Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker ju att dom borde prioritera ett arbete som ger lön istället för arbetsprövning :meh:

Detta kan dessutom leda till mer timmar i framtiden och jag tycker att det borde vara ett bra sätt att "bli av" mig. Ska höra vad FK tanten säger sedan.

Instämmer verkligen att arbete borde vara bättre men tyvärr är ju reglerna så stelbenta ibland att det är skrattretande hur galet det är.
Jag hoppas verkligen det löser sig!

Instämmer verkligen att arbete borde vara bättre men tyvärr är ju reglerna så stelbenta ibland att det är skrattretande hur galet det är.
Jag hoppas verkligen det löser sig!

Jag tänker ta jobbet och är det så att jag måste arbetspröva 7 timmar till per vecka så får jag hoppas på att jag kan göra det på detta stället annars får jag luska fram ett annat ställe att vara på dom timmarna.

Har vaknat efter att ha sovit till och från hela dagen. Tror det har vänt nu men är inte helt säker. Har inte ätit på över ett dygn men är ändå illamående nu :down:

Trööt, trött, trött, trots att jag sovit ett par timmar. Så less på tröttheten att jag vet inte vad.. Förlamande. Jag vill bara få vara normal igen! :arghh:

Visst är det kul med stelbenta regler @ainasoja men kolla så du inte blir av med rehabersättningen helt om du tar jobbet. För stelbent är det.
Själv väntar jag svar om ny praktikplats, segt värre.. De flesta verkar kunna tänka sig praktikanter som kan göra enkla, fysiska arbeten, men sånt kan jag inte göra. Ibland får jag lust att bara börja söka riktiga jobb, men det vore ganska korkat.. Behöver ju inte hamna som en blöt fläck i kaklet igen...

Välkommen till klubben!
Verkar aldrig få gå ur den :( började förra torsdagkvällen med irriterat i halsen och ont i kroppen, sen där mellan har jag haft 39 graders feber, hosta i sinne, halsont å allmänt snorig och äcklig, å sen poff lock för öronen som sen blev öroninflammation :crazy:

Toppar dagen med att ha mer eller mindre strippat för den snygga läkaren :angel: Han är ju fantastisk. Han fick mig att skratta åt eländet trots att jag skämdes ögonen ur mig :bow:
Till och med när han nämnde ordet skabb :eek: , fast då dog jag lite :o

Så antingen har jag skabb eller vägglöss kom vi fram till :o

Jag känner mig så otroligt attraktiv just nu. Speciellt när jag hämtade ut tenutex för behandling av ev skabb :angel:

Mensåattdethärkännsjutoppen...... :arghh: :nailbiting:

Verkar aldrig få gå ur den :( började förra torsdagkvällen med irriterat i halsen och ont i kroppen, sen där mellan har jag haft 39 graders feber, hosta i sinne, halsont å allmänt snorig och äcklig, å sen poff lock för öronen som sen blev öroninflammation :crazy:
Samma här, fast jag har sluppit feber men har ögoninflammation också.

Toppar dagen med att ha mer eller mindre strippat för den snygga läkaren :angel: Han är ju fantastisk. Han fick mig att skratta åt eländet trots att jag skämdes ögonen ur mig :bow:
Till och med när han nämnde ordet skabb :eek: , fast då dog jag lite :o

Så antingen har jag skabb eller vägglöss kom vi fram till :o

Jag känner mig så otroligt attraktiv just nu. Speciellt när jag hämtade ut tenutex för behandling av ev skabb :angel:

Mensåattdethärkännsjutoppen...... :arghh: :nailbiting:

Första läkaren som tog mina besvär av Crohns (då odiagnosticerad) i de nedre regionerna på allvar var en yngre snygg AT-läkare... besöket inkluderade undersökning av sagda regioner :o :angel:

Jag är dock evigt tacksam för jag fick en snabb remiss :)

Skrev ju in mig på af för typ två veckor sedan då jag bara är 75% sjukskriven nu. Säger till hon som skrev in mig att jag vill helst jobba ett 10 timmars pass i ett men väljer att dela upp det i två så det blir 2 5 timmars pass. Det gillar inte vi utan vi ser hellre till att ni jobbar två timmar/dag. Vilket jag sade ett skarpt nej till. För jag tänker då inte förbereda mig både psykisk och fysiskt för att åka iväg och jobba två timmar för att sedan komma hem och vara heldöd. Hon jag pratade med vågade väl inte säga emot direkt heller för efter lite mer prat visste hon inte vad hon skulle säga när jag avslutade den delen med "Det skiter jag fulla fan i". Så länge man gör sina timmar ska nötterna fan i mig vara nöjd! Att jobba två timmar är som att åka dit, säga hej och hejdå och sedan åka hem igen. Fan heller!

Gjort mina timmar på jobbet. Trött som vanligt efteråt och fick dessutom flimmer för ögonen när jag körde hem (som tur var inte så långt kvar då och det är inte över hela synfältet) och innan jag hann hem smällde migränsmärtan till.
Har intagit tabletter och katt mig i soffan och hoppas det går över snart.

Imorgon går hela dagen åt för ett möte
Tisdag morgon ska jag vara på topp för en anställningsintervju för ett jobb som är gjort för mig.
Sökte det innan jag visste hur det skulle gå med sjukskrivningen bara för att det är så perfekt.
Nervös redan nu haha

Nu tar jag tametusan lite glass och tröstäter. Bar nämligen ut utskrivaren i köket där jag renat det kokta vattnet några gånger med kaffefilter. Glömde strömkabeln givetvis för att få loss patronerna. Kopplar in den och utskrivaren skriver i sitt meddelande "skriver ut papper". Jajjemen, perfekt utskrift. Så alltså inte fel på patronerna som den sa nyss :banghead::banghead: Nästa projekt är att lista ut varför den inte godkänner nätverkskabeln från datorn. Men nu GLASS :laugh: :d

Tva av sonerna ar data ingenjorer. Den ena svar, den andra muttrar, varje gang de haller pa med printers, om hur mycket de hatar skrivare.:angel: Just saying.

Misstänkt njursten eller gallsten. Idag har jag dock en hemsk värk i ryggen så jag misstänker själv njursten.

Hade även blod i urinen så det låter mer som njursten.

Har man njursten har man svart att vara still, man vill rora kroppen hela tiden, medan gallsten gor att man haller sig sa still som mojligt ... om jag inte missminner mig:p

Och nu ar det dags att starta dagen har i Napa.:cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 76 77 78
Svar
1 550
· Visningar
55 440
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
51
· Visningar
1 523
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
787
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 333
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår