Bra idé! Det ska jag också försöka mig på.Mamma odlar egen vitlöksjukt god och med riktigt bra drag i!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra idé! Det ska jag också försöka mig på.Mamma odlar egen vitlöksjukt god och med riktigt bra drag i!
![]()
Alltså... kan du beskriva hur det smakar? Det LÅTER så gott och jag är så gott som säker på att jag skulle tycka om det - men hur smakar det? Liknar det något?
Tack! Det ska jag försöka mig på när jag har semester.Det är mörkt rött i färgen så det påminner inte ett dugg om fläsk. Det är tätt och kompakt, man ser inte muskelfibrerna som man gör i tex rökt skinka. Det är också enormt mört.
Jag har ätit gris- lamm, nöt- och älghjärta och de är alla lika i texturen. Det enda som egentligen sticker ut smakmässigt är älg där det finns en ton av vilt, de andra är likartade. Det är ganska mycket köttsmak utan att ha drag av inälvsmat som lever har tex. Det är dessutom vansinnigt billigt, de kostar oftast mellan 25 och 35 kr/kg och det är inget man behöver putsa bort. Lamm har jag bara ätit grillat, inte rökt, och det var väldigt gott och då tycker jag normalt inte om lamm eller får.
Jag kan verkligen rekommendera att testa att röka hjärta, speciellt grishjärta eftersom de inte är så stora. Det går utmärkt att göra i en vanligt klotgrill (även om en riktig rök är enklare). De får ligga i saltlag några dagar innan (typ 2 dagar för gris och 3 dagar för nöt och älg). Jag har rimsalt så det är 1 dl salt till 1 l vatten men man kan blanda egen lag med salt och salpeter (fast det är bättre med riktigt rimsalt, går att köpa via manuella charkdiskar).
Det är lugnt! Fast, jag ska vila inatt jag med. Kör varannan vilande/vakande...men är på plats och håller ställningarna om det händer nåt. Sov lugnt!Härligt att höra @Pirajajag kan försöka ta lite av din nattsömn (för jag är rent ut sagt skittrött och ska ramla i säng alldeles strax).
Tack! Det ska jag försöka mig på när jag har semester.
Jag har inte tid att hålla koll på lilla hjärtat i grillen under helgenÄsch, grishjärtan är så små så det tar typ bara en halv dag. Gör det på helgen! Nöt och älg är lite jobbigare, det tar minst 12 timmar.
Jag har inte tid att hålla koll på lilla hjärtat i grillen under helgenOch dessförinnan saltlaga och ha sig. Det är bättre att vänta till längre ledighet. Hm... det är ju påsk snart
![]()
Tack för påminnelsen ! Jag sitter också väldigt bra.Nu kan jag inte skjuta upp det mer. Jag måste hänga upp tvätten! (En syssla som jag egentligen tycker är helt okej men jag sitter väldigt bra i soffan)
Jag har studerat nar Maken och sonen jobbar, "The Amish Way". Det vill saga med handsag, en handsag som dessutom anfoll sonen.(Han la all kraft pa sagandet sa den "hoppade" ur och hackade ett djupt hack mitt i tummen.
Trots det har de kul sa jag gillar att lyssna pa dem nar de haller pa.
![]()
Oh, det lät spännande. Är det svårt att odla dom själva?Mamma odlar egen vitlöksjukt god och med riktigt bra drag i!
![]()
Nä, det tror jag inte. Man köper sättlök på plantskolan och planterar fram mot hösten.Oh, det lät spännande. Är det svårt att odla dom själva?
Äsch, skit, det är ju långt kvar till hösten juuuh..Nä, det tror jag inte. Man köper sättlök på plantskolan och planterar fram mot hösten.