Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hahah lilla shettisen var så söt! :rofl:
Ut kommer matte med en nysydd maglatta i högsta hugg....shettis stirra misstänksamt "vad har den där galna människan nu hittat på?!" :cautious:
Efter lite tråcklande satt den där den skulle, några ändringar behövdes dock och efter en liten stund plockade jag av den och gick in och sydde lite för att komma ut med den igen i högsta hugg varpå shettis kommer springandes, står blickstilla när jag sätter fast den och ja nu får jag knappt komma i närheten av den så jag antar att en viss liten shettis tyckte det var väldigt skönt att slippa frysa om magen :D
Ungefär som när jag köpte vintertäcket med lång hals och fick blicken "vad fan är DETTA?????" :eek:

Efter en vecka hade hon kommit på att "viker jag ner öronen, drar halsen nedåt så hamnar långhalsen nere vid ögonbrynen och det blir sååå varmt och gosigt" :p och jag fick knappast komma i närheten av täcket sen. Hon såg ut som Kenny i South Park där hon stod. :rofl:

Har gett upp.
Det kommer inte att bli behagligt utomhusväder idag hur mycket jag än önskar det.
Hämtat mig en bok, ska krypa ihop i fåtöljen och läsa en stund.
Vid fyratiden kanske jag kan tänka mig att gå ut och fixa stallet med att ta in hästar - brukar ge väldigt mycket foder på eftermiddag/kväll så de klarar sig hela natten så därefter kan jag ställa mig i duschen, fixa lite kvällsmat och kura ihop ännu mer.

Hade egentligen tänkt rida, men klockan börjar ticka iväg och mina vantar har inte laddat klart. Innan jag kan rida måste jag brodda, så lutar åt att det kanske bara blir en liten promenad idag...

Alltså, jag undrar om folk slutat tänka öht. innan dom kommenterar nåt på fejjan. Dom har ingen aning om vem som läser kommentarerna, vad den som läser det hela är kapabla till och vad som ev. planeras efter div. hatkommentarer som folk är snabba att hänga på. Jag fick lära mig en gång att aldrig dra elden på mig men det verkar ha gått folk förbi totalt.
Säger man nåt åt någon så får man oftast höra "ja vad skulle kunna hända då"? Jag brukar ha ett enkelt svar, "att den du kommenterar eller nån i dennes bekantskapskrets likviderar dig" för så enkelt är det faktiskt att dra elden på sig i den här digitala tidsåldern.

Man BÖR tänka sig för både en och fem gånger innan man gillar, postar och kommenterar.

20 minus i morse. Inte ens getterna ville gå ut. Vacker dag dock - blå himmel och strålande sol. Men det hjälps inte, jag har varit stugsittare större delen av dagen.

Jag har också eldat, men det går inte åt lika mycket ved till täljstenskamin. I förra huset (med vanliga kaminer) fick jag elda nästan oavbrutet. Jag är helt fascinerad av täljstenen som behåller värmen så länge. Saknar ändå kakelugnen, för den var så vacker (förutom att den höll värmen).

Fryser.
Är så satans kallt här idag. -18.6 grader här nu :wtf: Avskyr kyla, det får mina leder att värka och jag vill inte behöva ställa in bilen (det är TRÅNGT, porten är en smärre mardröm att öppna och stänga, speciellt när man får ont i händerna för minsta lilla och det blir värre när det är kallt)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 537
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 303
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
47
· Visningar
1 414
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 047
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Torrfoderdjungeln..
  • Guldfasanerna