Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag när jag stretchade min häst upptäckte jag hur hög hon faktiskt är. :eek:
Jag har inte riktigt tänkt på att hon är så hög, mest för att hon inte fått upp ryggen än, men när vi stretchade och hon fick upp ryggen, jisses amalia, tyckte manken blev högre med. Så hög att jag inte såg över ryggen längre, å då är jag ändå 176 cm lång. :eek:

Helt appropå ingeting, kom å tänka på det nu och sitter nu och funderar lite på det.

Försöker hosta upp lungorna, dvs jag har fått någon jävla förkylning igen :meh: Gissar på feber också men det ignorerar jag.

Bägge borde förbjudas omgående och skonlöst, själv körde jag sängliggandes med hosta, feber och illamående för att sen vara okej en stund innan pms:en kom på att: hej du.
Livet äääär :turd: ibland verkligen.

Aktiv dag idag med höhämtning, som gick som en dans, kort paus för lite mat och sen dressyrträning. Träningen gick skit. Jag red som en kratta och lilla bruna sprang runt och glodde på allt han kunde hitta och när han inte hittade något så var det hjärnspöken. Han är inte rolig när han är på det humöret. Stor, stark och okoncentrerad. Någon som vill ha honom för jag ska nog börja med sköldpaddor i stället :crazy::cry:
Tittar på dressyrfinalen och och vill också kunna rida :arghh:

Kollar på Once upon a time, måste dela med mig av receptet på den fantastiskt goda räkcheesecaken jag gjorde till påskmiddagen. :up: Den blev så otroligt god!
250 gram Kavring ( eller annat mörkare bröd) Jag hade vörtlimpa och det blev bra.
100 gram smält smör

Fyllning till räktårta :
5 gelatinblad
400 gram phialdelphiaost
3 dl creme fraiche 34 %
1 rödlök finhackad
1 burk med röd kaviar / stenbitsrom
500 gram räkor med skal
2- 3 msk finhackad färsk dill
1 msk nypressad citronsaft
salt & peppar

Dekorera med ägg räkor dill eller lite vad du tycker passar fint.
Mixa brödet i mixer – det funkade lika bra med stavmixer- smält smöret i en kastrull och blanda i brödsmulorna.
Rör tills det det blir lite degigt, fördela ut i en form med avtagbara kanter ( cirka 24 cm) platta till och ställ kallt.
Lägg sedan gelatinbladen i kallt vatten i cirka 5 minuter. Under tiden rör du ihop creme fraiche, philadelphiaost,
Finhacka löken ( en halv om det är en större lök ) och skala och hacka räkorna. Rör ner detta i creme fraiche smeten, och vänd sedan ner finhackad dill, citron och romen. Smaka av med salt & peppar. Krama ur vattnet ur gelatinbladen och smält på svag svag värme – tills alla har smält samman. Vänd ner och rör om i smeten tills de är väl blandat. Fyll på smeten över kavringsbotten och ställ kallt i minst fem timmar, men gärna över natten.

Precis innan servering dekorera den med räkor, ägg eller vad ni tycker om.

Du måste vara väldigt lättroad och ha en lång kväll fast vi förlorat 1 timme precis.
Dagens upplysning: endokrina systemet är inte så litet så man röjer genom det på en fika och har stenkoll, ifall någon inte visste det :p
Egentligen lider jag lite inombords, är skapligt trött på alla dessa hormoner jag måste få in i min skalle. Men som tur är behöver jag bara köra en liten genomgång på ämnet, och inte plugga allt från scratch!:D

@Mirre räkcheesecaken verkar hysteriskt god.
Tyvärr har jag för dåligt tålamod för att vänta in tiden det ska stå kallt och enda av ingredienserna som finns hemma är räkor, creme fraiche & citron.
Får göra en ostmacka som lite snabbt kvällsgott istället tror jag :p

Tar mig friheten och sparar ditt recept, hoppas det är okej?:o

@Mirre räkcheesecaken verkar hysteriskt god.
Tyvärr har jag för dåligt tålamod för att vänta in tiden det ska stå kallt och enda av ingredienserna som finns hemma är räkor, creme fraiche & citron.
Får göra en ostmacka som lite snabbt kvällsgott istället tror jag :p

Tar mig friheten och sparar ditt recept, hoppas det är okej?:o
Det är den! Tror själva fyllningen skulle vara väldigt god och ha till fisk också.
Hehe ok, du får testa den en annan dag då :D Den är klart värd att vänta på den tiden den ska stå kallt.
Klart det är :up:

@Mirre receptet sparat och det ska testas när det kan göras lite bättre planerat.
Nästan elakt fresta med sånt recept denna tiden, vill ju prova nu(!) helst. :bump:
Men den som väntar på något gott väntar alltid för länge :mad:

@Mirre receptet sparat och det ska testas när det kan göras lite bättre planerat.
Nästan elakt fresta med sånt recept denna tiden, vill ju prova nu(!) helst. :bump:
Men den som väntar på något gott väntar alltid för länge :mad:

Förlåt :o :D
Den är verkligen jättegod och så enkel att göra.
Lite fundersam på hur länge den håller sig i kylen bara, gjorde den i fredags, kan man ha det som är kvar till lunch på tisdag tro?

Grattis på födelsedagen @astronaut hoppas du haft en riktigt bra dag. :)

Men blääääää! Här blåser det bara och det är ljummet.

Grattis @astronaut

Grattis @astronaut !
Sommartarta_med_fladermarinerade_jordgubbar_hallon_och_vinbar_foto_WolfgangKleinschmidt_Tasteline-880x360.jpg

Tack så jättemycket alla! :) Har haft en väldigt bra dag och istället för tårta m.m. åt vi Lángos :)

Totalt jävla skitkaos. Sitter i mörkret och väntar på veterinär. Hårboll med 2 meter stasande eltråd runt bakbenet.
Han är nu så arg att han skriker och sparkar hejvilt så fort man ens nuddar honom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 836
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
293
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 901
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 185
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka