Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska jag komma med Hiltin och magnetometern så jag inte hamnar i armeringen?

Kan låna en Hilti om det behövs, fördelar med att känna med en rörkrökare och fastighetskötare med arbetsbilar är att dom är fullutrustade med allt som man kan tänkas behöva vid sådana tillfällen :D

Men du är välkommen på kaffe och fika när som helst, du behöver inte ha någon annan anledning än kaffesug för att dyka förbi här :D

Det ar mulet och fuktigt har i Florida i dag, det innebar att det blir en lite "grinig" langpromenad med hundarna igen. Mandy gillar INTE nar det ar hog luftfuktighet och blanger pa mig medan vi ar ute ... Hon gar hellre hem och sover da. :p
Här är det solsken och 12+ och varmt i luften,,,,,,,och skitigt så förb. då tjälen knappt gått ur backen så vattnet kommer ingenstans. :wtf:

Kan låna en Hilti om det behövs, fördelar med att känna med en rörkrökare och fastighetskötare med arbetsbilar är att dom är fullutrustade med allt som man kan tänkas behöva vid sådana tillfällen :D

Men du är välkommen på kaffe och fika när som helst, du behöver inte ha någon annan anledning än kaffesug för att dyka förbi här :D
Har dom magnetometer då så du missar armeringen? Jag har en som man bla. scannar av flygfält med för att mäta djupet till armeringen, en proffspryl för x antal tusenlappar som mäter både djup till armeringen, grovlek på stängerna och precis var dom finns.

Jag ska till E-tuna på lördag ev. så då är jag ju halvvägs. :)

Har dom magnetometer då så du missar armeringen? Jag har en som man bla. scannar av flygfält med för att mäta djupet till armeringen, en proffspryl för x antal tusenlappar som mäter både djup till armeringen, grovlek på stängerna och precis var dom finns.

Jag ska till E-tuna på lördag ev. så då är jag ju halvvägs. :)

Tävlar hela lördagen så jag är upptagen hela den dagen.

Börjar kännas skönt att säsongen snart är slut! Eller snart och snart, vi är halv vägs nu :angel:

Tror att rörkrökaren har något sånt, det är ingen panik med att sätta upp en armatur i köket. Ska se om jag kan fynda något snyggare än en ljusrörs armatur dit.

Men varför ska dom svara på ett forum som inte vill förstå vad jag frågar om? Jag la in en fråga på ett elektronikforum om var det ev. finns samma strip att köpa som man gör diodslingor av, jag vill alltså ha tag på tomma strip utan dioder då jag ska konfektionera egna med annan spec än vad som finns i handeln, vad är så svårt att fatta? Och dom har inte ett dugg med att göra vad jag ska göra med stripen eller hur jag planerar. Idioter!!!!!!! :banghead: :banghead: :banghead: :mad:

Undrade var hunden var!

1919340_10154048990682915_3821986106841598355_n.jpg

Jag har fönster som jag inte putsat på .....år..... Funderar på om en sådan där fönsterputsmackapär är något att ha? Hur jag än gnor så nog fasiken är det någon flamma kvar som irriterar :rage:

Jag köpte en sådan och älskade den först men numera lämnar den ränder överallt så jag har gett upp den. Det är pga den som vardagsrumsfönstrena ser ut som dom gör när solen skiner nu.

Jag har fönster som jag inte putsat på .....år..... Funderar på om en sådan där fönsterputsmackapär är något att ha? Hur jag än gnor så nog fasiken är det någon flamma kvar som irriterar :rage:
Jag funderar allvarligt på att tvinga städtanten putsa alla fönster + kuvösen,men jag är rädd för att hon säger upp sig då :nailbiting:
Jag HATAR att putsa fönster o stryka,allt annat är mer eller mindre ok.
Har också kikat på den där leksaken men efter att ha läst vad @ainasoja skiver så kanske det är bättre att lägga pengarna på en fönsterputs kille/tjej :idea:

Säger som @ainasoja de verkade bra i början men sen är de inte någon vidare. Visst bra vattnet sugs upp men man måste ta rätt mycket medel på rutan med.
Kanske ska pröva den igen.
Jag fick överta mammas. Hennes gubbe tyckte den var fantastisk i början men hatade den sen därför jag fick den.
Bäst blir nog med vanlig skrapa eller mjuka putsdukar. Jag kör med vanligt diskmedel/vatten.
Usch längtar inte:yuck:

Enligt särbon är de toppen. Jag har ingen och den som senast putsat fönster här hemma är särbon :p(dock utan mackapär, den är hemma hos honom).

Enligt särbon är de toppen. Jag har ingen och den som senast putsat fönster här hemma är särbon :p(dock utan mackapär, den är hemma hos honom).
De flesta som jag känner som har köpt en har älskat dem först men sen har de ganska snart ledsnat på dem.
Själv skulle jag älska en lätthanterlig apparat men dessa tror jag är för tunga för mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 048
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 307
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 934
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fodervärd
  • Torrfoderdjungeln..
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