Önskar dig ett långt lyckligt liv utan sjukdomar och sorger
Adjö// Anneli
Det är lite sent, jag har många stor sorger och livslånga sjukdomar. Det gör inte att jag inte kan stå för mina åsikter. Det gör mig till den jag är idag.
Du vet ingenting om mig, men tar dig ändå rätten att vara öppet otrevlig. Många här på forumet vet vad jag gått igenom se senaste 20 åren, men skillnaden är väl att jag inte känner behov av att vända det som motivering när jag får svar på ett diskussionsforum. Jag är den jag är bl a genom det jag gått igen.
Jag är totalallergisk mot bidragsfusk och folk som utnyttjar ett system som är till för de svaga. Genom att göra det sparkar man direkt och hårt på de som faktiskt behöver stödet för att överleva. Jag ser på oerhört nära håll hur fusket slår mot de som inte har varken mat eller husrum, svårt handikappade som utsätts för vanvård och ibland regelrätta övergrepp.
Det blir då magstarkt att läsa om rätten att ta planerad ledighet, betald genom bidrag, när andra får sin livskvalité sänkt genom att det inte finns pengar till bidrag så personen kan få duscha en gång/vecka.
Mot den bakgrunden tror jag de flesta hade reagerat på rättigheterna att vara ledig. Som andra redan skrivit (även jag), inte ens som anställd kan du räkna med att så tidigt kunna planera din sommarledighet och våga boka resa. Är du anställd och går ut med inställningen att jag kommer sjukskriva mig om jag inte får semester som jag planerat, är det underlag för omgående uppsägning. D v s du förlorar rätten till arbete och den försörjning du haft.