Vad i hela friden gör vi del XL

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 019
  • Visningar Visningar 57 664
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade inte bytt själv ändå. Såpass jobbigt är det enligt mig.

Jag önskar att jag kunde resonera så om gräsklippning och snöskottning, men jag har inte råd att leja bort det. Sådant är ju betydligt tyngre och jobbigare än däckbyte.

Kostar 300kr på de dyrare ställena, värt varenda krona.

Jag behöver jobba betydligt mer än en timme på mitt lönearbete för att få ihop den pengen. Jag spenderar alltså så pass mycket tid på lönearbetet för att få ihop det att det för mig inte blir värt det.

Senast ändrad:
Jag önskar att jag kunde resonera så om gräsklippning och snöskottning, men jag har inte råd att leja bort det. Sådant är ju betydligt tyngre och jobbigare än däckbyte.

Jag behöver jobba betydligt mer än en timme på mitt lönearbete för att få ihop den pengen.
Jag skottar hellre snö än byter däck :D Men nu slipper jag ju snö och gräs eftersom jag bor i lägenhet. Man väljer ju sitt boende efter vad man vill pyssla med.

HELVETE! Inbrott i bilen,! Nycklar saknas. Inte mina. Inget annat saknas. Jag har panik. Fan. Fattar inte jur de kommit åt bilen heller den står i låst garage. Garagegrannen? Vad gör jag?

Jag behöver jobba betydligt mer än en timme på mitt lönearbete för att få ihop den pengen.

För mig handlar det inte om krona för krona. Det ryms utan vidare i budgeten just nu och därför värt det. När jag hade tightare budget var det inte värt det.

300kr är vad det kostar att rida en lektion för min tränare, något jag annars gör minst en gång i veckan men nu rider jag inte alls pga bäckensmärtor och har alltså minst den summan "extra" att röra mig med. Sparar en massa bränsle också.

Det viktigaste för mig är att jag _kan_ om jag behöver och det kan jag.

Gräset har vi åkgräsklippare till. Tack och lov. Fast i år var den trasig så det slutade med att barnen körde hit sin och klippte :rofl:

Till snön har vi traktor med plog och snöslunga men även grannar som är bönder och plogar av mot rätt lite pengar om man ringer och frågar snällt. Typ när jag är själv under någon vecka, jag kan inte köra traktorn för kopplingen är så hård att jag inte får ner den ens om jag står på den :eek:

Jag skottar hellre snö än byter däck :D Men nu slipper jag ju snö och gräs eftersom jag bor i lägenhet. Man väljer ju sitt boende efter vad man vill pyssla med.

Det är så många fler fördelar med att bo i hus att jag får lov att acceptera omaket med snöskottning och gräsklippning. Lägenhetsboende vore nästan tortyr för mig. Jag skulle inte klara av det. Även om jag avskyr snöskottning är det bättre än lägenhetsboende.

Gräset har vi åkgräsklippare till. Tack och lov. Fast i år var den trasig så det slutade med att barnen körde hit sin och klippte :rofl:

Till snön har vi traktor med plog och snöslunga men även grannar som är bönder och plogar av mot rätt lite pengar om man ringer och frågar snällt. Typ när jag är själv under någon vecka, jag kan inte köra traktorn för kopplingen är så hård att jag inte får ner den ens om jag står på den :eek:

Tyvärr är det för trångt här på många ställen att sådana stora maskiner inte får plats. Min gräsklippare är egentligen för stor också då den är svår att finlira med, men samtidigt är ytan så stor att maskinen inte får vara för liten heller. Målet är dock att minimera gräsytorna till förmån för odlingar.

Det är så många fler fördelar med att bo i hus att jag får lov att acceptera omaket med snöskottning och gräsklippning. Lägenhetsboende vore nästan tortyr för mig. Jag skulle inte klara av det. Även om jag avskyr snöskottning är det bättre än lägenhetsboende.

Tyvärr är det för trångt här på många ställen att sådana stora maskiner inte får plats. Min gräsklippare är egentligen för stor också då den är svår att finlira med, men samtidigt är ytan så stor att maskinen inte får vara för liten heller. Målet är dock att minimera gräsytorna till förmån för odlingar.
Och för mig är det tvärtom för jag skulle aldrig orka med all skötsel som krävs när man bor i hus.

@Magiana Vi har inte möjlighet att förvara däck hemma, mer än de två till hästtransporten. Och hyr man förvaring ingår skiftet.
Jo, jag vet att en del inte har plats med däcken hemma. Det är dock ändå ganska många som bor i hus. Jag har gjort det sedan -94 och då har jag alltid kunnat ha däcken hemma, antingen i förråd eller utomhus.

Jag tänker "äng" :angel: Och låter ponnyerna putsa så mycket som är praktiskt möjligt.

Jag älskar att bo här men älskar även lägenhet just för att slippa allt bök. Men min sambo kan man inte ha i lägenhet.

Känner inte alls för att andas, känner för att skjuta skallen av mig... Faan vad jag inte orkar med den här dagen eller något alls i mitt liv just nu :banghead:
Ska tömma bilen på det som råkar vara kvar i den, sedan ta en rejäl långpromenad med hundarna hem till morsan. Därifrån kan jag ringa viktiga samtal, sedan sitta och tycka synd om mig, tröstäta och hoppas att livet på något vis någonsin ska bli bra.

Känner inte alls för att andas, känner för att skjuta skallen av mig... Faan vad jag inte orkar med den här dagen eller något alls i mitt liv just nu :banghead:
Ska tömma bilen på det som råkar vara kvar i den, sedan ta en rejäl långpromenad med hundarna hem till morsan. Därifrån kan jag ringa viktiga samtal, sedan sitta och tycka synd om mig, tröstäta och hoppas att livet på något vis någonsin ska bli bra.
Ta kort på ev skador på bilen. Sen ringer du polis, sen försäkringsbolaget.
Jag skickar en stor kram.

Intar en sen frukost, men har i alla fall varit på en liten sväng med labben.
Samlar kraft att ge mig ut på ishalkan då jag måste köpa kattmat.

Jag bor på en mindre gård, själv. På sommaren hägnar jag in det mesta av tomten och låter hästarna gå där och beta. Behövs det skottas ordentligt pratar jag med någon av grannarna som kommer med traktorn och kör av framför huset och stallplan för en hundring, klart värt det! Vad gäller vinterdäcken har jag haft de fyra till släpet hemma jämt men har nu bestämt mig för att de också ska få bo på verkstan. Jag har en del problem med kroppen och väljer mina strider.
Det jag kan leja bort för några hundralappar lejs bort så att jag får tid och ork till annat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
69 702
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 321
Senast: MiniLi
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 808
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V