Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått i mig en tsk yoghurt. Det är det första förutom vatten på 36 h :meh:

Och så fick jag magknip...

Senast ändrad:
Förundras över folket i den här byn som knallar rakt ut bakom backande bilar på parkeringarna. Livrädd varenda gång jag ska backa här. Barnvagn och ungar och hela skiten...
På ett riktigt ruttet humör, blev inte bättre av att hv hade släppt sina hästar runt ridhuset och inte sagt ngt. Blev lite livat eftersom jag ibte såg att det var öppet (tunn jävla ståltråd, syns ssååååååå bra mot brun backe) när jag gick upp och red.. Löste sig smärtfritt som väl var, men jag kände att jag behövde självmedicinera efter det och sitter med trippel chokladglass och en godispåse..

I dag har min Crohn's bestamt sig for att ha en be besvarlig dag:meh: Tur de har en rastplats for hundar har ... och nu ar graset sa langt att om man kastar en boll forsvinner den (Min rottis forsvinner ocksa nu och da:angel:) sa det blir mycket spring att leta. Utmarkt motion nar man inte kan ga pa lang tur.

Äntligen 3 dagar ledigt! Sitter i soffan och tittar ut genom fönstret på min trädgård. I morgon vill jag ha sol så jag kan gräva lös! Naturligtvis efter att jag tagit sovmorgon och ätit en god frukost medan jag läser ikap på buke!

Tittar på House och funderar på hur jag ska lösa en knepig situation. Blir tvungen att vabba i morgon, sonen har vattkoppor. Men har slut på pengar på mob och kan alltså inte ringa. Verkar det jätteknäppt att maila jobbet ikväll och skriva att jag vabbar i morgon? :crazy:
Är ju uteslutet att han ska till dagis och jag jobbar dessutom på äldreboende så jag kan ju inte riskera att dra med smitta dit heller. Men hur fasen löser jag det när jag inte kan ringa? Kan inte fylla på telefon förrän på onsdag heller. Kan iof ringa hos föräldrarna men styvfar är hypokondriker och mamma lär noja ihjäl sig över att få bältros om vi går dit. Råd någon?

Senast ändrad:
Tittar på House och funderar på hur jag ska lösa en knepig situation. Blir tvungen att vabba i morgon, sonen har vattkoppor. Men har slut på pengar på mob och kan alltså inte ringa. Verkar det jätteknäppt att maila jobbet ikväll och skriva att jag vabbar i morgon? :crazy:
Är ju uteslutet att han ska till dagis och jag jobbar dessutom på äldreboende så jag kan ju inte riskera att dra med smitta dit heller. Men hur fasen löser jag det när jag inte kan ringa? Kan inte fylla på telefon förrän på onsdag heller. Kan iof ringa hos föräldrarna men styvfar är hypokondriker och mamma lär noja ihjäl sig över att få bältros om vi går dit. Råd någon?

Har styvfar haft vattkoppor själv någon gång?

Har man haft vattkoppor så ligger viruset latent i nervcellerna i kroppen och det är när den "vaknar" som man får bältros. Man får alltså inte bältros av någon med vattkoppor.

Nu ska jag sova. Är aptrött idag och ryggen värker som fasen. Möte kl 9.00 imorgon, ska ta en nätt cykeltur på 30 min dit :crazy:

Eller så unnar jag mig att åka buss :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 76 77 78
Svar
1 550
· Visningar
55 372
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
51
· Visningar
1 523
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
787
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 332
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår