Vad i hela friden gör vi Del XIV

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Angua
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 65 723
Status
Stängd för vidare inlägg.
Har drömt vilda och galna flygplansdrömmar i natt, sitter på jobbet och känner mig helt slut efter alla krascher och terrordåd jag råkade ut för.
Märks det att jag ska ut och flyga snart:D

@ASKAPLASKA: Mitt kära ex var vänlig nog att påminna min flygrädda mor om Lockerbie precis innan hon flög till Skottland :D

Det är dock inte därför han är ett ex :p vi kan fortfarande skratta lite över det (mamma klarade flygresan bra och hade jätteroligt i Skottland) för han insåg direkt när han sagt det att det kanske inte var så smart :rofl:

@ASKAPLASKA: Mitt kära ex var vänlig nog att påminna min flygrädda mor om Lockerbie precis innan hon flög till Skottland :D

Det är dock inte därför han är ett ex :p vi kan fortfarande skratta lite över det (mamma klarade flygresan bra och hade jätteroligt i Skottland) för han insåg direkt när han sagt det att det kanske inte var så smart :rofl:
Jag känner tyvärr till ungefär varenda haveri som någonsin skett pga att någon här hemma envisas med att kolla alla avsnitt av Aircrasch investigations. Visserligen numera med hörlurar men jag kan ju inte låta bli att fråga om avsnitten när han sett dem:D
Kan tillägga att maken är fd pilot och flyglärare och att jag själv flugit en del med honom och jag kan nästan landa helt själv men INTE FAN HJÄLPER DET när jag sitter instängd med 300 pers 40fot upp i det blå:arghh::nailbiting:

@ASKAPLASKA: Vi får hålla tummarna för dig helt enkelt :) :up:

En gammal vän till familjen (numera bortgången) reste väldigt mycket med sin man. Hon var en väldigt fräsig dam och deklarerade glatt att hon drog i sig någon whisky och en Rinexin innan hon flög :D hon var inte rädd men tyckte resan blev trevligare :p
Jag brukar få välja; antingen alkohol eller Stesolid. Båda kan sluta lite virrigt:o

Idag blåser det ordentligt!

Njuter av helg genom att ha varit ute och mockat ett par hästboxar, ridit lite, och gått in för att torka byxorna (regnfuktiga).

Dräller nu med en kopp te, har slängt i mig tidig lunch. Försöker samla mig till att planera dagen - inte alldeles enkelt.

Dags att gå över till stallet och ta in Annie så hon får lite extramat. Min häst är lågrangad och väldigt snäll medan den nya hästen på sex år är en riktig fittbitch. Det gör att Annie inte får speciellt mycket av det hö som läggs ut i hagen tre gånger om dagen.
Det är tur att hon ska bo hemma under sommarmånaderna och till hösten funderar jag på att hitta nytt stall. Tråkigt då det är bekvämt att ha henne så nära men hon måste ju må bra med.

Jag brukar få välja; antingen alkohol eller Stesolid. Båda kan sluta lite virrigt:o
Du vet väl att dom lagar planen med silvertejp? :devil: Jodå det är ingen skröna, det finns en speciell silvertejp som används till att tejpa ihop planen med om limmet släppt (ja planen är till stora dela hoplimmade). :p

Tacos och rödvin satt som en smäck hos grannen igår och sen ockuperade Kalle schäfer och jag soffan framför tv-n. Man ska väl ha nån nytta av grannarna va? :D

Hur jag än beter mig så är det ändå i december-januari som stora räkningar kommer. Försäkringar, fiber, etc etc. Lite kvar av decemberlönen och lite kvar av januarilönen. Det är alltid vid den här tiden jag är som mest deppig över ekonomi.

Mat finns alltid. jag har ju en stor frys :D
Det gäller att sprida räkningarna över tid, dom som försökt klumpa ihop räkningar här som bara MÅSTE betalas på ett specifikt datum enligt dom har blivit brutalt väckta ur den villfarelsen, ändringen har bara varit ett musklick bort, vilket jag påpekat när dom sagt att det går inte. Dom har fått alternativen att antingen flytta datumet eller bli utan pengar och få bråka och hittills har ingen försökt säga emot mig. Lika snäll som jag vanligtvis är, lika stenhård kan jag vara i affärer eller transaktioner. :)

Men så fint, precis lagom tills att jag är frisk nog för en rejäl långpromenad med en studsande Bentley är det typ en mindre blötsnöstorm. Det kan tyvärr inte hjälpas, efter ett par dagars vila har han börjat hitta på egna uppgifter här hemma, t ex skälla när grannarna går förbi. :meh: Rover är klok nog att inte vilja gå ut i skitvädret.

Frågan är bara vad man ska klä på sig. Finns det galonbyxor för vuxna?

Nu var jag typ världens snällaste person och scannade in ett par sidor åt mina klasskompisar eftersom läraren har lyckats lägga ut fel artikel till sina frågor på seminariet... Men jag hade gjort misstaget att köpa boken som vi inte skulle behöva så jag hade artikeln "på riktigt" :D

Jag känner tyvärr till ungefär varenda haveri som någonsin skett pga att någon här hemma envisas med att kolla alla avsnitt av Aircrasch investigations. Visserligen numera med hörlurar men jag kan ju inte låta bli att fråga om avsnitten när han sett dem:D
Kan tillägga att maken är fd pilot och flyglärare och att jag själv flugit en del med honom och jag kan nästan landa helt själv men INTE FAN HJÄLPER DET när jag sitter instängd med 300 pers 40fot upp i det blå:arghh::nailbiting:

Lågt och långsamt är inte bra, 40ft är betydligt mer riskabelt än 40 000ft men så länge du håller dig under "coffin's corner" är det ingen fara. Det hävdade min man (stridspilot, instruktör och air line pilot med i ca 20 000 timmar i luften).:love:

@ASKAPLASKA:
Den roligaste i den vägen är min fd svåger som nån månad efter Estonia stötte ihop med sin bekant Kent Härstedt och glatt boxar honom på armen och utbrister - hallå, har du flutit upp!

:rofl:
Japp, hans tunga är inte alltid ihopkopplad med hjärnan.

40 fot fall med ett flygplan överlever nog de flesta, betänk bara att när planet står på marken med alla hjulen sitter du drygt 40 fot upp:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
277
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 843
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 212
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 339
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka