Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äsch det är bara för att vi Falköpingsbor inte vill ha in konstiga utbölingar! Kan smitta osten och platta till bergen

Tror jag bor närmre mejeriet en dig ändå (Bergsliden), fast i dag blåser vinden åt fel håll så osten får inte de nödvändiga norrbaggeluktmolekylerna som skal till för en god mognad :D

Måste ju visa passet för kameran varje gång jag åker mellan Mullsjö och Falköping, håller upp det så fint mellan ansiktet och kameran så jag ska vara säker på de ser det står Norge på röda omslaget, så nog finns det någonslags gräns där:p:angel:
Hur är det med geografikunskaperna egentligen? Mullsjö ligger i Västergötland, Smålandsgränsen går vid Risbrodammen. Så det är vid DEN fartkamean du ska visa passet!

Hur är det med geografikunskaperna egentligen? Mullsjö ligger i Västergötland, Smålandsgränsen går vid Risbrodammen. Så det är vid DEN fartkamean du ska visa passet!

För att vara säker håller jag upp det vid alla kamrorna, och de blixtrar till så fint allihopa:D

Tror jag bor närmre mejeriet en dig ändå (Bergsliden), fast i dag blåser vinden åt fel håll så osten får inte de nödvändiga norrbaggeluktmolekylerna som skal till för en god mognad :D

Ja jag har inte fått uppehållstillstånd i stan än.. Har arbetsvisum så jag får pendla in varje dag. Lite besvärligt men det kunde varit värre.
Får hoppas de inte gör nån bakgrundskoll, jag är ju smålänning som bott i Skara :nailbiting:
Och min sambo jobbar i Tidaholm :nailbiting::nailbiting: Inte värt att nämna det för chefen.. Då åker jag nog ut illa kvickt!

Mullsjö existerar på undantag (de har ju bildat allians med Habo!), bara för att Falköping behöver en front mot Småland. De har inte räknat med att vi sneaky smålänningar nästlar oss in från alla möjliga håll via orterna runt om.
Vi planerar att ta över Västergötland men erbjuder Hestra och Gnosjö i utbyte.

Ja jag har inte fått uppehållstillstånd i stan än.. Har arbetsvisum så jag får pendla in varje dag. Lite besvärligt men det kunde varit värre.
Får hoppas de inte gör nån bakgrundskoll, jag är ju smålänning som bott i Skara :nailbiting:
Och min sambo jobbar i Tidaholm :nailbiting::nailbiting: Inte värt att nämna det för chefen.. Då åker jag nog ut illa kvickt!

"Jobbar i Tidaholm", den har man hört förr, Minsta tiden man "jobbar" där brukar vara 6 mnd om jag inte är fel underrätad och man får tydligen inte åka hem på helgerna av "sekretess" själ.:p Om jag som importerad norrman fick uppehållstillständ i Falköping, så torde det inte vara större problem för en reservskåning, fast du mellanlandat i Skara:up:

Om det kommer kännas bättre kan jag ta Blå Pärlan på en tur i morgon så du får slå mig på pekfingrarna (är de som skriver medans jag gör annat), PMa bara vägbeskrivning :)

Rörande osten så var jag sällan hemma innan jul så baggemolekylerna blev inte många nog för rätt smak:angel:

Mamma alltså. Vet inte hur jag ska hantera det. Hon har precis fört över 20 000 till mig med en glad-påsk-hälsning

Sag bara, "Glad Pask sjalv och Tack sa mycket." :)

Om en stund startar jag utegrillen för första gången i år. :d

Har i landet slutar man aldrig grilla, vare sig det ar snostorm eller under en blizzard. En kompis i Colorado fick 45 decimeter sno pa ett dygn for nagra dagar sedan. Jag sag en bild pa henne inpackad i klader och halsdukar, staende framfor grillen i snoovadret.:p

Sag bara, "Glad Pask sjalv och Tack sa mycket." :)

Har i landet slutar man aldrig grilla, vare sig det ar snostorm eller under en blizzard. En kompis i Colorado fick 45 decimeter sno pa ett dygn for nagra dagar sedan. Jag sag en bild pa henne inpackad i klader och halsdukar, staende framfor grillen i snoovadret.:p

Grillsäsongen börjar väl med SuperBowl over there? 40000 galningar med grill på en parkering utanför stadion och avslutas vid Nyår:D

Nej, nej, nej ... ar man pa Super Bowl stadium intages varmkorv, hamburgare, nachos eller liknande med kopiosa mangder ol till.:laugh:
Har ar det alltid grillsasong och i vissa stater, dar det regnar eller snoar mycket ar det viktigt att ha ett tak over verandan/altanen/lusthuset dar man har grillen. ;)

Nej, nej, nej ... ar man pa Super Bowl stadium intages varmkorv, hamburgare, nachos eller liknande med kopiosa mangder ol till.:laugh:
Har ar det alltid grillsasong och i vissa stater, dar det regnar eller snoar mycket ar det viktigt att ha ett tak over verandan/altanen/lusthuset dar man har grillen. ;)

Det är ju på insidan korv och öl gäller, fast man har ju sett videos från utsidan på parkeringen, där de står med grillen vid bakluckan på bilen i 20 cm snö :)

Om det kommer kännas bättre kan jag ta Blå Pärlan på en tur i morgon så du får slå mig på pekfingrarna (är de som skriver medans jag gör annat), PMa bara vägbeskrivning :)

Rörande osten så var jag sällan hemma innan jul så baggemolekylerna blev inte många nog för rätt smak:angel:

Låter som en hel hög dåliga ursäkter här tycker jag! Vänta bara, jag ska ju in till Falköping och kolla på Game of Thrones ikväll. Efter ett par öl kanske vi blir inspirerade att ta över stan :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 839
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
299
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
104 103
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 300
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025