Vad i hela friden gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev en liten springtur med hundarna trots snö. Det gick inte fort, men kul var det! (Hundarna förstod inte att de fick dra för fullt, vi saktade ner så fort vi mötte någon och det var många ute, hundarna fick en miljard snöklumpar i tassarna som jag tvingades stanna och ta bort…)

3,2km tog oss ca 23 minuter. Tippar på att vi med lätthet kommer kunna korta ner den tiden rejält om vi ger oss ut när det är snöfritt och inte allt för mycket folk ute :)

Och NU ska jag äntligen få äta onyttigheter! :banana:

Jag har kört en maskin tvätt och golvunnen svalde allt vatten den här gången! Halleluja för bakpulver, ättika och kokhett vatten :banana:

Sen har jag varit ute i trädgården och mejat ner min stora pilbuske. Jäkla bra såg jag har. Den skar igenom stammarna som en kniv genom smör.
IMG_20170107_134018_zpsbtwiq2eq.jpg
Hur ska bakpulvret blandas med ättikan ? Om du vill bli av med busken får du nog försöka få bort stubbarna annars har du hundratal med skott där !

Har haft underbart väder här idag med -5 och strålande solsken Blev sugen på att ta bössan på en skidtur men det fanns andra delar av kroppen som inte tyckte det var en bra ide !

Hur ska bakpulvret blandas med ättikan ? Om du vill bli av med busken får du nog försöka få bort stubbarna annars har du hundratal med skott där !
Man häller ättika i en skål (cirka 1/2 dl) och sedan tar man nästan lika mycket bakpulver och blandar ihop.

Jag är mycket välbekant med pil och vet att den kommer att skjuta skott. Det är meningen för jag ska använda materialet till att fläta växtstöd, korgar och annat.

Funkar bilden?
15934545_1513882168642624_1399967193_n.jpg

Om den gör det, så är det vad jag håller på med just nu, är inte helt nöjd lite småfix kvar, men det ska nog gå å fixa. Gillar designen i alla fall, helt påhittad själv. Har döpt henne till Akane. :)
Det helt svarta håret, ska vara en sidecut, men inte helt hundra hur jag ska måla det bara. :p

Förmiddagen ägnade jag åt att hämta hö, sex rundbalar blev det så nu finns det hemma även om det skulle blir komplikationer på onsdag :up:
Sen gick jag, grannen och granndottern ut på promenad med hästarna för att se hur mycket de halkar (inte mycket alls, ridning imorgon :) ).

Mamma brukar kalla den för Shithole, bäst beskrivning av stället :D

Det ska jag komma ihåg
inte första gången jag rusar för att hinna med anslutningar. En gång väntade en golfbil på oss så vi fick åka den hade en orange saftblandare som lyste. Vi skrattade så knappt kunde gå nör vi skulle kasta oss på planet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 234
Senast: exotic
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 436
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Tandfen utan kontanter

Hund, Katt, Andra Djur