Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som känner för att skriva en uppsats om det svenska språket på 800 ord tills i morgon?
Eller kanske en uppsats om gester som språk på 600 ord också tills i morgon?
Och när vi ändå är igång så varför inte ett helt föredrag om det keltiska språket till på fredag....

*dör lite/något sönderstressad*

Någon som känner för att skriva en uppsats om det svenska språket på 800 ord tills i morgon?
Eller kanske en uppsats om gester som språk på 600 ord också tills i morgon?
Och när vi ändå är igång så varför inte ett helt föredrag om det keltiska språket till på fredag....

*dör lite/något sönderstressad*

Oj. Du har att göra! Förstår att du stressad av det!

@dobbis När jag haft medicinhuvudvärk (om det är det du råkat ut för?) så tycker jag att det bästa brukar vara att krypa ner i sängen, ha mörkt och tyst och fötterna lite högt.

@sweep bara att plöja loss på ams(mycket annonseras inte där), fb, blocket osv.
Hoppas du hittar något bra som är skoj och med underbara arbetskamrater.
*håller tummarna*

Tyvärr så går det rätt dåligt överallt här som jag bor. Förra veckan la en annan matbutik ner och flera klädbutiker har stängt... Så blir det när norska kronan är svag och dåligt utbud på butiker då handlar dom nått annat ställe.
Men fördelen just nu är ju att det snart är sommar och då finns det sommarjobb och då kanske det finns chans till längre efter :D

Smyger in och tackar återigen för alla fina ord och att ni är så rara här.
Stor varm kram till er alla, ingen nämnd och ingen glömd.
Det har varit en svår dag, sörjer min häst och mamma opererades.
Operationen gick bra och hon får veta vad vi har med för cancer att göra nästa vecka.
Den misshandlade kvinnan har det ganska bra för tillfället. Hon har fått kläder på kroppen och hygienartiklar av en fantastisk användare här i tråden (vet inte om du vill vara anonym, du får gärna träda fram om du vill för din insats var helt otrolig! ) och hon bor nu i en grupp med "sina egna" som vet om situationen och kan skydda henne.
Jag drar mig undan lite igen, är trött och ledsen och har inget skoj att tillföra tråden just nu känner jag men vi ses säkert snart.

Kram!
Tänker på er :heart

@sweep ta och chansa på att byta bana under sommaren och få nya insikter/erfarenheter kanske kan vara läge?
Om det inte skulle vara rätt så är det ju åtminstone en erfarenhet att ha i sitt CV, och sommarjobb är ju ganska begränsad tid.

@dobbis När jag haft medicinhuvudvärk (om det är det du råkat ut för?) så tycker jag att det bästa brukar vara att krypa ner i sängen, ha mörkt och tyst och fötterna lite högt.
Kan inte,är inte trött,har hundar som ska rastas och valpar som ska ha mat senare.
Men nu har det övergått till migrän så nu kan jag åtgärda det :banana:

@sweep ta och chansa på att byta bana under sommaren och få nya insikter/erfarenheter kanske kan vara läge?
Om det inte skulle vara rätt så är det ju åtminstone en erfarenhet att ha i sitt CV, och sommarjobb är ju ganska begränsad tid.

Jag får ta en sväng i butikerna i helgen och lämna in cv så får vi se.
Annars är det nog bara att höra av sig till vården igen (är utbildad till undersköterska)
Där behövs det alltid vikarier

Du får inte säga så... Bor ju evigheter från en affär så sett...
Men billigare så haha

Hoppas du kan få mer stöd nattetid av dessa underbara bukare om det behövs.. Själv är jag och kommer vara väck i några månader eftersom jag måste börja jobba full tid direkt istället för att arbetsträna.
Som lärare dessutom så det kommer gå åt helvete men jag måste ju...
Stackars elever säger jag.. Ska försöka göra mitt bästa för att de inte ska drabbas men när jag inte är med själv så hur ska jag kunna förmedla kunskap jag inte ens kommer åt....och läsa in den på nytt är liksom inte ens möjligt idag.
Varför flyttade jag :(
Men måste du jobba med barn då?? Måste du jobba heltid??

Men måste du jobba med barn då?? Måste du jobba heltid??
För att bibehålla en vettig sjukpenning och för att det är typ enda chansen att få ett jobb med fasta arbetstider.
Arbeta som springvikarie kommer aldrig funka .
Att inte veta från timme till timme om man ska jobba eller ej.
Det är fruktansvärt stressande och jag kan inte bo kvar här då.
Ska det funka måste jag bo närmare arbetsplatserna

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 76 77 78
Svar
1 550
· Visningar
55 372
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
51
· Visningar
1 523
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
787
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 332
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår