Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, pratade med min syster i telefon och så undrar hon om jag ska jobba imorgon?
mooi svarar tvärsäkert: nej.
innan jag kommer på att jo, jag ska ju visst jobba imorgon.... :meh:

Tack och lov är mitt hus hyggligt varmt och jag har tänt brasan och värmt mig en skål soppa. Tror jag kommer återvända till livet.
Jag har en luftvärmepump i huset, dock brukar jag stänga dörren till sovrummet på natten och har inte haft på el-elementet i sovrummet, så igår när det var 18 grader i sovrummet när jag gick och la mig, var det 10 grader när jag vaknade och då var det -15 ute, så ska nog ha elementet på lite. Får nog rulla ner gardinen istället för att använda mina mörkläggningsgardiner, vill inte riskera att de ligger an mot elementet och skulle mot alla odds börja brinna... :nailbiting:

Körde en spontan middag med en kär vän jag inte sett på länge!
Toast skagen, cava och gino!

10597497_548080178683499_1598463677_n.jpg

Kompisen köpte ett hus där de hade haft handelsträdgård och köpt eldningsolja billigt. Så huset var inte värst isolerat nej...

Ägaren hade löst draget med att tapetsera hela huset med våtrumstapet. Den är i alla fall tät :p *tips*
:rofl:

Då blir det fuktbastu när det regnar här eftersom taket läcker på "några" ställen. :laugh:

Kallt! tittade på termomtetern och det var minus 18 för en stund sedan. Nu har det sjunkit ytterligare.

jag fryser och jag eldar. Både i pannan, spispannan och vedspisen. Får inte upp värmen, men tror att det beror på mig. Huset är varmt men jag fryser.
Jag fryser oavsett om det är varmt eller kallt, det har med min kassa kropp att göra och jag vill också ha SOMMAR NU!!!! :arghh:

jag har tråkigt.. Blir rastlös av att bara glo på tv (inte så intressant nånting) och händerna gör för ont för att sy eller kyppla och jag är lite för trött för det egentligen.
Så jag ligger i sängen under duntäcke, fullt påklädd trots varmt inne och blir gosad med av papegojan. Lyssna på bok kanske?

Varför tänkte inte jag på det i min ärtsoppa :mad:
Det där blev ett "olycksfall i arbetet" egentligen då jag lyckats ta fram ärtsoppa istället för bruna bönor ur frysen för till bruna böner ska det ju vara fläsk eller bacon. Jaja, ny maträtt uppfunnen. :up:

Gott, närande, mättande och så gratis det bara går (som vanligt alltså). :p

Började dagen med att må ok, hade bara den vanliga huvudvärken men den var hanterbar, slutade dagen med att ha dunderhuvudvärk och kräks tarmarna ur mig och är nu nojjig över att magsjukan hittat mig.

Slänger i mig sömntabletter och hoppas på att få sova bort det värsta och att tabletterna stannar kvara i magen.... sitter här och sväljer och sväljer så tabletterna får verka innan jag måste kräkas igen :wtf: :turd: :arghh:

Slänger i mig sömntabletter och hoppas på att få sova bort det värsta och att tabletterna stannar kvara i magen.... sitter här och sväljer och sväljer så tabletterna får verka innan jag måste kräkas igen :wtf: :turd: :arghh:

Hur tänkte du där? Att du vill kvävas i dina egna spyor för att du inte vaknar?

Hur tänkte du där? Att du vill kvävas i dina egna spyor för att du inte vaknar?

Nä jag vaknar även om jag tagit sömntablett. Det är inte problem alls! Jag vaknar av att jag är knissnödig när jag tagit dom så jag lär vakna av illamående med, kattungen lyckas också väcka mig titt som tätt hela natten trots dessa.

Jag blir inte medvetslös av dom :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 533
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 301
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
46
· Visningar
1 382
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 040
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Årets skattebesked
  • Masked singer 2025

Hund, Katt, Andra Djur