Vad i hela friden gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det svårt att röra sig mellan öarna??

Nej inte så värst! Det går båtar! Vi träffade på ett par tjejer som vi hände med några dagar innan de åkte vidare till Isla Mueres (den ön var tydligen fantastiskt vacker men väldigt turistig).

Vi har just varit på bio trots snöoväder. Jag tycker ofta sambons bil är over the top. Men den enorma besten åker man tryggt i oavsett väder. Så idag hade vi inte gett oss ut på vägarna annars.
Hamnade bakom plogbil och fick åka över 1,5 h enkel väg i mkt 35 km/h på motorvägen.
Mystiskt nog är det alltid tokplogat fram till grannen, högt uppsatt i polisen. Tackar vi för!

Har också fått hem del ett av mitt överleva snarkande sambo. En cd med lugnande musik och valsång. Mkt hippie!
Del två i form av sovhörlurar hoppas jag kommer imorgon.
Dom kör 35 för annars så hamnar inte salltet där det ska

Finns det en bruksanvisning på det någonstans? Våran grus/salt bil blåser förbi i 70km
Japp min kollega körde åt ett annat företag som sköter rv 66 och han blåste på i 50 när han plogade och saltade upp till sälen och driftchefen fick se på gpsn att han körde för fort så han fick omgående ett samtal .Kör man fortare så hanmar saltet åt sidorna på vägen och inte där det ska på körbanan .Det är lika när jag saltar på sommaren och jag kör för fort då hamnar det nere i diket .Sanda kan man göra fortare !

Japp min kollega körde åt ett annat företag som sköter rv 66 och han blåste på i 50 när han plogade och saltade upp till sälen och driftchefen fick se på gpsn att han körde för fort så han fick omgående ett samtal .Kör man fortare så hanmar saltet åt sidorna på vägen och inte där det ska på körbanan .Det är lika när jag saltar på sommaren och jag kör för fort då hamnar det nere i diket .Sanda kan man göra fortare !
Ja det förklara ju varför min trädgård ofta är sandad och i morse var det nog bara sand för när jag åkte vid lunchtid så gick bilen på tvären när jag vände ut på vägen.

Ja det förklara ju varför min trädgård ofta är sandad och i morse var det nog bara sand för när jag åkte vid lunchtid så gick bilen på tvären när jag vände ut på vägen.
Jo kör man 70 så då är dikena sandade men det är väl bra om man halkar av vägen att det finns sand där man hamnar men har man en väg som är 7-8 meter bred kan man köra mitt i och ösa på rejält med sand och få båda sidorna sandade med att bara åka åt ett håll och köra fortare men det blir ju en miss om man möter någon

Just kommit hem från snöyran efter att ha gjort teoriprovet, godkänd! :up: Inte med många poäng men strunt samma. Uppenbarligen borde jag plugga lite mer på trafikreglerna eftersom det var där jag bommade mest. Jaja, nu är det gjort och det är 'bara' körprovet kvar. Kul att göra det i halv snöstorm. Men jag tänker att eftersom jag kör för defensivt - enligt körlärare - så kanske det är till fördel nu.

Lite besviken, höll på och pluggade reaktions/bromssträckor och datumparkering in i det sista och så var det inte en fråga om det. :mad:Nu är jag utpumpad och känner mig ganska tom. Kunde inte sova bra inatt så det blir kanske en liten tupplur tillsammans med kissekatt :)
Bravo!! :banana: :banana:

Jo kör man 70 så då är dikena sandade men det är väl bra om man halkar av vägen att det finns sand där man hamnar men har man en väg som är 7-8 meter bred kan man köra mitt i och ösa på rejält med sand och få båda sidorna sandade med att bara åka åt ett håll och köra fortare men det blir ju en miss om man möter någon
Jag får väl ta ett snack med honom,gillar inte att få staketet blästrat :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 263
Senast: exotic
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 501
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka