Vad i hela friden gör vi del XL

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 019
  • Visningar Visningar 57 687
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade kunnat skippa alla förberedelser förutom att borsta av bilen,dagens väglag.
CAM00138.jpg

Har ni fått någon som helst hint om vad problemet är?

Jag har en aning om det och det är därför vi kunnat ge tider att sätta igång med arbetet. Denna insats är något man gått ut med till föräldrar osv - och det därför finns folk som ligger på och undrar hur det går + att detta är ju ett uppdrag jag och kollegan fått, vi kan inte dra på det hur länge som helst för att pedagogerna inte har tid att prata med oss utan nu får vi köra igång.
Den egentliga anledningen till att vi vill prata med pedagogerna är för att detta ska vara ett gemensamt arbete och inte en "happening" där kuratorerna kommer in ett par gånger och så är det klart. Eller att pedagogerna "lämnar ifrån sig" problemet. Utan detta är ett arbete som kräver samarbete.

Det här är ett av de få ställen där jag törs berätta sånt här...

När jag kom tillbaka efter rasten på förmiddagen hade gruppen ritat sina namn på tavlan och dragit pilar till ett stort rött hjärta. I hjärtat stod mitt namn :o
Jag fick lite svårt att prata ett tag.

...och då var det ändå en förmiddag då vi gjorde något så "tråkigt" som diktamen. Fast fnissigare och busigare diktamen får man väl leta efter. Flera envisades med att ropa "punkt" stup i ett för att de ville ha slut på meningen. Eller försöka förvanska orden.De är knäppa hela bunten.

När jag kom tillbaka efter rasten på förmiddagen hade gruppen ritat sina namn på tavlan och dragit pilar till ett stort rött hjärta. I hjärtat stod mitt namn :o

...och då var det ändå en förmiddag då vi gjorde något så "tråkigt" som diktamen. Fast fnissigare och busigare diktamen får man väl leta efter. Flera envisades med att ropa "punkt" stup i ett för att de ville ha slut på meningen. Eller försöka förvanska orden.De är knäppa hela bunten.

:heart :love:

Vad fint! :love:

Själv är jag hemma igen, mycket intressant seminarium! Men tråkigt nog ska en i seminariegruppen sluta, det är en person jag har klickat väldigt bra med men hen känner att hen inte trivs på orten utan ska flytta hem igen och studera närmare hemmet. En otroligt mysigt person och de elever som kommer att få hen som lärare någon gång i framtiden kommer att vara lyckligt lottade men jag kommer att sakna hen under våran utbildning. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 359
Senast: tanten
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 758
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 326
Senast: MiniLi
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 374
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka