Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fryser.
Är så satans kallt här idag. -18.6 grader här nu :wtf: Avskyr kyla, det får mina leder att värka och jag vill inte behöva ställa in bilen (det är TRÅNGT, porten är en smärre mardröm att öppna och stänga, speciellt när man får ont i händerna för minsta lilla och det blir värre när det är kallt)
Har ni ingen kupévärmare eller fläkt, så du inte behöver köra in bilen?

Precis, och bor man dessutom i ett 70-talshus som byggdes när elen var billig och isoleringen dyr så försvinner värmen snabbt. Den här kåken är ju en tillbyggd och påbyggd och sönderrenoverad timmerkåk från början som läcker värme som ett såll så elvärme är inte att tänka på och ved har jag gratis, problemet är bara att det bör eldas konstant i kaminen i rummet och mer än halva kåken har jag kallställt för varför elda för kråkorna i onödan?
Kunde våra förfäder ha utedass så kan jag ha det inne också och nu menar jag temperaturmässigt, det blåser åtminstonde inte korsdrag därinne. :D
Kompisen köpte ett hus där de hade haft handelsträdgård och köpt eldningsolja billigt. Så huset var inte värst isolerat nej...

Ägaren hade löst draget med att tapetsera hela huset med våtrumstapet. Den är i alla fall tät :p *tips*

Åkte från jobbet till stallet och insåg att det är 20 grader kallt. Där går min gräns. Blev ingen ridtur idag, bara en mycket symbolisk liten promenad på 15 min för att se att allt var ok. Höll på att frysa näsan av mig. Det är vackert, jag gillar snö men det är iaf 10 grader för kallt!

Åkte från jobbet till stallet och insåg att det är 20 grader kallt. Där går min gräns. Blev ingen ridtur idag, bara en mycket symbolisk liten promenad på 15 min för att se att allt var ok. Höll på att frysa näsan av mig. Det är vackert, jag gillar snö men det är iaf 10 grader för kallt!
Kallt börjar det bli här med nu, funderar på hur jag ska lösa värmen i sovrummet i natt.

Kallt! tittade på termomtetern och det var minus 18 för en stund sedan. Nu har det sjunkit ytterligare.

jag fryser och jag eldar. Både i pannan, spispannan och vedspisen. Får inte upp värmen, men tror att det beror på mig. Huset är varmt men jag fryser.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 537
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 303
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
47
· Visningar
1 414
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 047
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Torrfoderdjungeln..
  • Guldfasanerna