Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sägs komma snö i helgen, vilket innebär att sambon jobbar även helgen. I år är iofs första gången som de är många som kör snö, så det blir inga dygnspass i år :) För jag själv kikar tapeter till vårt sovrum :angel: Bara äldsta sonens rum blir klart så står vårt rum på tur:up:

Ja, det sägs kommer mer snö till helgen här med, är lite orolig, då snön kommer komma lagom tills jag ska börja jobba igen.
Kommer bli kul att skotta snö från taket på ekipaget innan jag ger mig iväg. :angel:

Ja, det sägs kommer mer snö till helgen här med, är lite orolig, då snön kommer komma lagom tills jag ska börja jobba igen.
Kommer bli kul att skotta snö från taket på ekipaget innan jag ger mig iväg. :angel:

Får hoppas på att det inte är blötsnö då, för det f**nskapet fryser fast i presenning taket.. Är det typ "-5 och kallare snö" låter jag det blåsa av taket av sig självt när jag kör, skadar ingen förutom lite "extra" snöväder för de som ligger olagligt tät bakom :)

Försöker lägga ut annonser på Tradera. Gick utmärkt med de första 5 st, nu vägrar den :banghead: *fel på sidhämtning* :wtf:

Väntar på att chefens fru ska jobba klart och åka hem så att jag också kan åka, hon står nämligen bakom min bil :D Kort dag idag alltså :) Tror jag ska unna mig en sväng till Gränby för shopping av målarbok och pennor till mig själv, så slipper jag sno A's grejor hela tiden :D

Får hoppas på att det inte är blötsnö då, för det f**nskapet fryser fast i presenning taket.. Är det typ "-5 och kallare snö" låter jag det blåsa av taket av sig självt när jag kör, skadar ingen förutom lite "extra" snöväder för de som ligger olagligt tät bakom :)
Fördelen med sådana tak är att man kan stå på flaket med en pinne och knacka loss isen inifrån, förutsatt att man inte har massa last.
Is är nog det värsta på ett lastbilstak, blir nog till att ta bort snön och sen köra med konstant värme på flaken.

Fördelen med sådana tak är att man kan stå på flaket med en pinne och knacka loss isen inifrån, förutsatt att man inte har massa last.
Is är nog det värsta på ett lastbilstak, blir nog till att ta bort snön och sen köra med konstant värme på flaken.

Fast köra kingen bara för att hålla isen/snön borta lär inte vara populärt hos den som betalar dieseln. Om du inte kör värmegods då förstås.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
69 136
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 311
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
54
· Visningar
1 637
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 124
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025