Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glömde ju nämna att jag har lågt blodsocker också, sockerfall och blodtrycksfall samtidigt är ingen hit för då är det bara att slänga sig ner och vila bort det. Det lustiga är att händer det när jag är hos djur så ska dom nästan ligga PÅ mig oavsett var jag är och vilka dom är. Djur vet! :up: :love:
Djur vet mer än vad man tror ibland. :)

Vit choklad pannacotta i kylen, glasen halvfyllda för att sedan fyllas på med mörk choklad pannacotta, marängkorgar står i ugnen, nu med spisen avslagen för att bli tillräckligt stela, för att imorgon fyllas med grädde och frukt. Sen blir det även chokladmousse och en liten gino! :D Jag fick ansvaret för efterrätterna och gick all in... Pannacottan är upphälld i snapsglas så det borde att få att få i sig allt! :D Annars är har jag även glass på lut och massor av kakor! :D

Ja det kan man göra eller så kanske deras öppettider över nyår finns på nätet eller om man inte vill chansa kan man gå idag? :)
Det skulle jag förstås kunna, men orka :p
Det är ingen katastrof om jag inte hinner dit i morgon heller, är inget jätteviktigt jag ska ha ändå.

Ikväll ska man kunna se norrsken tydligen :)

Är trött som en jäkla gnu :crazy:! Inatt fick dottern magsjuka och spydde hela natten :wtf:! Så maken och jag sov ingenting inatt! Blev ändrade nyårsplaner så klart, lite mysigt ändå att äta snacks, hyra film och musa med djuren ! Bara hoppas att sonen och vi vuxna slipper magsjukan :rage:

Djur vet mer än vad man tror ibland. :)
Ja annars hade dom tagit kål på mig för länge sen, jag har aldrig gjort "enligt regelboken" utan känt in istället och försökt "koppla upp" och det bara funkar. Varför skulle annars djuren flockas runt mig och skita i vad matte och husse säger när jag kommer? Grannen har iallafall gett upp totalt och på julafton när jag kom dit och det var folk där så var galningen mer än lovligt busig så när jag kom in i köket med en schäfer hängande i benet och sa till matte "din hund tuggar på mig" så blev svaret "nämen säger du det" medan alla gästerna drog benen åt sig. :laugh:

:banghead::banghead::banghead::turd::devil:
Däckbytar dag,nääääääääääää inte alls.När 4 av 5 skruvar är av så är den 5e inte av samma storlek eller sort som dom andra,ny bil inte några svindyra fälgar ändå har föregående ägare satt dit låsskruvar men inte skickat med speciallnyckeln som behövs för att få av den muttern så jag åker fortfarande på sommardäck (lokala däckfirman stängd idag)

:banghead::banghead::banghead::turd::devil:
Däckbytar dag,nääääääääääää inte alls.När 4 av 5 skruvar är av så är den 5e inte av samma storlek eller sort som dom andra,ny bil inte några svindyra fälgar ändå har föregående ägare satt dit låsskruvar men inte skickat med speciallnyckeln som behövs för att få av den muttern så jag åker fortfarande på sommardäck (lokala däckfirman stängd idag)
Åååh, va irriterande med låsskruv och ingen nyckel. Vet inte ifall biltema har sådana nycklar eller mekonomen, men de ligger säkert för långt bort. Så ni får låta bilen stå tills däckfirman öppnar igen. Det borde den göra den 2/1 eller?
Om ni ska iväg, finns det någon som kan skjutsa i så fall, så ni slipper åka på vinterväglag med sommardäck?

@RedHyuuga det går inte köpa sådana nycklar dom sitter det för att tjuven inte ska kunna knycka fälgarna,så det får bli Euromaster på måndag,så får vi se om dom sparat på sig något som passar annars får dom svetsa lite på varje skruv och dra dom.

Sytt två påslakan av farmors gamla broderade överlakan :love:
Kul att kunna använda igen, finns ju inga fel på dem alls. De lär nog hålla bättre än den nyköpta lakansväven jag satt som undersida.
Fick lakansväv över som bör räcka till ett par örngott. Funderar på att försöka brodera dem själv, med initialer och så något fint motiv.
Tant-Angua som inte ska knyppla mer förrän i kväll. Fick hem mitt nya knyppelmönster idag, upptäckte att jag saknar ett par pinnar.. Tur Tradera finns, för de är inte direkt billiga att köpa nya..

@RedHyuuga det går inte köpa sådana nycklar dom sitter det för att tjuven inte ska kunna knycka fälgarna,så det får bli Euromaster på måndag,så får vi se om dom sparat på sig något som passar annars får dom svetsa lite på varje skruv och dra dom.
Jo förvisso, men någonstans måste de väl ändå gå att få tag på? Tjuvarna knycker hjul även om de har låsskruvar tyvärr, men det försvårar ju för dem.

Men oavsett så låter det vettigt att vänta, tror det är bästa alternativet ja. :)

Vit choklad pannacotta i kylen, glasen halvfyllda för att sedan fyllas på med mörk choklad pannacotta, marängkorgar står i ugnen, nu med spisen avslagen för att bli tillräckligt stela, för att imorgon fyllas med grädde och frukt. Sen blir det även chokladmousse och en liten gino! :D Jag fick ansvaret för efterrätterna och gick all in... Pannacottan är upphälld i snapsglas så det borde att få att få i sig allt! :D Annars är har jag även glass på lut och massor av kakor! :D

Åh, det där lät jättegott!

@Lager
Åh! Mina norrlandsgener började genast längta efter hjortron. Mylta!

Kl

Jag ligger i sängen med elsulorna i sockorna och hunden på magen och vilar efter att ha bråttats med folk i affären. Mys!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 530
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 298
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
46
· Visningar
1 367
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka