Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var den inte bra?
Jo, det är den. Jag är faktiskt rätt nöjd. Men jag gillar inte riktigt att slaget med ett tillhygge av metall över tinningen inte räknas som grov misshandel utan misshandel av normalgraden. Men det höjde ju iofs påföljden för den grova kvinnofridskränkningen.

Jag uppskattade att de så tydligt uttryckt att hans vittnesmål inte är troligt. Eller ja, hur de helt igenom tror på min utsaga och inte hans.

Jo, det är den. Jag är faktiskt rätt nöjd. Men jag gillar inte riktigt att slaget med ett tillhygge av metall över tinningen inte räknas som grov misshandel utan misshandel av normalgraden. Men det höjde ju iofs påföljden för den grova kvinnofridskränkningen.

Jag uppskattade att de så tydligt uttryckt att hans vittnesmål inte är troligt. Eller ja, hur de helt igenom tror på min utsaga och inte hans.

Skönt att du är nöjd med domen.
Har du fått någon indikation på hur åklagare och försvaret ställer sig till överklagande?

Han kommer utstormandes fepn en monter och viker av ut i gången. Där kommer jag gående och letar efter Fredrik Backman. Hr Ranelid stövlar rätt in i mig och lin näsa hamnar i perfekt höjd för att gnuggas in i brösthåren som sticker fram ur den som vanligt inte helt knäppta skjortan. *ryyyys*
Flåt men hahaha :rofl:

Skönt att du är nöjd med domen.
Har du fått någon indikation på hur åklagare och försvaret ställer sig till överklagande?
Jag hade ju iofs sett att han blev dömd till livstid men den rationella delen av mig är väldigt nöjd.

Jag tror inte försvaret överklagar. Inte med tanke på att det finns en rätt stor risk att straffet skärps. Jag tror inte åklagaren överklagar heller. Fast där är jag mer tveksam. Det är väl bara att vänta och se. Kukaset sitter iaf i häktet tills domen vinner laga kraft.

Blev genast på bättre humör av att läsa här efter mötet idag (tack @bumpo ) :heart

Känner mig nämligen lite diskrimerad pga mitt handikapp :crazy::grin: Min handläggare på AF verkade verkligen kämpa för att jag skulle bli anställd och min chef sa hum nja hum - hen hade pratat med sin chef och det var osäkert. Hen sa typ att lönen var inget problem utan kommunikationen var det, att jag inte skulle kunna utvecklas där(?). Jag flikade åtminstone in att jag hade hjälpt en kund tidigare och skulle kunna hjälpa till i kassan vid behov. Men det var osäkert verkar det som :wtf:
En sak är säkert, jag kommer aldrig att bli helt anställd där :down: Men eventuellt får jag lön i åtminstone ett år :up:

Jag får flytta till Örebro :meh:

Jag hade ju iofs sett att han blev dömd till livstid men den rationella delen av mig är väldigt nöjd.

Jag tror inte försvaret överklagar. Inte med tanke på att det finns en rätt stor risk att straffet skärps. Jag tror inte åklagaren överklagar heller. Fast där är jag mer tveksam. Det är väl bara att vänta och se. Kukaset sitter iaf i häktet tills domen vinner laga kraft.

Du får hålla tummarna i tre veckor helt enkelt. Lycka till!

Han kommer utstormandes fepn en monter och viker av ut i gången. Där kommer jag gående och letar efter Fredrik Backman. Hr Ranelid stövlar rätt in i mig och lin näsa hamnar i perfekt höjd för att gnuggas in i brösthåren som sticker fram ur den som vanligt inte helt knäppta skjortan. *ryyyys*
:yuck:
Fyyyy vilken traumatisk upplevelse :nailbiting:
Jag hoppas att du inte får bestående men... :wtf::p:D

Jag har gjort många fadäsen med halvkändisar, vägrat servera en av Luleå Hockeys gamla målvakter pga att han trängde sig vid baren, sagt åt landstingsrådet att hen ska nyktra till innan det är aktuellt med någon ny öl, frågat en svensk landspelare i basket om han kan hjälpa mig byta glödlampa på jobbet ( min chef höll på att avlida, jag hade ingen aning om att min stamkund var basketspelare ), frågat en Luleå Hockeyspelare som jag klippte om han var duktig på någon sport, hejjat glatt på Jonas Gardell och ropat: Det var länge sedan man såg dig. Jonas såg rätt konfunderat ut och jag förstod ingenting föränn 5 min senare....

Skällt ut Lars-Åke Wilhelmson aka Babsan pga att han sprang in i mig så jag fick öl över hela tröjan. När jag insåg vem det var så sa jag glatt: Ah, det är ju du som är Babsan. Kände inte igen dig utan din lila peruk. Är du en HAN nu eller?

Du får hålla tummarna i tre veckor helt enkelt. Lycka till!
3e maj går tiden för överklagan ut. Det är ju inte då långt kvar. Men ja, jag håller en tumme för att det inte överklagas.

Hmm, det har jag inte ens medvetet reflekterat över. Jag vill inte att domen ska överklagas. Varför vet jag inte...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 70 71 72
Svar
1 420
· Visningar
50 929
Senast: Mia_R
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
51
· Visningar
1 509
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
783
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 323
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka