Jag dricker kaffe, ska snart ta en cigg för att sedan hugga tag i disk. En maskin tvätt är redan igång, kanske får en hel del gjort idag? Får skriva en lista.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj, är det så många språk i bara Afrika?Herregud du talar om en hel kontinent med över 2000 språk.
Why what?Whyyyyyyyyyy????!![]()
Kan man fa en link till det?
Jag antar att du redan har gett honom "snälla magbakterier" Det var våran räddning med yngsta som har lite känslig mage, då i tablettform inte bara proviva. Men det är jobbigt när de inte blir friska och får tillbaka lite ork och energi på riktigt, vi hade många såna perioder när yngsta gick på förskolan, ibland kändes det som om han var mer sjuk än frisk..Ja är lite tufft nu, sonen var redan underviktig dessutom så har tagit hårt.
Men nu har jag inte praktik längre så kan vara hemma och vabba igen
I Indien finns det 200 officiella språk...Oj, är det så många språk i bara Afrika?Riktigt så många hade jag inte gissat på, kanske mer i stil med hur många länder det finns där.
![]()
Han tar inte tabletter alls och vägrar flytande med. I vanliga fall går det att få i honom proviva blåbärssoppa men nu får han inte behålla vatten så får vänta ett tag med det.Jag antar att du redan har gett honom "snälla magbakterier" Det var våran räddning med yngsta som har lite känslig mage, då i tablettform inte bara proviva. Men det är jobbigt när de inte blir friska och får tillbaka lite ork och energi på riktigt, vi hade många såna perioder när yngsta gick på förskolan, ibland kändes det som om han var mer sjuk än frisk..![]()
Jo, det ligger säkert något i det, om jag inte missminner mig från när jag var i Kina har Kina två sorters Kinesiska, madarin och äsch nu kommer jag inte på den andra, och så finns en tredje i Hong Kong, de sa att de förstår ändå varandra trots att det är olika språk. Så antar att det kanske är lite liknande Svenska, Norska och Danska typ. Det är väldigt fascinerande med språk dock.I Indien finns det 200 officiella språk...Man glömmer lätt att vi egentligen är lite udda i Norden som dels är så få och dels har en gemensam språkhistoria, nåja kanske inte Finland då, men den har tillsammans med svenskan skapar ett gemensamt språk i Tornedalen.
Stackars er båda! Hoppas ni kryar på er snartHan tar inte tabletter alls och vägrar flytande med. I vanliga fall går det att få i honom proviva blåbärssoppa men nu får han inte behålla vatten så får vänta ett tag med det.
Så jäkla enveten unge, tyvärr kommer det från mig så kan inte klaga.
Vi har haft tur ändå fram tills nu, inga epidemier på dagis och han har hållt sig frisk förutom några konstiga sjukdomar utan förklaring.
Men nu när jag har haft praktik och absolut INTE kan vara hemma har han varit sjuk i omgångar och vi därimellan. Så typiskt
Tack! Jag hoppas med det för detta är jobbigtStackars er båda! Hoppas ni kryar på er snart![]()
Det finns fler än så:Jo, det ligger säkert något i det, om jag inte missminner mig från när jag var i Kina har Kina två sorters Kinesiska, madarin och äsch nu kommer jag inte på den andra, och så finns en tredje i Hong Kong, de sa att de förstår ändå varandra trots att det är olika språk. Så antar att det kanske är lite liknande Svenska, Norska och Danska typ. Det är väldigt fascinerande med språk dock.![]()