Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att bibehålla en vettig sjukpenning och för att det är typ enda chansen att få ett jobb med fasta arbetstider.
Arbeta som springvikarie kommer aldrig funka .
Att inte veta från timme till timme om man ska jobba eller ej.
Det är fruktansvärt stressande och jag kan inte bo kvar här då.
Ska det funka måste jag bo närmare arbetsplatserna
Men om du börjar jobba har du ju råd att börja med körkortet ju.
Det går ju att få dagtid inom tex vård med.

aha lite långt bort för mig alla dessa jobb och jag har inget körkort så blir tyvärr lite svårt att flytta och allt på en gång.
Kanske dyker upp något med tur, kan ju alltid testa och se kanske?
Var bara en tanke som slog mig att med tur kanske det finns något man inte tänkt på själv.

Jag njuter av att vara hemma igen och känna mig frisk och kry!

Jag blev inviterad av en flygrädd väninna att hälsa på hennes mamma i Rio de Janeiro och tackade glatt ja (så klart). Vi skulle vara borta i tre veckor men för min del blev det fem veckor varav tre på sjukhus och ytterligare en vecka på sjukhus här hemma. Jag åkte till Amazonas och lyckades få amöba dysenteri. Fantastisk bantningkur men inget att rekommendera.

Jag trodde inte det gick an att bli så utslagen, har inte orkat någonting förrän denna veckan. Jag har varit inne här och läst ibland men inte orkat skriva något.

Tänkte jag skulle er en liten uppdatering så ingen tror att jag har dött även om det kändes så ibland.

Välkommen hem, usch fy vad jobbigt det låter @Thomasine, ta det lugnt och var rädd om dig.

Jag tar och gör iordning för natten nu, blir att lägga sig så katten slutar ha lägenheten som privat racebana, weee upp i sängen, swiiisch genom hallen, ut i vardagsrummet, attack på klätterställningen, genom hallen, in i badrummet, studs ner i badkaret, Bang.. runt runt hit och dit.
(Parkettgolv i hallen och vardagsrummet, lägenheten under har småbarn så ingen vidare kombination).

@Thomasine det lät som en jobbig resa, glad att du återhämtat dig och är tillbaka hos oss.

Hur löste man hemresan för din del? Var du så pass dålig att det blev ambulansflyg eller funkade det att åka reguljärt hem?

Klarade sig lever och andra organ?

Fy vad dålig du måste ha varit :(

@Thomasine det lät som en jobbig resa, glad att du återhämtat dig och är tillbaka hos oss.

Hur löste man hemresan för din del? Var du så pass dålig att det blev ambulansflyg eller funkade det att åka reguljärt hem?

Klarade sig lever och andra organ?

Fy vad dålig du måste ha varit :(

Det fungerade med reguljärflyg, jag fick Business Class av försäkringsbolaget, sjukhuset insisterade på att behålla mig en extra vecka för att jag skulle resa så långt. Jag tog ett night stop i Lissabon och det är jag glad för. Proverna visar inga skador på andra organ men jag skall ta nya prover nästa vecka så håll tummarna.

Jag har rest världen runt i åratal, bott i Afrika och skrutit med att jag aldrig har varit sjuk någonstans men det får jag sluta med efter detta. Men jag blir bättre för varje dag och snart hoppas jag kunna äta riktig mat igen.

Det fungerade med reguljärflyg, jag fick Business Class av försäkringsbolaget, sjukhuset insisterade på att behålla mig en extra vecka för att jag skulle resa så långt. Jag tog ett night stop i Lissabon och det är jag glad för. Proverna visar inga skador på andra organ men jag skall ta nya prover nästa vecka så håll tummarna.

Jag har rest världen runt i åratal, bott i Afrika och skrutit med att jag aldrig har varit sjuk någonstans men det får jag sluta med efter detta. Men jag blir bättre för varje dag och snart hoppas jag kunna äta riktig mat igen.

Håller tummarna för att proverna fortsätter visa på bra värden och att du snart kan äta mat igen :heart

VI har just kommit fram till Napa California (igen:p) efter att har kort over bergskedjan Sierra Nevada och "The Donner Pass". Dar stannade vi och tittade pa all sno, skidorten som var i full gang pa andra sidan vagen, samt kontemplerade kanibalism och tillbringa en vinter utan mat eller nagot dar i bergen.:eek:

IMG_0293_zpszmfz3cp5.jpg

Jag njuter av att vara hemma igen och känna mig frisk och kry!

Jag blev inviterad av en flygrädd väninna att hälsa på hennes mamma i Rio de Janeiro och tackade glatt ja (så klart). Vi skulle vara borta i tre veckor men för min del blev det fem veckor varav tre på sjukhus och ytterligare en vecka på sjukhus här hemma. Jag åkte till Amazonas och lyckades få amöba dysenteri. Fantastisk bantningkur men inget att rekommendera.

Jag trodde inte det gick an att bli så utslagen, har inte orkat någonting förrän denna veckan. Jag har varit inne här och läst ibland men inte orkat skriva något.

Tänkte jag skulle er en liten uppdatering så ingen tror att jag har dött även om det kändes så ibland.

Jag har haft Amoeba dysenteriae tva ganger. Inte kul alls! Du blir forhoppningsvis snart bra igen. Jag har inga men alls ... men minns det mycket klart.:meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 76 77 78
Svar
1 550
· Visningar
55 372
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
51
· Visningar
1 523
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
787
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 332
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår