Vad i hela friden gör vi del XL

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 019
  • Visningar Visningar 57 664
Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det mer än jag som ska till Friends om 2 veckor?
Jag ska dit på lördagen, på Familjematien (stavning?)med min KP, hennes 2 barnbarn och 2 barn, tror jag det var.
Brukar alltid gå på Avslutningen på söndagen. Få se hur det är i år då?

Äsch då. Det är ju typ mitten av november nu ju. Jag tycker det är mysigt med julbelysning och pyntet. Hinner knappt njuta av det sen ju eftersom jag jobbar 7 dagar i streck och blir således borta 21-27 november, 5-11 december, 14-18 dec är jag bortrest, sen jobb igen 19-25 dec och sen är julen slut. Hinner ju inte njuta av det om jag inte sätter upp det nu typ :p

Men vilken söt! :love: Vart hittade du den?
Julen är ju längre än december, man tar ju ner pyntet i mitten av januari någon gång? :p Finns ingen anledning att tjuvstarta :rofl:

Fast jag tog ner mitt pynt i slutet av februari...:angel:

Äsch då. Det är ju typ mitten av november nu ju. Jag tycker det är mysigt med julbelysning och pyntet. Hinner knappt njuta av det sen ju eftersom jag jobbar 7 dagar i streck och blir således borta 21-27 november, 5-11 december, 14-18 dec är jag bortrest, sen jobb igen 19-25 dec och sen är julen slut. Hinner ju inte njuta av det om jag inte sätter upp det nu typ :p

Men vilken söt! :love: Vart hittade du den?
Ica Maxi :p
Dom hade även denna julstjärna som sonen ville ha, och det kunde jag ju inte säga nej till :o
703332_460_703332_Harnosand.jpg

Julen är ju längre än december, man tar ju ner pyntet i mitten av januari någon gång? :p Finns ingen anledning att tjuvstarta :rofl:

Fast jag tog ner mitt pynt i slutet av februari...:angel:
Äh jag tar ner mitt efter nyår nån gång, blir när jag känner för det. Men njuter hellre 2 veckor extra innan än till februari ;)

Disken avklarad. Bara lite stora saker kvar som inte fick plats. Det är ju märkligt att diskhon kan vara full och så är det typ 3 tallrikar, 3 glas och 6 temuggar och två matlådor förutom alla bestick då (och ett par kastruller osv). Jag har tydligen inte ätit särskilt mycket mat de senaste två veckorna O_o
Nu lyssnar jag på musik och funderar om jag ska börja städa lite, eller om jag ska bädda rent?

Klockan är ju förfaaaan bara 19.12 (vilket betyder 23 timmar och 48 minuter kvar tills bästa timmen på hela veckan...men jag vill dansa nuuuuuuuuuuuuuuuu!!)

Sitter hemma med tända ljus och en kopp rykande hett te och känner mig så ödmjuk och tacksam, rörd är ordet....

Jag har avslutat min sista helg på gamla jobbet, jag har enskilt med varje vårdtagare berättat (litet samhälle, liten arbetsplats) att jag ska sluta för att jag fått nytt jobb och jag har fått så mycket värme, så många fina ord, så många varma kramar och fått så mycket positiv feedback att jag i kväll är helt rörd :heart . Några blev lite ledsna, alla blev nog också ganska ställda, någon fixade snabbt ihop en present, vårdtagare jag inte trodde att jag gjort så stort intryck på talade om motsatsen, många lyckönskningar och att nya stället har tur som får mig och jag är så välkommen tillbaka....... Jag kommer verkligen sakna mina "gubbar och tanter" där :heart

Jag tvivlade inte på att jag var omtyckt egentligen, att jag gjort ett bra jobb trots chefen och kollegans lögner sa något helt annat men jag var faktiskt inte alls beredd på att få så mycket fin feedback från vårdtagarna :heart

Mitt i allt blev jag en kort stund lite arg och ledsen i dag, det hade aldrig behövt bli så här om min chef hade tagit sitt arbetsmiljöansvar och varit en bra chef........men nu försöker jag blicka framåt. I morgon är jag ledig och på tisdag börjar jag mitt nya jobb :bow:

Och det ska bli mig ett sant nöje att bevisa att min gamla chef och kollegas lögner är just lögner och inget annat :sneaky: :devil:

Jag är ju nere och mår skit och har ont konstant. Som ursäkt då.

Men idag var jag på Singapore's eco festival (fyra dagars, men jag var där för den sista screeningen. Allt är gratis? Det händer aldrig i Europa. )

I alla fall så var det efter tre wildlife film screenings diskussions panel och de hade personer där som producerar filmerna. Chefen för ena företaget sa efter en fråga att hon tror att amfibier kommer vara nästa på listan av de som behöver mest skydd.

I alla fall så drack jag lite alkohol (igen, jag borde sluta. Men jag känner mig lite glad i hela tre minuter istället för aldrig) och skickade ett email till företaget om att filma grodor. Jag gissar på att de aldrig kommer att svara. och hur underbara de är eftersom de har en så enorm evolutionär historia is gi, och att det är svårt tt visa på skärm. Men att vi jobbar på både teknologi, att det finns personer och engagement och vem fan vill inte vara involverad i att försöka hitta en kritiskt utrotnings hotad art som inte har blivit sedd sen den var beskriven 1989?

:(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 866
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 321
Senast: MiniLi
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 808
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka