Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bajsjobbigt att lägenheten ser som bajs igen! Jag som städade i fredags! Bajs också! Får försöka få ordning på bajset imorgon!

Bajs, bajs, bajs!

Måndag imorgon och det ska bli (s)vinskönt att få uppsöka kiron då! Behövs efter nattens omöblering, vad ju bajsdumt av mig att göra sånt när jag vet om att jag får bajsont efteråt!

Bajs är ett ord som är lättanvänt :D

Sonens hustru tvingade av bandaget sa har framemot kvallskvisten och konstaterade att han maste sy i morgon bitti. Jag gissar att vi aker till kliniken tillsammans ... Mitt blodtryck ar inte som det ska och jag kan tankas behova annan medicin ... suck. Alltid ar det nagot.

Sonens hustru tvingade av bandaget sa har framemot kvallskvisten och konstaterade att han maste sy i morgon bitti. Jag gissar att vi aker till kliniken tillsammans ... Mitt blodtryck ar inte som det ska och jag kan tankas behova annan medicin ... suck. Alltid ar det nagot.

Har du högt blodtryck? Äter du lakrits?

Frågar bara för att min kombo hade högt blodtryck och åt saltlakrits ofta, när hon la av med det så sjönk det till värden som är höga men inte alarmerande höga mer.

Så nu har jag välfylld kyl och frys! Helskotta vad mat och saker jag fyndat!
Fyndat som i "fyndat"? :p

Jag ska "shoppa" imorgon kväll, jag var och hälsade på vänner igår kväll och hade med en låda bananer och berättade efter ett tag varifrån dom kom, och att jag handlade sista maten 20-11-2014, sen dess har jag bara handlat kaffebönor och Oboy. :D

Har bestämt mig för att lägga undan pengar så jag kan köpa en robotdammsugare! Jag är less på all denna jävla nej förlåt bajskattsanden som är överallt! Tror jag bygga en labyrint från kattlådan så att dom hnner tappa allt kattsand där.... Snart ger jag upp det bajsiga kriget på sanden!

Kan ju allt drömma om att jag är på en sandstrand och badar när jag ligger och badar, en fin vit sandstrand! Då är det rätt ok att få sand under fötterna och mellan tårna när är blöt!

Det taskiga är att sanden är klumpande så efter några veckor kommer det kännas som en stenig strand, blir nog klippor av dom tillslut!

Mvh en uppgiven kattägare som är uppgiven

Fyndat som i "fyndat"? :p

Jag ska "shoppa" imorgon kväll, jag var och hälsade på vänner igår kväll och hade med en låda bananer och berättade efter ett tag varifrån dom kom, och att jag handlade sista maten 20-11-2014, sen dess har jag bara handlat kaffebönor och Oboy. :D

Ja, jag har "fyndat", har fyndat ägg, entrecote, kotletter, snitzel, rökta korvar, köttbullar, fläskfärs, hel färsk kyckling, youghurt, ost, pålägg, bearnaisesås, sallad, tomater, vindror, juice ( STORA MÄNGER ), vattenflaska, handväska, gardiner, gardinstång, spenat, basilika, kravmärk gul lök, potatis, rökt karre, pullad fisk, bröd, paprika, gurka, päron, mjölk, flingor, rotmos, fläsklägg, glögg, thigts, pannkakor, purjolök, kvarg, mosarella ostar, president ost, KLADDKAKA, fil, tvål, schampoo, toapper, hushållspapper, lampor, nötter, folköl, regnbyxor, nåt spel för barn med en penna åt barn, tavla, och smaksatt vatten samt en klocka.

Har säkert glömt något men då är det så :angel:

När du var här så var frysen nästan tom. Du nu är den rätt påfylld och jag har ingen ångest över hur pengarna ska räcka denna månad eller nästa! Jag har hittat guldgruvor på cykelavstånd från mig så på fredag cyklar jag förbi dom och shoppar i mörkret :banana:

Men för tusan! Nu har jag ägnat två timmar av mitt liv med att fundera över vilken rök jag ska investera i.

