Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brist på motivation, trötthet pga sjukdom, tidsbrist osv... Har en som vill köpa en av dem till ett rejält överpris, överväger faktiskt det. Sedan har jag en toppenvalack som jag hade fått sålt på nolltid, men unghästarna lär vara svårsålda.
Tråkigt @kolblakkur :(
Kan lite avlastning eller nerdragande på antal underlätta för att få motivationen tillbaka?

Har avlastning redan.
Även två skulle kännas övermäktigt känner jag, jag har inte ens ork till en.
Då kanske fodervärd kan vara något om du inte vill sälja en speciell individ? Annars låter det ju som att du behöver en paus. Det behöver ju inte vara för all framtid. Jag har själv haft en på 2 år en gång och den var väldigt välbehövlig.

Funderar på att rymma hemifrån en stund och se om jag kan samla mina tankar lite :idea: . Ibland är livet så rörigt! :cautious:

Vill inte lämna ut på foder, vill inte riskera att helt plötsligt bli stående med en ponny som lämnats tillbaka.

Våga ta chansen, säger jag. Det är för mycket tid och pengar om man inte brinner för det. Det går alltid att starta upp intresset igen.

Hade jag haft en bra köpare till bra pris, hade jag absolut börjat avveckla där, om du har de tankarna.

Vill inte lämna ut på foder, vill inte riskera att helt plötsligt bli stående med en ponny som lämnats tillbaka.
Så där tänker jag också efter alla historier man hör :crazy:.
Men sälj av de du "kan" och känn efter på vägen om det räcker eller om du vill sluta helt. Jag har också varit i dom där tankarna länge för kroppen orkar inte längre, särskilt vintertid :down:.
Efter år av funderande så blev det så att den store blev jag tvungen att ta bort, så det löste sig själv :cry::grin:.
Men nu har jag en kvar och har (mot mina egna principer :angel:) en inhyrning i stallet och nu känns det toppen igen :up:.

Sitter i soffan och är uttråkad.
Ska på träningstävling med Fille. Har startnummer 171, efter dryga två timmar är de på nummer 55, snark. ....

Ang Påsk och alla övriga sk högtider. I dont give a shit! På julafton hängde jag med pensionärer och avslutade med vinkväll med vänner.
Ikväll har jag anmält mig till ledsagning. Imorgon tänkte jag köra soppkök (efter att ha spenderat dagen på NK blir det nog en bra kontrast sådär :P )

Ikväll har jag anmält mig till ledsagning.

Hmm, du som är så ung skulle ju inte behöva ledsagning hem från krogen:cautious:

Finner du att du går i cirkel, är det bara att ta ett glas till så du får likvikt i benen:idea:

Det viktiga är att du aldrig dricker udda antal drinkar/ glas med vin. Fast det kan vara svårt när man/kvinna är modell och räknekunskapen sträcker sig till en, två .... ehhh, hmmm ehhh, just det, många:angel:

Senast ändrad:
Hmm, du som är så ung skulle ju inte behöva ledsagning hem från krogen:cautious:

Finner du att du går i cirkel, är det bara att ta ett glas till så du får likvikt i benen:idea:

Det viktiga är att du aldrig dricker udda antal drinkar/ glas med vin. Fast det kan vara svårt när man/kvinna är modell och räknekunskapen sträcker sig till en, två .... ehhh, hmmm ehhh, just det, många:angel:

@tornblomma
PS
Ska jag skicka namn, adress, karta och vägbeskrivning i ett PM så du kan komma klappa till gubbjävel?
DS

Brist på motivation, trötthet pga sjukdom, tidsbrist osv... Har en som vill köpa en av dem till ett rejält överpris, överväger faktiskt det. Sedan har jag en toppenvalack som jag hade fått sålt på nolltid, men unghästarna lär vara svårsålda.

Jag förstår vad du menar :(

Om jag hade varit du så hade jag sålt den som du kan få ett bra pris för och eventuellt också valacken. Kanske känns det lättare redan när det är klart?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 838
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
299
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 975
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 241
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka