Varför är det alltid fint väder när jag ska jobba?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade inte bytt själv ändå. Såpass jobbigt är det enligt mig.
Kostar 300kr på de dyrare ställena, värt varenda krona.
Jag skottar hellre snö än byter däckJag önskar att jag kunde resonera så om gräsklippning och snöskottning, men jag har inte råd att leja bort det. Sådant är ju betydligt tyngre och jobbigare än däckbyte.
Jag behöver jobba betydligt mer än en timme på mitt lönearbete för att få ihop den pengen.
Jag önskar att jag kunde resonera så om gräsklippning och snöskottning, men jag har inte råd att leja bort det. Sådant är ju betydligt tyngre och jobbigare än däckbyte.
Jag behöver jobba betydligt mer än en timme på mitt lönearbete för att få ihop den pengen.
Ringer polisen och anmäler, sen ringer du försäkringsbolaget. Och andas!!HELVETE! Inbrott i bilen,! Nycklar saknas. Inte mina. Inget annat saknas. Jag har panik. Fan. Fattar inte jur de kommit åt bilen heller den står i låst garage. Garagegrannen? Vad gör jag?
Jag skottar hellre snö än byter däckMen nu slipper jag ju snö och gräs eftersom jag bor i lägenhet. Man väljer ju sitt boende efter vad man vill pyssla med.
Gräset har vi åkgräsklippare till. Tack och lov. Fast i år var den trasig så det slutade med att barnen körde hit sin och klippte
Till snön har vi traktor med plog och snöslunga men även grannar som är bönder och plogar av mot rätt lite pengar om man ringer och frågar snällt. Typ när jag är själv under någon vecka, jag kan inte köra traktorn för kopplingen är så hård att jag inte får ner den ens om jag står på den![]()
Och för mig är det tvärtom för jag skulle aldrig orka med all skötsel som krävs när man bor i hus.Det är så många fler fördelar med att bo i hus att jag får lov att acceptera omaket med snöskottning och gräsklippning. Lägenhetsboende vore nästan tortyr för mig. Jag skulle inte klara av det. Även om jag avskyr snöskottning är det bättre än lägenhetsboende.
Tyvärr är det för trångt här på många ställen att sådana stora maskiner inte får plats. Min gräsklippare är egentligen för stor också då den är svår att finlira med, men samtidigt är ytan så stor att maskinen inte får vara för liten heller. Målet är dock att minimera gräsytorna till förmån för odlingar.
Jo, jag vet att en del inte har plats med däcken hemma. Det är dock ändå ganska många som bor i hus. Jag har gjort det sedan -94 och då har jag alltid kunnat ha däcken hemma, antingen i förråd eller utomhus.@Magiana Vi har inte möjlighet att förvara däck hemma, mer än de två till hästtransporten. Och hyr man förvaring ingår skiftet.
Det är så många fler fördelar med att bo i hus att jag får lov att acceptera omaket med snöskottning och gräsklippning. Lägenhetsboende vore nästan tortyr för mig. Jag skulle inte klara av det. Även om jag avskyr snöskottning är det bättre än lägenhetsboende.
Tyvärr är det för trångt här på många ställen att sådana stora maskiner inte får plats. Min gräsklippare är egentligen för stor också då den är svår att finlira med, men samtidigt är ytan så stor att maskinen inte får vara för liten heller. Målet är dock att minimera gräsytorna till förmån för odlingar.
Ta kort på ev skador på bilen. Sen ringer du polis, sen försäkringsbolaget.Känner inte alls för att andas, känner för att skjuta skallen av mig... Faan vad jag inte orkar med den här dagen eller något alls i mitt liv just nu
Ska tömma bilen på det som råkar vara kvar i den, sedan ta en rejäl långpromenad med hundarna hem till morsan. Därifrån kan jag ringa viktiga samtal, sedan sitta och tycka synd om mig, tröstäta och hoppas att livet på något vis någonsin ska bli bra.