ERT fel. ERT FEL!! :arghh:

För tre timmar sedan visste jag inte ens att jag behövde en ... :cautious:

Du behöver ingen speciell rök, svägerskan röker i en vanlig klotgrill (även om det känns krångligt att få till temperaturen i den) och jag har en lokgrill som är riktigt bra att röka i.

En del har ju också en egen fast rök på ingång bara det sista är svetsat... :angel:

Har du högt blodtryck? Äter du lakrits?

Frågar bara för att min kombo hade högt blodtryck och åt saltlakrits ofta, när hon la av med det så sjönk det till värden som är höga men inte alarmerande höga mer.

I wish! :p Det ar inte latt att fa tag pa saltlakrits i USA och far man det (jag har mina kallor) sa ar det sa oerhort dyrt att man bara kan bestalla lite ett par ganger om aret.:rage:
Sa nej, jag ater inte salt lakrits. Jag undviker salt sa langt jag kan ... och ater sa nyttigt som mojligt. Mitt blodtryck har dock en tendens att "vanja sig" vid medicinen och ignorera den efter nagra ar. Fast nu tycker jag det aldeles for fort ... jag har inte varit pa den har medicinen mer an ett par ar, eller sa. :meh:

Jag är också trött @kolblakkur *snark*

Älsklingen skulle iväg på jobb tidigt på morgonen så han hade ställt alarmet på 4.15. 4.40 vaknar vi av en spyende katt (ja, jag tvättar just nu). Jag vet inte vad han hade gjort med alarmet på mobilen men en spyende katt funkade väldigt bra som väckarklocka :p

Bajsjobbigt att lägenheten ser som bajs igen! Jag som städade i fredags! Bajs också! Får försöka få ordning på bajset imorgon!

Bajs, bajs, bajs!

Måndag imorgon och det ska bli (s)vinskönt att få uppsöka kiron då! Behövs efter nattens omöblering, vad ju bajsdumt av mig att göra sånt när jag vet om att jag får bajsont efteråt!

Bajs är ett ord som är lättanvänt :D
Bajsmästare! :bow:

(Det är ett så gulligt ord, mjukt och glatt. Visste man inte betydelsen skulle man inte gissa på avföring :up:
Jämför med "skit" - ett skrovligt ch-ljud i början och avslutas med ett hårt t. Låter precis vad det är.) :)

Jag är sjuk och har nyss förflyttat mig ut till soffan (närmare badrummet). Sovit skitdåligt och spytt pga feber så känner mig rätt kass. Blä...

När man har lyckats tappa bort sitt visa kort på semestern, och behöver föra över pengar från sitt Singapore konto till det Svenska för att kunna betala hotell räkningen och verifierings koderna inte vill anlända i telefonen :cautious:

Däremot sprang jag (på stranden :p:D) idag, för första gången sedan November. Lyckades med runt en 2km inom loppet av 10minuter. Inte helt dåligt så hoppas jag kan ta en tur på 10km under en timme när jag är tillbaka i Singapore i April :)

Igår var jag och dök USS Liberty :) Nya vattentäta kameran (Nikon coolpix AW130) funkade bättre än förväntat, däremot filmade den inte så bra. Antagligen för att det var så dålig sikt i vattnet (den verkade fokusar på grejs som göt i vattnet istället för det jag ville att den skulle fokusera på. Men nu vet jag i alla fall att det inte är någon större mening med att filma om inte sikten är bättre eller man filmar väldigt nära saker).

Förresten är Italienska ragget bara :heart:love::o:heart

Han verkar stanna typ (fast han är på en annan kontinent), det måste ju vara något typ av rekord då jag typ lessnar inom en vecka/slutar vara in love inom en vecka in vanliga fall. Det är ju liksom en hel månad sedan jag såg honom in the flesh sist och det blir fan bara värre :crazy: Tur att det verkar vara liknande för honom :D:o

Läste precis i tråden Vårföräldrar 2016 och inser hur otroligt tacksam jag är över mina barn. Den tragedin som stod där är ofattbart att förstå :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 061
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 323
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 941
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur