Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ingen dator tillgänglig på några timmar tyvärr :down: vill ju också se!
Men attan... har ju wn bild i lin senaste status som jag kan gå med på att visa. Eller vänta nu... har inte jag en photobucket? Vad i hela friden kan jag ha för inlogg där? Jag får fundera på det en stund.

Men jag vet inte hur jag ska göra när jag inte har någon extern bildsparargrej utom fb som jag av förklarliga skäl inte vill länka till just nu. @Ninnurur vill du hjälpa mig?
Jag har en gammal blogg jag inte använder längre där jag lägger bilder jag vill visa här. Om du vill kan du mejla en bild till mig så lägger jag den där sen här:)

Efter att ha tröskat runt i mitt eget privata konteringshelvete bröt jag för att ge mig hän åt att skapa en Code of Conduct åt företaget. Det finns ingen hejd på det roliga man kan ägna sig åt en måndag.

För att verkligen festa till det gav jag mig i kast med att sanera min kaffemugg medelst VIM och gröna sidan av en disksvamp.

Ni förstår, denna kvinna lever i liv i sus och dus, lyx och flärd :cautious:

Är muggen lika fin och brun med 1mm beläggning på insidan som min så skölj några gånger med riktigt varmt vatten, häll i halv tesked propplösare och fyll upp med varmt vatten. Låt stå någon minut, veva runt några varv med diskborsten och skölj. Mugg lika som ny igen :)

Är muggen lika fin och brun med 1mm beläggning på insidan som min så skölj några gånger med riktigt varmt vatten, häll i halv tesked propplösare och fyll upp med varmt vatten. Låt stå någon minut, veva runt några varv med diskborsten och skölj. Mugg lika som ny igen :)
Propplösare är grymt effektivt! Brukar använda det att ta bort bruna beläggning från kvarglömda tepåsar i diskhon här på jobbet:up:

Här kommer bilden...

...på en jättesöt tjej med nyfärgat hår!
1457965544467-1360863438_56e6daa59606ee321ff45625.jpg

Vad fin du är @bumpo !

Mormor ringde mamma igår och sade hon skulle ta alla sina tabletter och försöka dö igår för hon orkade inte med sin förkylning mer, hon har haft den i nära en månad nu. Hon kunde inte få luft, andningen jobbig och hon lät som fan från kroppen vid varje andetag. Mamma kände igen ljudet lite så de åkte in med henne till akuten och hon hade rätt. De fick tömma mormor på massa vatten men de skulle även göra en lungröntgen och i morse fick vi även reda på att mormor hade haft en hjärtinfarkt hemma någonstans runt igår så det var tur att de åkte in med henne. Är sjujävla trött på alla hjärtsjukdomar och cancerdiagnoser som "delas ut" till höger och vänster på både mammas och pappas sida.

Tack @ASKAPLASKA och @astronaut
Jag trivs inte jättebra i längden, med mina lockar blir det lite tant. Mamma påstod att jag serbut som Ebba Witt Brattström. :rofl: Får väl misshandla håret med plattången när jag inte vill vara för mycket tant...

Nej du har ju superfina lockar ju! Använd ngn produkt som ger lite stadga och definierar dom istället!
Normalt sett älskar jag lockarna. Men de kommer inte till sin rätt när håret är kortare än typ skuldrorna tyvärr. Plus att jag eventuellt kan ha lite lätt ångest över hur kort håret är just nu. Jag räknade ut jag inte haft så här kort hår de senaste 15 åren.
Men tack! Antar att jag behöver lägga ner mer än två minuter på håret på morgonen i fortsättningen tills det blir längre igen. Då definierar lockarna sig själva. Väldigt smidigt.

Normalt sett älskar jag lockarna. Men de kommer inte till sin rätt när håret är kortare än typ skuldrorna tyvärr. Plus att jag eventuellt kan ha lite lätt ångest över hur kort håret är just nu. Jag räknade ut jag inte haft så här kort hår de senaste 15 åren.
Men tack! Antar att jag behöver lägga ner mer än två minuter på håret på morgonen i fortsättningen tills det blir längre igen. Då definierar lockarna sig själva. Väldigt smidigt.

2 minuter?! LÅÅNG tid! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 067
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 336
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 949
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna