, det är ju där hon brukar ligga, inte mitt i fönstret.

Och nu kan jag inte somna om.

AHA, projekt få kattunge att sova på nätterna hade ett hemligt vapen!

Den fruktade vakthunden av rasen ettrig, vaktande och trörtt chihuahua kom hem och återställde ordningen! Här godtas inga utsvävningar, så fort Pip, Olga, Ellie, Hedvig, Gunvor Karlsson eller vad hon nu hette börjar leka så tuktas hon genom ett ettrigt, högljutt skall.....

Jävlar vad gott jag kommer att få sova nu då......en lekfull kattunge, en sur gammelkatt och en vaktande hund i 2 rok och jag har ingen dörr in till mig att stänga om. Börjar fundera på om det inte går att sova inne på toaletten istället så jag kan stänga en dörr!

Dags för en Lemzip med citron, honung och varmt vatten och flytt från soffan till sängen, ber för att förkylningen är bättre till i morgon.

@Ninnurur Välkommen hem, låter som att du haft det bra.:heart

AHA, projekt få kattunge att sova på nätterna hade ett hemligt vapen!

Den fruktade vakthunden av rasen ettrig, vaktande och trörtt chihuahua kom hem och återställde ordningen! Här godtas inga utsvävningar, så fort Pip, Olga, Ellie, Hedvig, Gunvor Karlsson eller vad hon nu hette börjar leka så tuktas hon genom ett ettrigt, högljutt skall.....

Jävlar vad gott jag kommer att få sova nu då......en lekfull kattunge, en sur gammelkatt och en vaktande hund i 2 rok och jag har ingen dörr in till mig att stänga om. Börjar fundera på om det inte går att sova inne på toaletten istället så jag kan stänga en dörr!
Hahaha! Känns skönt att andra har stökiga djur ibland ;) mina sover nu, som tur är

Hahaha! Känns skönt att andra har stökiga djur ibland ;) mina sover nu, som tur är

Mina "gamla" djur sover på nätterna, dom har lärt sig att man inte väcker matte och när matte sover så sover ALLA :devil:

Den här lilla, söta, bedårande, charmerande kattungen Pip, Hedvig, Olga, Krusmynta, Ellie, Gunvor, Satmara Karlsson kommer nog också att lära sig det, fast det blir nog den hårda vägen....

Det bli antingen den gamla tjocka sura katten som tuktar henne eller så kommer den där ettriga, lilla, storögda, skelande, farliga chihuahuan att se till att hon aldrig mer lämnar sin trygghet under badkaret nattetid :angel:

Min gamla tjocka katt och min skelögda hund ligger just nu på "sin" sida av sängen och snarkar gott, var det tredje djuret är nu vet jag inte. Misstänker att hon smälter all mat jag nyss gav henne så att hon skulle bli trött och gå och lägga sig :p

Nu är vardagsrummet städat. Alla knappar jag "sorterade " för... Några månader sen :o är nu lagda i burkar. Typ osorterade :meh:
Soffan avtorkad, fönsterbrädor och övriga plana ytor dammade, sorterat i spel & pusselkistan (ärvd av gammelmormor och tillverkad nån gång ca 1850 talet) och 2 pussel fick ut som jag ska sälja, resterande har fått bättre ordning. 7 pussel, 3 monopol, 1 risk och 10 övriga brädspel/sällskapsspel rymmer kistan :D
Golvet torrmoppat, en ljuslykta sönderslagen, och lite ommöblering på fönsterbrädorna :up: jag känner mig effektiv :rofl:
Hall och kök får tas imorgon. Nu ska jag nog sova :angel::o

Kan tillägga att mina djur även sover på dagarna när jag sover :p
När jag renoverade och bytte köket på förra stället så flyttade jag ut i stallet och bodde boxgranne med hästen jag hade då och eftersom jag hade sängen bredvid hennes box så väckte hon mig när det var dags att gå upp genom att börja med att blåsa mig lite försynt i ansiktet. Hjälpte inte det så skulle hon pussas, och tyckte jag att vi skulle ha sovmorgon så snodde hon täcket och dumpade det i sin box och stod och blängde på mig precis som "jamen kom då så sover vi". Det var bara att stiga upp och byta box för när hon fick mig som sängkamrat var hon nöjd och då kunde vi ha sovmorgon hur länge som helst. :D

Att hästar bara kan ligga en kort stund är en myt, hamnade vi under samma täcke så var det jag som fick resa på mig först sen. :p

Känner att jag gjort mig jättepopulär hos HV på kort tid. Det har varit problem med värmen åtskilliga gånger och jag har påpekat det med att det är kallt och bett om lösningar.

Nyss vaknade jag av deras hund IGEN..när det skulle morgonfodras så jag gick helt enkelt ut till stallet för att vattna hästarna och undrade om hen tänkte fodra denna tiden resten av veckan? Efter hens svar svar erbjöd jag mig att ta alla morgonfodringar varpå hen sa att det inte var nödvändigt varpå jag påpekade igen att jag vaknar varenda morgon oavsett när hen går ut med sin hund som står och skäller utanför mitt hus. Hen sa då att hen kanske kunde försöka koppla den igen så den inte skäller. Hen har sagt det förut så det håller väl i två dagar eller nåt....
Så nu sitter jag här med min kaffekopp och lider av min ständiga sömnbist och tycker det känns jobbigt att klaga för för att slippa frysa och för att få sova. :meh:

Ok tänkte på semestern lyssna på ljudböcker. Är en teknisk idiot men tänkte vad är att föredra. Lyssna på mobilen eller införskaffa en iPod? Vill helst inte ha mobilen med på stranden, tänker att en iPod är smartare. Är det krångligt att föra över musik/ljudböcker på en iPod? Som sagt... Teknisk idiot.

Nejdå, det är inte komplicerat. Nu har jag inte gjort det på en iPod men på särbons vanliga mp3-spelare.

Fy fan vad det är kallt! :crazy: -12 här ute vid jobbet. Lastbilar har frusit ihop och värmen INNE har fått spel och brassar på som fan. Jag vill tillbaka till min säng! :arghh:

Så skönt att vara ledig idag efter helgjobbet.
Har duschat, bytt i sängen, dammsugit sängen och dammsugit i huset samt kört en tvätt.
Fåglarna utomhus har fått frukost, den sista biten julskinka.

Fast ska man vara elak så sa flera av oss redan häromdagen att du skulle skippa honom.
Det finns dom som sagt det för lääängesen och det är det jag menar jag vet vad som är rätt men det är svårt att följa. Jag försöker undvika honom, men det går inte så bra.... hoppas innerligt att han får det där nya jobbet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
69 515
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 321
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
57
· Visningar
1 720
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 170
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka