Sitter vid datorn och fryser. Gammalt 1800 tals hus i Roslagen. Ute börjar det mörkna och har snöat en hel del idag. Men ändå myyyyysigt. Funderar på att ta en varm dusch.
Gick en promenad med Nikita - katten - hon stod vid köksdörren och jamade envist. Jag klädde på mig skor och strumpor och jacka och halsduk och vantar och mössa. Vi gick ut, hon nosade på lite vissna buskar. Gick upp på farstun på sidan av huset där det var snö. Hon ruskade på varje tass varje gång hon satte ner den på snön
hoppade raskt ner på marken och sprang runt knuten till köksdörren och skrek att hon ville in. När jag öppnade dörren kutade hon genom köket som hon hade eld i baken. Jag tror vi var ute i en och en halv minut. Det tog mig säkert fyra, fem minuter att klä av och på mig 
Gick en promenad med Nikita - katten - hon stod vid köksdörren och jamade envist. Jag klädde på mig skor och strumpor och jacka och halsduk och vantar och mössa. Vi gick ut, hon nosade på lite vissna buskar. Gick upp på farstun på sidan av huset där det var snö. Hon ruskade på varje tass varje gång hon satte ner den på snön